Gå til innhold

400mg ibuproen + 500mg paracet

Anbefalte innlegg

Gjest Vooooondt
Skrevet

Kan jeg ta disse to sammen for sterke mens smerter?

Skrevet

Det er vel litt i overkant av normaldosen,- men...?

Gjest Vooooondt
Skrevet

Nå er det for sent da to andre sa at det gikk greit.

Skrevet

Det er ikke i overkant når det er snakk om å kombinere Ibux og Paracet.

Skrevet

Nå er det for sent da to andre sa at det gikk greit.

Det går nok bra :-)

Det som står på pakken er vel 1-2 * 200mg ibuprofen (eller 1 * 400mg) eller 1-2 * 500mg paracet. Når man da kombinerer dem, blir det vel 1 paracet og en 200mg ibux...

Skrevet

Det er ikke i overkant når det er snakk om å kombinere Ibux og Paracet.

Å? Man tar maxdosen av den ene og legger til den andre? OK,- da har jeg lært noe nytt... Har automatisk tenkt at man skulle ta halv maxdose av begge.

Skrevet

Ja, det kan du - det er faktisk meget effektiv i kombinasjon...

Skrevet

Det er det da ikke? 2 Ibux + 1 Paracet...

Skrevet

Det er det da ikke? 2 Ibux + 1 Paracet...

Har tydeligvis ikke fått med meg at det brukes sånn,- har bare brukt matematiker-logikk :-) Men da har jeg noen ibuxer til gode,- det kan være kjekt å kunne ta mer en gang i blant!

Skrevet

Å? Man tar maxdosen av den ene og legger til den andre? OK,- da har jeg lært noe nytt... Har automatisk tenkt at man skulle ta halv maxdose av begge.

I og med at de har forskjellig virkestoff, og med utgangspunkt i at dette er en voksen person som skal ha dosen, bør man ha en "max-dose" i bunn. Dette kan _enten_ være 1 gr Paracet eller 400 mg Ibux. I tillegg kan man supplere med en halvdose av enten Ibux eller Paracet.

Forøvrig finnes det tilfeller hvor man doserer Ibux ut i både 600 og 800 mg, men da helst i samråd med lege. Maxdosen på 400 mg er altså ikke egentlig en maxdose. :-)

Skrevet

Har tydeligvis ikke fått med meg at det brukes sånn,- har bare brukt matematiker-logikk :-) Men da har jeg noen ibuxer til gode,- det kan være kjekt å kunne ta mer en gang i blant!

Dessuten fikk jeg et svar fra en lege en gang, om det ikke er noe problem å overskride maxdosen en gang innimellom, hvis man virkelig har behov for det.

Doseringen som er satt på pakningen gjelder stort sett ved langvarig bruk.

(Dette gjelder da ikke barn, da bør man forhøre seg med lege først).

Skrevet

Det er det som anbefales så lenge man ikke har medisiner på resept.

mariaflyfly
Skrevet

Ja. Jeg ville heller tatt 600 mg Ibux og droppa paraceten, den funker overhodet ikke på menssmerter på meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...