Gå til innhold

plenklipping

Gjest vil ikke være til bry

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man klippe plenen på lørdag kl 1300 selv om naboen sitter ute på verandaen og koser seg i sola (og tydeligvis har noe besøk) eller bør man ikke gjør det?

Jada, jeg vet jeg er en sånn som aldri vil være til bry og forstyrre eller ødelegge for noen, så derfor blir jeg litt usikker på hva som faktisk er greit og ikke. Kan jeg gå ut og klippe plenen nå?

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Ja, du kan klippe plenen nå. Det er dagen før 17. mai, klart at man da vil gjøre hagen strøken.

Gjest minnah
Skrevet

Javisst kan du det :-) Det er slikt man risikerer å "utsette" seg for når man flytter inn i hus og har naboer med hage inntil. :-) Synes ikke tiden er upassende.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, synes naboforholdet er viktigere enn om gresset er litt høyt.

Gjest høstløv
Skrevet

Ifld. loven i vår kommune kan man klippe gresset inntil kl 17 eller 18 på lørdager, men ikke på søndager eller andre helligdager.

Men det er jo hensynsfullt å la være å klippe plenen, når naboen tydeligvis har gjester og de sitter ute for å nyte solen.

Her forsvant solen nettopp, og vi måtte gå inn, hvis det er på samme måten hos dere, kan du jo ta frem gressklipperen.

Skrevet

Ja, du kan klippe plenen nå. Det er dagen før 17. mai, klart at man da vil gjøre hagen strøken.

Spesielt hvis toget går forbi. Ellers er det vel ikke så nøye hvis man ikke har invitert til fest på 17. mai?

Annonse

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Spesielt hvis toget går forbi. Ellers er det vel ikke så nøye hvis man ikke har invitert til fest på 17. mai?

Det må den enkelte vurdere. Jeg synes det er hyggelig å ha fin hage 17. mai, selv om vi i år skal bort til andre.

Skrevet

Det må den enkelte vurdere. Jeg synes det er hyggelig å ha fin hage 17. mai, selv om vi i år skal bort til andre.

Det synes jeg også, men jeg prioriterer ikke det fremfor f.eks. å sy noe som må sys til den store dagen, bake kaker eller ødelegge et godt naboforhold

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det, synes naboforholdet er viktigere enn om gresset er litt høyt.

Men blir et naboforhold ødlagt av at man klipper gresset? Det er jo nesten bestandig en eller annen nabo som sitter ute når det er bra vær, og noen har besøk hele tiden. Hvor går da grensen?

Skrevet

Ja, det kan du.

Men du bør ikke dra i gang sirkelsaga!!!

Gjest Kayia
Skrevet

På en helt ordinær lørdag ville jeg kanskje ventet, men 16.mai, før evt konfirmasjon el hagefest etc ville jeg sagt hei over hekken og beklaget at "nå blir det litt bråk, for gresset må klippes for anledningen". Ville aldri reagert om nabo'n gjorde det samme...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Men blir et naboforhold ødlagt av at man klipper gresset? Det er jo nesten bestandig en eller annen nabo som sitter ute når det er bra vær, og noen har besøk hele tiden. Hvor går da grensen?

Kanskje også å ta hensyn å ha noen lunde velstelt hage? For å holde et pent og ryddig nabolag?

Personlig synes jeg gressklippe-lyd er søvndyssende, og jeg kan sovne på verandaen til slik lyd. :-)

Skrevet

Kanskje også å ta hensyn å ha noen lunde velstelt hage? For å holde et pent og ryddig nabolag?

Personlig synes jeg gressklippe-lyd er søvndyssende, og jeg kan sovne på verandaen til slik lyd. :-)

Søvndyssende synes jeg ikke den er, men den glir fort inn i bakgrunnsstøyen;-) Den er såpass jevn og monoton at det går fint. Og den hører liksom sommeren til.

Men jeg kan ikke fordra kantklippere, med sin hvinende, ujevne lyd!

Jeg får også lettere fnatt av en nabo som er lidderlig glad i vedfyring, og som bruker hver helg om våren til å fylle opp lageret, så da durer sirkelsaga først, før han går løs på kappinga.

Og så skulle jeg ønske at folk ikke brukte høytrykksspyler "hele tiden" - hva er galt med å feie oppkjørselen med en piasavakost, slik som i gamle dager? ;-) Man skal jo ikke innta middagen sin på bakken, vel? ;-)

Annonse

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Søvndyssende synes jeg ikke den er, men den glir fort inn i bakgrunnsstøyen;-) Den er såpass jevn og monoton at det går fint. Og den hører liksom sommeren til.

