Gå til innhold

Noen har sjekka...dataeksperter?

Anbefalte innlegg

Gjest vil vite dette
Skrevet

Noen har sjekka mailen min...online.no. Altså fått tak i passordet og vært inne å lest min epost. Kan jeg finne ut hvilken ip adresse som har vært på mailen min? Jeg vil gjerne vite hvem det er.....er det straffbart?

Skrevet

Ja det er straffbart. Jeg aner ikke hvordan man gjør slikt, men det vet kanskje andre her. Har du en eks-kjæreste eller en sjalu nåværende som kan finne på å gjøre slikt? Hvis vedkommende har installert et overvåkningsprogram på pc'n din, vil det ikke engang hjelpe å endre passord tror jeg.

Men si meg, hvordan fant du ut at noen hadde lest den?

Skrevet

Greier du finne ut at noen har sjekka mailen din, så greier du nok også å finne ut hvilken IP-adresse som har gjort det!

Gjest vil vite dette
Skrevet

Ja det er straffbart. Jeg aner ikke hvordan man gjør slikt, men det vet kanskje andre her. Har du en eks-kjæreste eller en sjalu nåværende som kan finne på å gjøre slikt? Hvis vedkommende har installert et overvåkningsprogram på pc'n din, vil det ikke engang hjelpe å endre passord tror jeg.

Men si meg, hvordan fant du ut at noen hadde lest den?

Fant det ut fordi det er to mailer som er åpnet og jeg har ikke åpnet de...mistenker en venn av meg, og kan jo bare skifte passord. Men skulle gjerne funnet ut av hvem som har gjort det...

Skrevet

Fant det ut fordi det er to mailer som er åpnet og jeg har ikke åpnet de...mistenker en venn av meg, og kan jo bare skifte passord. Men skulle gjerne funnet ut av hvem som har gjort det...

Var han smart nok til å lese mailene, burde han være smart nok til å trykke mark as read etterpå!

Skrevet

Kanskje du har keylogger på PC-en din siden passord er funnet?

(http://en.wikipedia.org/wiki/Keylogger)

Kjørt virussjekk i det siste?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...