Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AneM1365380603
Skrevet

''Jeg har alltid fulgt med, men er kanskje litt ekstra hekta i år. ''

;-)

Jeg var superduper hekta på MGP i maaange år! Fra mitt første minne i 1973 da Luxemourg vant med Anne Marie David, til året etter da søsteren og jeg sto med hårbørster og etterlignet ABBA, til alle de påfølgende årene da vi tok opp sangenne på kasett og sang dem 1000 ganger i løpet av våren og sommeren:-)

Det dabbet av litt utover ungdomstida, men ikke mer enn at Bobbysocks' seier det året jeg var russ var en kjempestor opplevelse.

Så har jeg hatt noen år der jeg bare har sett på finalen, og de siste par-tre årene har jeg også fått med med adresse-prgrammene og dermed kjent mer til sangene før finalen. Hvilket jeg synes er en fordel. Uten det, går sangene nesten bare i ett - det blir mye mer severdig med litt mer forhåndskjennskap:-)

Mine første minner er fra 1977 eller 1978. Ja, det er greit å ha litt kjennskap til låtene på forhånd. Eneste ulempen er når jeg blir skuffet over at en nasjon har endret mye på bidraget fra den nasjonale finalen. Slik som Albania.

Bulgaria gjorde låten langt bedre, men var jo litt skrekk og gru fremdeles ;)

• Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

35

• Colette

28

• AneM1365380603

24

• Babette

12

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''skulle ønske at Jostein Pedersen fortsatt var kommentator:-) ''

Enig, bortsett fra at jeg synes han kunne dempe svenskehetsen sin _noe_.

Husker da Carola var med sist så nøyde han seg ikke med bare å være krass i introen, men hver gang hun fikk lave poeng fra andre land så jublet han osv. Synes det ble litt vel mye da, selv om jeg ikke er noen Carola-fan.

Det er noe med at når hetsen når slike høyder, så undres man hva det er som ligger i bunn her. Litt som da Sturle Scholz-Nærø (= Aftenpostens største dust!) for en del år tilbaake benyttet enhver anledning til å hetse Madonna....

''Jeg så at du var ekstremt flink til å tippe, og det tyder vel på at du har god musikksmak:-) ''

Evt skikkelig rævva! ha ha! MGP er jo ikke akkurat den mest anerkjente musikkstilen ....;-)

Min favoritt nå, foruten Norge selvsagt, er Estland, og så blir jeg nesten rørt av Israels bidrag.

herlig med avstemmingen i Sverige:-)

Jeg ser ikke på dette som blodig alvor. Selv om det ifg. enkelte er et spill på høyt politisk plan:-) Jeg synes det er greit at Jostein lever ut de primitive følelsene som bor i oss alle:-) Med et smil og en latter - muntlig- vel og merke.

Har du sett denne artikkelen i Expressen? Jeg kjenner at jeg blir passe irritert av det. For det første fordi det som står der ikke er sant, og for det andre fordi artikkelen lyser av ondskapsfullhet/misunnelse i mine øyne. Det er forskjell på det som blir skrevet, og det som blir uttalt muntlig.

http://www.expressen.se/noje/kronikorer/andersnunstedt/1.1570015/anders-nunstedt-norrmannen-borde-tagga-ner-en-smula

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes både Jostein og dialekten hans er sexy. Og ikke minst den arrogante latteren. Han er savnet!

Skriver under på alt :)

Skrevet

Jeg synes både Jostein og dialekten hans er sexy. Og ikke minst den arrogante latteren. Han er savnet!

Har du forresten hørt Gustav Nilsen parodiere Jostein? Utrolig bra!! :-D

Skrevet

Har du forresten hørt Gustav Nilsen parodiere Jostein? Utrolig bra!! :-D

Ja, det var helt konge.

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes han var veldig mye mer sjarmerende i den norske finaleen enn i semien, dessverre. Håper han kliner ekstra mye til på sjarmen i morgen.

Kanskje scenen er for stor = for stor avstand til publikum?

Jeg vil gjette at det er nerver, for fyren har jo et alldeles stort og sjarmerende smil når han er i sitt ess :)

Skrevet

Mine første minner er fra 1977 eller 1978. Ja, det er greit å ha litt kjennskap til låtene på forhånd. Eneste ulempen er når jeg blir skuffet over at en nasjon har endret mye på bidraget fra den nasjonale finalen. Slik som Albania.

Bulgaria gjorde låten langt bedre, men var jo litt skrekk og gru fremdeles ;)

Å, 1977 - en av mine all time favourite winners!!!

Marie Myriam fra Frankrike! :-) Nydelig.

