Gå til innhold

Tips til mat

Anbefalte innlegg

Gjest gunda gullhår
Skrevet

Hei!

Jeg har fått en jobb som innebærer mye reising og hotellopphold, opp til 3 uker i måneden. Problemet da er mat. Jeg har vært på ett av hotellene jeg skal bo på og der er det ikke engang kjøleskap/minibar på rommet. Altså er det ikke så lett å oppbevare mat over flere dager. Jeg jobber natt/tidlig morgen og rekker dermed ikke frokosten. Her er ingen restauranter i nærheten, bare rema 1000 og en bensinstasjon. Så, kan noen hjelpe meg med forslag til mat? På jobben er der en mikrobølgeovn and that's it, så varmmat blir det heller ikke mye av. Hvordan skal jeg klare å spise noen lunde sunt? Jeg sliter nok med vekta som det er...

Hittil har jeg kjøpt mye frukt, minigulrøtter og knekkebrød. Frukt og grønt på det stedet her ser ut til å være nedprioritert, for det er desverre ikke særlig kvalitet over varene i butikken her. Jeg er litt fortvilet nå. Ser kiloene rase på. :-(

Onsdag1365380628
Skrevet

Hvis jeg skulle bodd på samme hotellet over tid og samtidig jobbet som du gjør, ville jeg snakket med de ansatte og bedt om å få frokosten servert slik at den passet til min arbeidstid. De fleste hoteller strekker seg langt for å gjøre sine gjester fornøyde. Tørrmat på rommet er jo en annen løsning, men i lengden blir man lei og da er det snart å ty til andre og mer usunne løsninger. Likevel tenker jeg at grove knekkebrød og pålegg i sånne små engangsbeger er greit å kjøpe inn å ha på lur. Frukt kan man også ha liggende, bare ikke kjøpe for mye i slengen.

Skrevet

Noen hotell tilbyr å sette inn et lite kjøleskap. Forklar situasjonen og hør med dem.

Dersom dette skjer over tid ville det vel vært lønnsomt å leie en liten hybel i stedet? Da hadde du hatt alt du trenger....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...