Gå til innhold

smerter lenge etter behandling


Gjest Malin

Anbefalte innlegg

Hei!

Forrige torsdag fikk jeg reparert et hull i øvre venstre innerste jeksel, og etterpå tok hun tannsten med ultralyd (?) og så sandblåste hun tennene mine etterpå.

Samme kveld var det rimelig smertefullt i overkjeven og en stråle nedover fra en av fortennene nede. Det går ikke over, og det er temmelig smertefullt å tygge, det stråler verst oppover mot tinningen på den siden som hullet var. Skal det virkelig være sånn? Og hvis ikke - har du noen teori om hvorfor det er sånn?

BTW - det er lenge siden jeg har vært hos tannlegen, men det må ha skjedd mye på utstyrsfronten siden sist? Hva er det som stappes inn i munnen som durer og lyser oransje og gjør at det blir varmt? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei Malin.

De nye tannfargede materialene har desverre den egenskapen at de trekker seg noe sammen etter at de blir lagt. Dette kan gi ettersmerter i tannen som kan vare noe tid. Hvis det vedvarer bør du kontakte tannlegen for en sikker vurdering av ditt tilfelle.

Det du fikk i munnen som lyser og durer/piper er en lampe. Energien fra lyset som bringes ut til tannen via fiberoptikk får fyllingen til å herde.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...