Gå til innhold

En liten sjarmør ;)

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg kommer stort sett i olabukse og sneakers når jeg henter minstemor i barnehagen. Igår hadde jeg vært i begravelse og hadde på ei svart, smal bukse og lave støvletter med litt hæler. En kompis av minstemor (4 år gammel) målte meg overraska nedenfra og opp, og utbrøt: "Oj, ej visste ikkje at du va såå fin!!"

Gjest prust
Skrevet

He - he - koselig :-)

Jeg fikk litt av en kommentar fra en pappa i barnehagen i går, på dugnaden:

Vi hadde vært sammen i en 40 års fest hos noen felles venner på lørdag, og jeg hadde faktisk snakket en del med ham da. Da jeg så ham i går, sa jeg "Takk for sist" - og han så heeeelt spørrende på meg, og lurte på hvor vi hadde treftes før....

Jeg smilte og sa hvor vi hadde vært sammen og sa at jeg ikke hadde hatt briller på meg på lørda....

Så ser han på meg og sier: "Ja.... du hadde jo ikke briller, håret ditt var annerledes og du hadde jo ikke sånt tøy på deg da!!!!!"

Nei - det stemte jo det da - jeg hadde jo kort fin kjole på lørdag, var sminket og pyntet -. i går hadde jeg jobbetøy, håret i en kjapp hestehale + briller :-D

Men aat jeg var totalt ukjennelig, var jo litt rart da....!

Skrevet

Vi hadde vært sammen i en 40 års fest hos noen felles venner på lørdag, og jeg hadde faktisk snakket en del med ham da. Da jeg så ham i går, sa jeg "Takk for sist" - og han så heeeelt spørrende på meg, og lurte på hvor vi hadde treftes før....

Jeg smilte og sa hvor vi hadde vært sammen og sa at jeg ikke hadde hatt briller på meg på lørda....

Så ser han på meg og sier: "Ja.... du hadde jo ikke briller, håret ditt var annerledes og du hadde jo ikke sånt tøy på deg da!!!!!"

Nei - det stemte jo det da - jeg hadde jo kort fin kjole på lørdag, var sminket og pyntet -. i går hadde jeg jobbetøy, håret i en kjapp hestehale + briller :-D

''Men at jeg var totalt ukjennelig, var jo litt rart da....!''

Det synes jeg også. I alle fall det med klærne. Men briller kan forandre litt på looken.

Skrevet

''Men at jeg var totalt ukjennelig, var jo litt rart da....!''

Det synes jeg også. I alle fall det med klærne. Men briller kan forandre litt på looken.

Ja, briller kan forandre mye, men av egen erfaring har folk som først har sett meg uten briller lettere for å kjenne meg igjen med briller, enn om de så meg i motsatt rekkefølge.

Briller har en tendens til å ta bort oppmerksomheten.

AneM1365380603
Skrevet

Så hyggelig kommentar :) I den alderen er de jo litt uten filter, men dette var positivt :)

Skrevet

Ja, briller kan forandre mye, men av egen erfaring har folk som først har sett meg uten briller lettere for å kjenne meg igjen med briller, enn om de så meg i motsatt rekkefølge.

Briller har en tendens til å ta bort oppmerksomheten.

Men jeg har opplevd å være usikker på hvem folk er hvis jeg ser dem på uventede steder. F. eks ei som jeg kjenner ganske godt fra noen spesielle møter. Når hun kommer inn på møtet, hilser jeg og tenker at "der er Anne". Men så så jeg henne (?) på Kreta, og ble veldig usikker på om det virkelig var henne.

Skrevet

Men jeg har opplevd å være usikker på hvem folk er hvis jeg ser dem på uventede steder. F. eks ei som jeg kjenner ganske godt fra noen spesielle møter. Når hun kommer inn på møtet, hilser jeg og tenker at "der er Anne". Men så så jeg henne (?) på Kreta, og ble veldig usikker på om det virkelig var henne.

Jeg er enig.

Husker en gang jeg traff min sønns tidligere svømmetrener på butikken. Hun var jo vant til å se meg med vanlige klær på osv hver gang jeg fulgte til hallen, mens jeg så henne i badedrakt og med badehette..;-) Kjente henne nesten ikke gijen med klær og håret løst.

Gjest prust
Skrevet

Ja - det der er kjemperart!

Jeg så her en dag ei dame i gågata jeg visste jeg hadde sett mange ganger før - men skjønte ikke hvem hun var. Så så jeg hun som "hun hørte sammen med" - og da koblet jeg at det var disse to som vasker hos oss på jobben! Har jo bare sett dem på jobben før!

Og et annet eksempel - husker du Kari Sørbø (tror jeg hun het), som leste opp nyheter op Dagsrevyen på 70-80 tallet? Hun så jeg i byen en gang, og hilste på henne - var sikker på at jeg kjente henne, at hun var mor til noen på skolen eller noe sånt... ;-)

Gjest togli
Skrevet

Hehe, mannfolk ass' ;)

Skrevet

Da er du som en katt :-) Det påstås at de ikke kjenner igjen eierene sine- hvis de ser dem i andre omgivelser enn de er vant til :-)

Skrevet

Jeg så her en dag ei dame i gågata jeg visste jeg hadde sett mange ganger før - men skjønte ikke hvem hun var. Så så jeg hun som "hun hørte sammen med" - og da koblet jeg at det var disse to som vasker hos oss på jobben! Har jo bare sett dem på jobben før!

Og et annet eksempel - husker du Kari Sørbø (tror jeg hun het), som leste opp nyheter op Dagsrevyen på 70-80 tallet? Hun så jeg i byen en gang, og hilste på henne - var sikker på at jeg kjente henne, at hun var mor til noen på skolen eller noe sånt... ;-)

Ja, Kari Sørbø var sørlending og leste nyheter i Dagsrevyen. Men jeg mener hun døde tidlig på 1980-tallet.

Skrevet

Da er du som en katt :-) Det påstås at de ikke kjenner igjen eierene sine- hvis de ser dem i andre omgivelser enn de er vant til :-)

Jeg kan godt være katt, men jeg tror kattene kjenner eierne sine på lukta.

Gjest prust
Skrevet

Ja, Kari Sørbø var sørlending og leste nyheter i Dagsrevyen. Men jeg mener hun døde tidlig på 1980-tallet.

Ja, hun døde ganske tidlig - men jeg husker akkurat hvor jeg traff henne og at jeg var alene i byen da, og da må det nok ha vært etter 1981 i alle fall - da var jeg ti år...

Skrevet

Jeg kan godt være katt, men jeg tror kattene kjenner eierne sine på lukta.

Det påstås at de ikke gjør det annet enn i vante omgivelser. Jeg vet ikke jeg....

Skrevet

det er nok ganske vanlig å hilse på nyhetsfolk. de kommer jo inn i stua di, og ser veldig kjente ut, uten at de har den kjendisfaktoren.

Tror de ofte opplever at folk hilser som om det var en gammel bekjent.

Skrevet

Ja, hun døde ganske tidlig - men jeg husker akkurat hvor jeg traff henne og at jeg var alene i byen da, og da må det nok ha vært etter 1981 i alle fall - da var jeg ti år...

Ja, hun levde i 1981, Tipper hun døde rundt 1985.

mil1365380270
Skrevet

Det påstås at de ikke gjør det annet enn i vante omgivelser. Jeg vet ikke jeg....

Begynner mistenke at de kun er opptatt av territoriet, jeg da - at menneskene som elsker pusen sin, kan erstattes uten at de merker det...? *plystre*

Hilsen

hundeelskende

Skrevet

Sørbye het hun. Og døde i 1987.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...