Gå til innhold

Er reklamefolk helt idioter....?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg hater reklame, la det være sagt med èn gang.

Men, ærlig talt, er de helt blottet for hva vi forbrukere tenker, når vi ser de elendige reklamenes deres? Jeg har faktisk unngått å kjøpe produkter, som resultat av elendig reklamering....

Er det bare jeg som føler slik? Ellers er jeg en "storzapper" i reklamepauser, og ender ofte opp med å se et annet program....

Skrevet

Jeg er helt enig med deg. :o) Noen ganger kan jeg la være å kjøpe et produkt bare på trass pga en elendig reklame og heller kjøpe et konkurrerende produkt. :o)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. :o) Noen ganger kan jeg la være å kjøpe et produkt bare på trass pga en elendig reklame og heller kjøpe et konkurrerende produkt. :o)

Da må jo noen gjøre en forferdelig dårlig jobb:(

Jeg blir oppriktig frustrert, og forteller barna mine om dårlig reklame, og de blir faktsisk påvirket av meg;)

Gjest bikku
Skrevet

Jeg setter stor pris på god reklame, og følger ofte og gjerne med i reklamepausene. Men det er lenge siden siste gullkorn nå. Det jeg lurer på er hvorfor i all verden kan ikke reklame med kvinner som målgruppe være litt mer intelligent? Når det kommer reklame for bind eller andre dameting for intimsfæren, så gremmes jeg som regel dypt og inderlig, og lover meg selv å aldri kjøpe produktet. Men man må jo. Til tross for skrekkelig reklame.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg setter stor pris på god reklame, og følger ofte og gjerne med i reklamepausene. Men det er lenge siden siste gullkorn nå. Det jeg lurer på er hvorfor i all verden kan ikke reklame med kvinner som målgruppe være litt mer intelligent? Når det kommer reklame for bind eller andre dameting for intimsfæren, så gremmes jeg som regel dypt og inderlig, og lover meg selv å aldri kjøpe produktet. Men man må jo. Til tross for skrekkelig reklame.

Må man?

Skrevet

Ja, jeg kjøper f eks aldri Herbal Essence etter alle disse elendige orgasme-reklamene som er bare ekstremt dårlige kopier av Meg Ryan!

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, jeg kjøper f eks aldri Herbal Essence etter alle disse elendige orgasme-reklamene som er bare ekstremt dårlige kopier av Meg Ryan!

Ikke jeg heller....

Poenget er at de lyver, og de lyver så elendig!

Skrevet

Da må jo noen gjøre en forferdelig dårlig jobb:(

Jeg blir oppriktig frustrert, og forteller barna mine om dårlig reklame, og de blir faktsisk påvirket av meg;)

For ikke å snakke om alle de reklamene jeg har sett mange ganger, men hver eneste gang tenker - "Å, den ja, hva var det reklame for nå igjen?" Er det da en god eller en dårlig reklame?

Skrevet

Jeg liker heller ikke reklame, og betaler derfor min NRK-lisens med glede:-) Når det kommer til "Gullfisken" eller hva det nå heter - så tar jeg meg selv i å ikke kjenne igjen omtrent noen av dem - bortsett fra de få som inneholder god humor:-) De aller verste er de med de "utstuderte stemmene", eller de som skriker og skråler så høyt de bare kan....:-(

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det er derfor man har GET-boks! :-) Bare å spole forbi skiten!

Skrevet

Jeg synes det er mye morsom reklame å se, f. eks. "HAR DU BEGYNT Å SPISE KJØTT IGJEN?"

For ikke å snakke om "No milk today". Jeg kunne godt ha tenkt meg å være tekstforfatter i reklamebyrå.

Gjest minnah
Skrevet

Det er derfor man har GET-boks! :-) Bare å spole forbi skiten!

Jo, men da må man jo se på opptak da, kan jo ikke spole framover i live-modus :-)

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes det er mye morsom reklame å se, f. eks. "HAR DU BEGYNT Å SPISE KJØTT IGJEN?"

For ikke å snakke om "No milk today". Jeg kunne godt ha tenkt meg å være tekstforfatter i reklamebyrå.

Akkurat de to reklamene er faktisk gode - ellers er jeg enig med hidi i at det er utrolig mye elendig reklame på tv.

Jeg ser lite på tv, og hvis jeg nå en kveld ser, svitsjer jeg fort over til noe annet når det er reklame. Det irriterer meg grenseløst også at de skrur opp lyden når reklamen kommer - og jeg får absolutt INGEN lyst til å kjøpe det produktet :-(

Ungene får faktisk med seg mye mer reklame enn det jeg gjør - og de synes jeg er veldig utdatert når ikke jeg kjenner igjen vignetter, replikker osv fra reklamer som har gått mye på tv...

Skrevet

Er enig i at akkurat de to er kjempemorsomme! :o) Men det er mye dårlig der ute og...

Skrevet

Akkurat de to reklamene er faktisk gode - ellers er jeg enig med hidi i at det er utrolig mye elendig reklame på tv.

Jeg ser lite på tv, og hvis jeg nå en kveld ser, svitsjer jeg fort over til noe annet når det er reklame. Det irriterer meg grenseløst også at de skrur opp lyden når reklamen kommer - og jeg får absolutt INGEN lyst til å kjøpe det produktet :-(

Ungene får faktisk med seg mye mer reklame enn det jeg gjør - og de synes jeg er veldig utdatert når ikke jeg kjenner igjen vignetter, replikker osv fra reklamer som har gått mye på tv...

Det er prisen å betale for å slippe tv-lisens:-) Enda så mye folket klager på den:-) For et sted må de ta pengene fra.

Jeg har stilt inn min tv slik at lyden ikke blir høyere under reklameinnslag. Det er jo en mulighet de fleste nyere tv-er har.

Gjest bikku
Skrevet

Må man?

Må og må... Jeg må innrømme at bind hører med til "må" kategorien min, til tross for at reklamen er elendig. Kunne ha ønska meg noe skikkelig ironiske greier der, som viser at det er noe herk, som ingen liker, og ingen trives med, som ikke gjør deg lykkeligere osv. En skikkelig anti-reklame. Da hadde det blitt litt morsommere å kjøpe!

Gjest prust
Skrevet

Det er prisen å betale for å slippe tv-lisens:-) Enda så mye folket klager på den:-) For et sted må de ta pengene fra.

Jeg har stilt inn min tv slik at lyden ikke blir høyere under reklameinnslag. Det er jo en mulighet de fleste nyere tv-er har.

Kan en gjøre det? Det visste jeg ikke. hva heter en slik innstilling da? Vår tv er bare et par år, så da har vi kanskje den muligheten vi og :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Den lot jeg også være å kjøpe en del år pga reklamen. Men så måtte jeg låne av en venninne på en tur en gang, og da likte jeg shampoen så godt at jeg har fortsatt å kjøpe den. Til tross for reklamen.

Skrevet

Kan en gjøre det? Det visste jeg ikke. hva heter en slik innstilling da? Vår tv er bare et par år, så da har vi kanskje den muligheten vi og :-)

Da er det sikkert en mulighet til å innstille lyden. Dere får finne fram bruksanvisningen, så finner dere nok ut av det. Det er noe med "automatisk lydinnstilling av og på" på min tv i hvert fall.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Jeg har stilt inn min tv slik at lyden ikke blir høyere under reklameinnslag. Det er jo en mulighet de fleste nyere tv-er har.''

Beskrivelse, takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...