Men jeg kan ikke fordra kantklippere, med sin hvinende, ujevne lyd!

Jeg får også lettere fnatt av en nabo som er lidderlig glad i vedfyring, og som bruker hver helg om våren til å fylle opp lageret, så da durer sirkelsaga først, før han går løs på kappinga.

Og så skulle jeg ønske at folk ikke brukte høytrykksspyler "hele tiden" - hva er galt med å feie oppkjørselen med en piasavakost, slik som i gamle dager? ;-) Man skal jo ikke innta middagen sin på bakken, vel? ;-)

Bor du ved siden av oss? *host*

Min mann elsker vedfyring- og digger å spyle med høytrykkspyleren...

(ingenting blir så ofte- men han må "passes på" så han ikke sette i gang en søndag formiddag kl 10 eller mandagskveld kl 23)

Skrevet

(ingenting blir så ofte- men han må "passes på" så han ikke sette i gang en søndag formiddag kl 10 eller mandagskveld kl 23)

;-)

det er to forskjellige naboer;-)

han med veden er en sånn skikkelig lumber jack som tror han er en eremitt langt inne i skogen...;-) Han har det siste huset før friområde med litt skog... For han er nok høytrykkspyler uansett alt for moderne!

Husker en mørk kveld for noen år siden da husbonden var ute og gikk og hørte noe han syntes var mistenkelige lyder hos denne vedfyreren, og lurte på om det var noen som var i ferd med å bryte seg inn eller noe, så han bestemte seg for å være god nabo og sjekke ut.

Det viste seg bare å være naboen selv som var ute og ordnet med noe. Da husbonden fortalte om sitt ærend, var kommentaren fra lumber jack: "Hø" Hadde det kommet innbruddstyv hit hadde jeg jaggu tatt hagla og skutt'n!"

Hvilket jo fikk min mann til å bestemme seg for at ddette var første og siste gang han nærmer seg husveggene der nede for å sjekke ut hva som foregår...;-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Her kjøres det rundt med en svær plenklipper og durer og bråker for øyeblikket på fellesarealene iallefall. Jeg er litt sur siden jeg akkurat har lagt mini og det bråker noe voldsomt, redd han kommer til å våkne. Men det skal vel bli fint til i morgen da...

Skrevet

''(ingenting blir så ofte- men han må "passes på" så han ikke sette i gang en søndag formiddag kl 10 eller mandagskveld kl 23)''

Jeg er så glad for at vi ikke har naboer. :o) Vi kan henge ut klesvasken på søndags formiddag, sage ved hele søndagen eller kjøre i gang og bore i veggene ved midnatt om så er. :o)

Gjest høstløv
Skrevet

''(ingenting blir så ofte- men han må "passes på" så han ikke sette i gang en søndag formiddag kl 10 eller mandagskveld kl 23)''

Jeg er så glad for at vi ikke har naboer. :o) Vi kan henge ut klesvasken på søndags formiddag, sage ved hele søndagen eller kjøre i gang og bore i veggene ved midnatt om så er. :o)

Det gjør naboene våre også.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

;-)

det er to forskjellige naboer;-)

han med veden er en sånn skikkelig lumber jack som tror han er en eremitt langt inne i skogen...;-) Han har det siste huset før friområde med litt skog... For han er nok høytrykkspyler uansett alt for moderne!

Husker en mørk kveld for noen år siden da husbonden var ute og gikk og hørte noe han syntes var mistenkelige lyder hos denne vedfyreren, og lurte på om det var noen som var i ferd med å bryte seg inn eller noe, så han bestemte seg for å være god nabo og sjekke ut.

Det viste seg bare å være naboen selv som var ute og ordnet med noe. Da husbonden fortalte om sitt ærend, var kommentaren fra lumber jack: "Hø" Hadde det kommet innbruddstyv hit hadde jeg jaggu tatt hagla og skutt'n!"

Hvilket jo fikk min mann til å bestemme seg for at ddette var første og siste gang han nærmer seg husveggene der nede for å sjekke ut hva som foregår...;-)

Ja, sikkert like greit å la eremitten være i fred m/hagla si. ;-)

Skrevet

Ja, sikkert like greit å la eremitten være i fred m/hagla si. ;-)

Ja, huff;-) Høres ikke ut som en trygg kar! My home is my fortress!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...