Gå til innhold

Oppussing - hvor mye sånn ca?

Anbefalte innlegg

Gjest budsjett?
Skrevet

Hvis man skal gjøre alt dette selv (2 personer med hjelp fra 2 fagfolk i perioder), hvor mye vil dette koste, hvor lang tid vil det ta? Jeg skjønner at det er avhengig av materialvalg og lignende, men sånn veldig omtrentlig?

- skifte kjøkkeninnredning (en IKEA eller HTH-løsning)

- skifte baderomsinnredning og dusjkabinett

- rive en vegg

- male tre rom

- skifte tre dører

- legge parkett/laminat på et rom (ca 20 kvadrat)

Gjest Ikea kjøkken
Skrevet

Vi har skiftet kjøkken en gang.

Det kom på nesten 100 000,-.

Betaling til rørlegger og elektriker 25000,-

Kjøkkeninnredning fra Ikea 25 000,-

Nye hvitevarer 37000(Sidebysidekjøleskpap, fritthengende ventilator, komfyr m komfyrtopp, oppvaskmaskin)

Også gikk det vel noe til vegger, tak og gulv.

Gjest lykke til
Skrevet

Det er de dyreste rommene du skal pusse opp iallefall.

Pris kan jeg ikke hjelpe deg med, det kommer an på så mangt.

Vi bygde på for 2 år siden, og pusset opp det resterende inne, jeg har nå et kjøkken på 32 kvm, Ikea kjøkkeninnredingen min (er bare SÅÅÅÅÅ kjempefornøyd med det !!!!) kom på 47.000, inkl benkeplater, ventilator, plukking og transport.

Baderomsinnredningen vår ble kjøpt hos de som hadde rørleggerarbeidet i huset, bare innredningen inkl. dobbel vask kom på 30.000 (!!!!!!!!), så gjett om vi angret på at vi ikke valgte Ikea her også ...... Mannen min som monterte begge innredningene ga seg over, kjøkkenet var "smakk smakk" alt stemte, mens baderomsinnredningen måtte tilpasses både her og der ......

Skrevet

Det er de dyreste rommene du skal pusse opp iallefall.

Pris kan jeg ikke hjelpe deg med, det kommer an på så mangt.

Vi bygde på for 2 år siden, og pusset opp det resterende inne, jeg har nå et kjøkken på 32 kvm, Ikea kjøkkeninnredingen min (er bare SÅÅÅÅÅ kjempefornøyd med det !!!!) kom på 47.000, inkl benkeplater, ventilator, plukking og transport.

Baderomsinnredningen vår ble kjøpt hos de som hadde rørleggerarbeidet i huset, bare innredningen inkl. dobbel vask kom på 30.000 (!!!!!!!!), så gjett om vi angret på at vi ikke valgte Ikea her også ...... Mannen min som monterte begge innredningene ga seg over, kjøkkenet var "smakk smakk" alt stemte, mens baderomsinnredningen måtte tilpasses både her og der ......

''Baderomsinnredningen vår ble kjøpt hos de som hadde rørleggerarbeidet i huset, bare innredningen inkl. dobbel vask kom på 30.000 (!!!!!!!!), så gjett om vi angret på at vi ikke valgte Ikea her også ...... ''

Om 5 år er dere nok sjeleglade for at dere valgte som dere gjorde. :o) Ikea har vel ikke akkurat livslang kvalitet på mye...

Jeg er også kjempefornøyd med kjøkkeninnredningen min fra Ikea, men ser jo kvalitetsforskjellen mot adskillig dyrere kjøkken og det skulle jo bare mangle...

Skrevet

Nesten det samme ble gjort her for fire år siden og da kom det på nesten 400 000. Men da var hvitevarene med på kjøkkenet.

Gjest lykke til
Skrevet

''Baderomsinnredningen vår ble kjøpt hos de som hadde rørleggerarbeidet i huset, bare innredningen inkl. dobbel vask kom på 30.000 (!!!!!!!!), så gjett om vi angret på at vi ikke valgte Ikea her også ...... ''

Om 5 år er dere nok sjeleglade for at dere valgte som dere gjorde. :o) Ikea har vel ikke akkurat livslang kvalitet på mye...

Jeg er også kjempefornøyd med kjøkkeninnredningen min fra Ikea, men ser jo kvalitetsforskjellen mot adskillig dyrere kjøkken og det skulle jo bare mangle...

''Jeg er også kjempefornøyd med kjøkkeninnredningen min fra Ikea, men ser jo kvalitetsforskjellen mot adskillig dyrere kjøkken og det skulle jo bare mangle...''

Godt at Ikea også har 25 års garanti på innredningene sine da :), for det har de faktisk, og da vil jeg nesten tro at kvalitetsforskjellen ikke er så stor.

Skrevet

''Jeg er også kjempefornøyd med kjøkkeninnredningen min fra Ikea, men ser jo kvalitetsforskjellen mot adskillig dyrere kjøkken og det skulle jo bare mangle...''

Godt at Ikea også har 25 års garanti på innredningene sine da :), for det har de faktisk, og da vil jeg nesten tro at kvalitetsforskjellen ikke er så stor.

Nåja - spør en som har satt opp kjøkken både fra Ikea og en annen adskillig dyrere leverandør og jeg er temmelig sikker på svaret. :o)

Men som sagt - jeg har Ikea kjøkken selv og er godt fornøyd. :o)

Gjest høstløv
Skrevet

Vi har kjøkken fra HTH og det er 28 år gammelt, innredningen, skapdørene og skuffene er like fine som da de var nye, vi har bare malt skapdørene og skuffene for å få et mer moderne preg.

Gjest Aimabel
Skrevet

Nåja - spør en som har satt opp kjøkken både fra Ikea og en annen adskillig dyrere leverandør og jeg er temmelig sikker på svaret. :o)

Men som sagt - jeg har Ikea kjøkken selv og er godt fornøyd. :o)

Bare at det er lurt å ikke kjøpe blandebatteriet på IKEA for de fleste rørleggere vil ikke montere det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...