Gjest Smitt og smule Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Skaffet oss marsvin for noen måneder siden og allerede erfart at det koster å holde liv i de små krypene. Vi har to marsvin og har kjøpt mange høyposer på dyrebutikken, men disse forsvinner forbausende fort. Den vi pleier å kjøpe er på maks 2 kg og er ikke vakumpakket, men vi opplever at høyet fort blir tørt i posen. Ser at de selger 10 kg høy på samme forretning til 350,-, men vi tørr ikke å kjøpe da vi er redd for at høyet skal bli knusktørt umiddelbart. Vi lurer derfor på om det finnes noen gode metoder å holde høyet "fersk" på, og om det finnes noen utsalgssteder(bondegårder e.l. - Akershus/Oslo/Østfold) hvor man kan kjøpe høy enda billigere enn den kg's prisen de har på dyreforretningen?!? På forhånd takk 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Jeg tror at du kan kjøpe strø og høy på Felleskjøpet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Det finnes en låve på Sagene, er den i Maridalsveien mon tro, hvor man får kjøpt billig. Rett over gata for der bensinstasjonen var før. Omtrent rett over gata for Sagene Lunsjbar. 0 Siter
Platina Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Høy skal da være tørt. Høy er ikke normalt pakket i plastikk. Det er bare når det skal selges i butikk det. Jeg har egenlaget høy fra i fjor sommer som oppbevares i en slags nettingsekker. Blir ikke ødelagt av det. Har dessverre ikke noe tips til hvor du kan kjøpe billigere høy. 0 Siter
Colette Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Høy skal da være tørt. Høy er ikke normalt pakket i plastikk. Det er bare når det skal selges i butikk det. Jeg har egenlaget høy fra i fjor sommer som oppbevares i en slags nettingsekker. Blir ikke ødelagt av det. Har dessverre ikke noe tips til hvor du kan kjøpe billigere høy. Helt riktig. Fuktig høy kan inneholde muggpartikler, som mange dyr blir syke av. Høy skal være tørt:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Høy er tørt. De som har kyr eller hest f.eks. lagrer jo høyballene på høyloftet der det er tørt og luftig, ikke i plast. Er det fuktig så råtner det jo. 0 Siter
Onsdag1365380628 Skrevet 16. mai 2009 Skrevet 16. mai 2009 Høy skal være tørt, så det ville jeg ikke tenkt på når jeg skulle kjøpe høy i større kvanta. Jeg pleier å kjøpe høy hos bønder og betaler ca 4kroner pr kg. Det er mye billigere enn i dyrebutikken. Mest lønnsomt er det å kjøpe en hel høyball, men da må man ha egnet plass til oppbevaring. Høy skal oppbevares tørt og vil mugne ved fuktig lagring. Det kan da være helsefarlig for marsvin (og andre dyr) å spise det. 0 Siter
Gjest Smitt og smule Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 Takk for mange svar Vi vet at høyet skal være tørt, men det går fort fra å være tørt(ser "fersk"/tørt/grønt ut) til knusktørt(gråaktig). Vi har oppbevart det i en mørk bod i posen det selges i til nå, mulig at vi må skaffe en striesekk e.l. Noen andre som kan bekrefte at det finnes utsalg på sagene for slikt - har nemlig hørt rykter som at det skal være et felleskjøpet der, men finner ingen på FK sine hjemmesider. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.