Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha to eksamener og jeg er skikkelig redd. Det jeg er mest redd for er ironisk nok at jeg skal være så redd at jeg ikke får konsentrasjon til å jobbe med stoffet _før_ eksamen er, (og at jeg skal få sperre på selve eksamensdagen - men den tid den sorg for så vidt). Derfor lønner det seg hvis jeg ikke er så redd akkurat nå, liksom.

Kan tenke at det er bra at jeg får trening i eksamen for jeg har tross alt planlagt å gå på skole i noen år fremmover, så like greit at jeg får erfaring med dette. Samtidig har jeg lyst til å bare droppe ut og rømme landet, men det skal jeg selvsagt ikke gjøre. Jeg er bare veldig redd..:....::.:::::::::::

Er det noen som har litt beroligende evner her? :eller råd? eller eller har jeg en ukjent enegged tvilling som tilfeldigvis er mester i realfag? ;-) (neida).

Skrevet

En viktig tanke: Sensor og den som stiller deg spørsmål (om det er muntlig eksamen) ønsker å se hva du kan, ikke sette deg fast eller snakke deg inn i et hjørne.

Skrevet

Jeg synes du skal se på det som en trening i det å ha eksamen. Du trenger å trene, for du skal sannsynligvis ha en haug med eksamener i årene som kommer (var ikke det en oppmuntrende tanke akkurat nå...?)

Men først og fremst, så synes jeg du skal fokusere på en dag av gangen. Finne ut hva du skal gjøre i dag, og forsøke å holde tankene om resten av uken ute av hodet. Finn noen overkommelige oppgaver som skal gjennomføres i dag, gå deg en lang tur (ikke sykle med sykkelsko før etter eksamen), og prøv å spis rimelig sundt.

En helt annen ting; eksamen er akkurat lik en heldagsprøve, og det har du overlevd før .

Lykke til med lørdagen!

Skrevet

En viktig tanke: Sensor og den som stiller deg spørsmål (om det er muntlig eksamen) ønsker å se hva du kan, ikke sette deg fast eller snakke deg inn i et hjørne.

Det er begge skriftlige eksamener, men kan være at jeg kommer opp i munlig senere, så det skal jeg huske. Takk:-)

Skrevet

Jeg synes du skal se på det som en trening i det å ha eksamen. Du trenger å trene, for du skal sannsynligvis ha en haug med eksamener i årene som kommer (var ikke det en oppmuntrende tanke akkurat nå...?)

Men først og fremst, så synes jeg du skal fokusere på en dag av gangen. Finne ut hva du skal gjøre i dag, og forsøke å holde tankene om resten av uken ute av hodet. Finn noen overkommelige oppgaver som skal gjennomføres i dag, gå deg en lang tur (ikke sykle med sykkelsko før etter eksamen), og prøv å spis rimelig sundt.

En helt annen ting; eksamen er akkurat lik en heldagsprøve, og det har du overlevd før .

Lykke til med lørdagen!

Hehehe, jo, det var veldig oppmuntrende;-)

Ja, jeg kan prøve å se på det som trening. Jeg liker jo å trene. Trening er bra. Jeg liker trening. *prøver hjernevasking*

Jeg tror jeg skal gå en tur med en gang fordi jeg er helt svimmel, og komme tilbake med bedre mot.

Takk for råd:-)

Skrevet

Struktur er gull verdt før eksamen. Sett opp helt konkrete planer for hva du skal gjøre, dag for dag fram mot eksamen. Alt som ikke står på planen for i dag, er det forbudt å bruke energi på å bekymre seg for! Det som også er kjempeviktig er at du ikke setter opp mer hver dag enn du vet du rekker over, det er skikkelig psykisk nedtur hvis opplegget rakner når du bekymrer deg såpass mye fra før.

Ellers er jeg veldig fan av avgrensede soner, slik at jeg slipper å gå rundt med dårlig samvittighet hvert minutt jeg ikke bruker på å lese. Jeg er helt konsekvent på at jeg aldri tar med meg bøker hjem. Det eneste det fører til er at jeg føler meg skikkelig skyldbetynget hvis jeg ikke tar dem fram på kveldstid. Når jeg er på skolen leser jeg, når jeg er hjemme slapper jeg av og er mamma. Det fører selvsagt til at jeg er MYE på skolen når det nærmer seg eksamen, men da slapper jeg i alle fall av med god samvittighet de timene jeg er hjemme!

Lykke til, det går helt sikkert veldig bra! Jeg har også en svær eksamen om en måned (patologi og farmakologi), og kjenner nervene ja :o)

Skrevet

Struktur er gull verdt før eksamen. Sett opp helt konkrete planer for hva du skal gjøre, dag for dag fram mot eksamen. Alt som ikke står på planen for i dag, er det forbudt å bruke energi på å bekymre seg for! Det som også er kjempeviktig er at du ikke setter opp mer hver dag enn du vet du rekker over, det er skikkelig psykisk nedtur hvis opplegget rakner når du bekymrer deg såpass mye fra før.

Ellers er jeg veldig fan av avgrensede soner, slik at jeg slipper å gå rundt med dårlig samvittighet hvert minutt jeg ikke bruker på å lese. Jeg er helt konsekvent på at jeg aldri tar med meg bøker hjem. Det eneste det fører til er at jeg føler meg skikkelig skyldbetynget hvis jeg ikke tar dem fram på kveldstid. Når jeg er på skolen leser jeg, når jeg er hjemme slapper jeg av og er mamma. Det fører selvsagt til at jeg er MYE på skolen når det nærmer seg eksamen, men da slapper jeg i alle fall av med god samvittighet de timene jeg er hjemme!

Lykke til, det går helt sikkert veldig bra! Jeg har også en svær eksamen om en måned (patologi og farmakologi), og kjenner nervene ja :o)

Tusen takk for råd igjen:-)

Avgrensed sone var en god ide, og realistisk planlegging. Skal se om jeg ikke får det til denne gangen. Har det med å skulle prøve å rekke for mye en hva som faktisk blir gjort.

Du må ha masse lykke til på dine eksamener:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...