I 1978 var det a-ba-ni-bi med Alpha beta fra Israel! ;-)

Jeg kan absolutt ALLE vinnerne fra minst 1973-1985;-) Pluss at jeg lærte meg noen tidligere også, da man på Momarkedet i 1981 hadde show med alle vinnerne til da:-) Hvilket vi OGSÅ tok opp på kassett, så jeg skal klare minst halvparten av vinnerne 1956-1972 også...;-)

(har man ikke mye å skryte av, får man skryte av det man har *he he*)

Skrevet

''Jeg kommer til å bli utrolig skuffet om han ikke vinner. Det er faktisk sant. Det er noe med at fallhøyden blir større - jo større favoritt han er på forhånd.''

Enig - stakkars Rybak! Vi legger et stort forventningspress på han der sølv blir nederlag! :-(

Huff ja...og det er akkurat det som kommer til å bli det verste for meg. Å kjenne på hans skuffelse..i så fall. Han er jo så opptatt av å være en snill gutt som gjør alle til lags, virker det som. Det er hans tilsynelatende naivitet bl.a. som gjør han så utrolig sjarmerende...

Han har vekket mitt morsinstinkt til live - ingen tvil om det:-)

Skrevet

Jeg vil gjette at det er nerver, for fyren har jo et alldeles stort og sjarmerende smil når han er i sitt ess :)

Ja, han er hur charmig som helst, eller hvordan hun nå formulerte det ei dame på SVT;-)

Skrevet

Jeg kan absolutt ALLE vinnerne fra minst 1973-1985;-) Pluss at jeg lærte meg noen tidligere også, da man på Momarkedet i 1981 hadde show med alle vinnerne til da:-) Hvilket vi OGSÅ tok opp på kassett, så jeg skal klare minst halvparten av vinnerne 1956-1972 også...;-)

Du og Per Sundnes!

Skrevet

''Jeg kommer til å bli utrolig skuffet om han ikke vinner. Det er faktisk sant. Det er noe med at fallhøyden blir større - jo større favoritt han er på forhånd.''

Enig - stakkars Rybak! Vi legger et stort forventningspress på han der sølv blir nederlag! :-(

Huff ja..skjønner ikke at han holder ut. Jeg hadde hylt og skreket for lenge siden:-( Men jeg så jo et avisinnlegg om at han hadde tillatt seg å være litt irritert på en svensk reporter. Det var nok til å skape store overskrifter.

AneM1365380603
Skrevet

En periode kunne jeg også alle vinnerne, men fra midten av 90-tallet og ut synes jeg det var mange dårlige år. Mine favorittår er 1991 og 2000.

Husker du den spanske dama som hadde en haug med unger med seg? Det kan ha vært rundt 1980. Da var det tillatt å ha barn med på scenen. Spania ga poeng som siste nasjon, og tolveren de ga gjorde at de havnet på andre plass. Tror Israel vant.

Skrevet

Men husker du han sviskeprinsen som sølte svart hårfarge på jakka? Italiener tror jeg. Hvit dress. Og skokrem i håret.

AneM1365380603
Skrevet

Men husker du han sviskeprinsen som sølte svart hårfarge på jakka? Italiener tror jeg. Hvit dress. Og skokrem i håret.

Tenker du på denne klysa her? Han var visst veldig sikker på seier på forhånd, og skikkelig gretten.

Skrevet

Jeg ser ikke på dette som blodig alvor. Selv om det ifg. enkelte er et spill på høyt politisk plan:-) Jeg synes det er greit at Jostein lever ut de primitive følelsene som bor i oss alle:-) Med et smil og en latter - muntlig- vel og merke.

Har du sett denne artikkelen i Expressen? Jeg kjenner at jeg blir passe irritert av det. For det første fordi det som står der ikke er sant, og for det andre fordi artikkelen lyser av ondskapsfullhet/misunnelse i mine øyne. Det er forskjell på det som blir skrevet, og det som blir uttalt muntlig.

http://www.expressen.se/noje/kronikorer/andersnunstedt/1.1570015/anders-nunstedt-norrmannen-borde-tagga-ner-en-smula

Ja, jeg har sett den, og da så jeg også svaret under fra en nordmann, som bl a linket til denne artikkelen:-)

http://www.aftonbladet.se/spel/article5155079.ab

Skrevet

Jeg er ikke så god på alle de andre, merkelig nok, bare vinnerne.;-)

Skrevet

Du og Per Sundnes!

*hjæææææælp!!!!*

Skrevet

En periode kunne jeg også alle vinnerne, men fra midten av 90-tallet og ut synes jeg det var mange dårlige år. Mine favorittår er 1991 og 2000.

Husker du den spanske dama som hadde en haug med unger med seg? Det kan ha vært rundt 1980. Da var det tillatt å ha barn med på scenen. Spania ga poeng som siste nasjon, og tolveren de ga gjorde at de havnet på andre plass. Tror Israel vant.

Ja, jeg husker den, og husker at vi nynnet og sang på den da vi var på turnstevne den våren;-)

Skrevet

Hvilken nordmann da? Det er flere som kommenterer:-)

den første, rett under artikkelen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...