Gå til innhold

Bunadsskjorte!!

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Tradisjonen tro må det jo komme noen bunadstråder i dagene før den store dagen? ;-)

Jeg har ny bunadsskjorte i bomull, som ikke ble brukt i fjor pga sidelengs regn og temperaturer ned mot 0. Den har hengt i et plasttrekk i ca 1,5 år, bør jeg vaske den eller noe før den strykes og tas i bruk?

Gjest prust
Skrevet

Hvis den er gulnet eller lukter innestengt, ville jeg ha vasket den.

Hvis den ser fin ut, kan du sikkert bare dynke den og stryke den. Tror forresten ikke at det er optimalt å la bunadsskjorta henge i plasttrekk - bedre i et stofftrekk :-)

Jeg må snart tusle opp og hente våre bunadsskjorter. Mannen min og gutten min vil heller gå med dress i år - så da blir det bare 3 skjorter å stryke (de skjortene de skal ha, er ferdig strøket).

Gjest bunadsskjorta
Skrevet

i plast ...... da har den vel gulnet eller ?

har aldri oppbevart bunadsskjortene her i huset i plast pga at da gulner de .....

Gjest minnah
Skrevet

i plast ...... da har den vel gulnet eller ?

har aldri oppbevart bunadsskjortene her i huset i plast pga at da gulner de .....

Det er en gammel renseripose, gitt.. eller, ikke pose, men overtrekk. Sikkert ikke det beste. Har ikke kommet så langt at jeg har tatt den ut ennå, men ser ikke gul ut.

Sånne klesposer er da ofte i plast, er de ikke? Eller vinyl, eller noe sånt?

Gjest Enkelt er best
Skrevet

Kjøp deg en klespose på KID, den koster vel en 100-lapp eller noe for den lange du trenger. Eller ta et gammelt dynetrekk, lag hull midt på ene kortsiden til kleshengere, og heng både bunad og skjorte inn i den. Det fungerer like bra. Plast blir for tett for bunad og det samme gjelder pelsverk, eller sikkert egentlig for alle klær.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...