Gå til innhold

Hvordan dele utgifter

Anbefalte innlegg

Gjest Kaskoto
Skrevet

Jeg er studerer utenlands i fire mnd, dvs at jeg er uten lønn og lever på sparepenger (får ikke studielån).

Samboeren min bor i vår felles bolig (som vi leier) i Norge. Vi har ikke vært samboere lenge, og har ikke felles økonomi.

Jeg har betalt min andel av husleien for månedene jeg er borte. Jeg har også betalt halvparten av den første strømregningen (som i hovedsak gjelder perioden før jeg dro).

Nå har det kommet en ny regning for strøm, alarm og kommunale avgifter (vi dekker den, selv om vi leier).

Jeg er ganske blakk, og han jobber fullt. Er det urimelig at han dekker disse regningene, eller bør jeg spa frem noen kroner?

Vil gjerne ha deres mening.

Yeah_Right!
Skrevet

Jeg ville dekket utgiftene om det var jeg som var i full jobb.

Folk og forhold er forskjellige, og strengt talt skal vel du dekke din halvdel selv om du ikke benytter leiligheten nå - kanskje med unntak av strømutgiftene knyttet til forbruk (ut over "vedlikeholdsstrøm").

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...