Gå til innhold

Når spiser folk flest middag?

Anbefalte innlegg

Gjest Alkamira
Skrevet

Mange folk jeg kjenner sier at middagstiden er hellig, og de vil nødig bli oppringt på telefonen mens de spiser. Men når kan jeg tidligst ringe dem?

Skrevet

Her dreper vi alle som ringer mellom halv fem og halv åtte. To i full jobb, unger, det er ikke bare akkurat den tiden vi spiser middag, men også når alle nettopp er kommet hjem, og er trøtte, vi lager mat, vi spiser. Og trenger å hvile. Se på Dagsrevyen.

Gjest gidder ikke bruke nick på dette
Skrevet

fire-fem tiden her. men tiden er ikke hellig. ringer det når jeg er opptatt, uansett hva det skulle være, så gidder jeg bare ikke ta tlf. med mindre jeg venter noe viktig. verre er det ikke...

liker mindre å bli oppringt tidlig på dagen. men har lært meg å skru av lyden da,så slipper jeg bli forstyrret

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Her dreper vi alle som ringer mellom halv fem og halv åtte. To i full jobb, unger, det er ikke bare akkurat den tiden vi spiser middag, men også når alle nettopp er kommet hjem, og er trøtte, vi lager mat, vi spiser. Og trenger å hvile. Se på Dagsrevyen.

Slikt er jo forskjellig hos folk da, så alle kan jo vanskelig vite når grensen er hos dere da, eller hos andre. Nytter ikke å 'drepe' folk av den grunn, en får selv ta ansvaret for å skru av lyd på mobilen eller dra ut kontakten på hustelefonen. Noen skal jo heller ikke bli oppringt når de ser en av yndlingsseriene, Håpløst spør du meg.

Skrevet

Folk flest er et veldig vidt begrep syns jeg. Det er uhyre mye som spiller inn, slik som jobb, treninger osv..

En uke i mnd spiser vi kl 16, de tre andre ukene spiser vi kl 17.

I helgene og helligdager ender vi opp med ca 14-15 tiden.

Før gubben skifta jobb, og jeg gikk hjemme på dagtid, spiste vi rundt ca 14. Når jeg begynte i jobb spiste vi da jeg kom hjem i 15-16 tiden. (gubben hadde delt dag, og startet på jobb igjen kl 16.30)

Skrevet

Tja, si det!

Hos oss spiser vi en gang mellom 1530 og 1800 alt ettersom noen skal ut på aktiviteter eller jobb på ettermiddag/kveld.

-men jeg tror ikke vi er som folk flest ettersom ingen av oss kommer hjem kl 16 og forblir i huset etter det klokkeslettet.

Gjest Varierer veldig
Skrevet

Hvis man ikke ringer mellom 16.00 og 18.00, burde man være "på den trygge siden". I alle fall kan ikke folk bli sure om de blir oppringt utenom disse tidene, da må de i såfall ta ansvar sjøl og skru av telefonen/dra ut kontakta om de føler seg så plaget.

Her i huset er det middag alt fra 15.30-19.00, men vi tar nå telefonen om den ringer uansett. Er vi opptatt, så sier vi bare at vi ringer tilbake etterpå, verre er det da vitterlig ikke.

Gjest bikku
Skrevet

Er det venner og viktig, så kan man ringe når som helst, også i middagstida.

Er det for å skravle og få god tid med vedkommende, så ringer man etter at ungene har lagt seg.

Er det for å bedrive telefonsalg, så ringer man ikke...

Skrevet

Er det venner og viktig, så kan man ringe når som helst, også i middagstida.

Er det for å skravle og få god tid med vedkommende, så ringer man etter at ungene har lagt seg.

Er det for å bedrive telefonsalg, så ringer man ikke...

Enig på alle punkter, særlig det siste.

(Jeg har ikke barn selv, men prøver så godt jeg kan å ringe for å skravle når jeg vet/regner med at barna sover. Men det er ikke alle barn som har like fast leggetid.)

Skrevet

Det er helt umulig å vite. Ring mellom 18 og 19 og start med å spørre om det passer.

Jeg synes ikke man har noen rett til å bli sur uansett. Det er da bare å si fra at man ringer tilbake, dersom man er midt i middagen eller noe annet.

Det hører ingensteds hjemme å først utstyre seg med fasttelefon, mobil og mail, og så bli fornærmet hvis folk faktisk bruker det for å få kontakt. På den annen side er det jo lov å tenke litt, f.eks. ikke ringe en familie med flere småbarn akkurat rundt normal leggetid.

trollemor;o)
Skrevet

Det varierer vedig hos oss iallefall.

Gjest frediheimen
Skrevet

Om du tar med litt hviletid etter middag, vil jeg si tidligst kl. 18.

I vår mobiltid er det blitt enklere. Bare å sette den på lydløs eller slå den av.

Mrs. Wallace
Skrevet

''Her dreper vi alle som ringer mellom halv fem og halv åtte.''

Hva med å bare la være å ta telefonen, da, og dermed ta ansvar selv?

Gjest mora2
Skrevet

Vi har ikke noe fast klokkeslet vi spiser middag på. Men spiser når det passer.

Her sier jeg bare "Hallo, midt i middagen" om tlf ringer. ;0)

Skrevet

Vi spiser som regel mellom 16-17. Jeg tar telefonen om den ringer og hvordan jeg svarer kommer an på hvem det er. :o)

Om min kjære ringer pleier jeg å flirte:"Og så ringe midt i maten da gitt!" Ellers spørs det hvorfor vedkommende ringer, er det viktig så snakker jeg litt, er det ikke viktig så avslutter jeg så fort som mulig.

Gjest mimi le clown
Skrevet

Hvis du kartlegger når folk flest spiser middag og inretter deg deretter kan du banne på at de du ringer i passe tid etter middag ikke er som folk flest;)

Gjest Alkamira
Skrevet

Det er helt umulig å vite. Ring mellom 18 og 19 og start med å spørre om det passer.

Jeg synes ikke man har noen rett til å bli sur uansett. Det er da bare å si fra at man ringer tilbake, dersom man er midt i middagen eller noe annet.

Det hører ingensteds hjemme å først utstyre seg med fasttelefon, mobil og mail, og så bli fornærmet hvis folk faktisk bruker det for å få kontakt. På den annen side er det jo lov å tenke litt, f.eks. ikke ringe en familie med flere småbarn akkurat rundt normal leggetid.

Når er normal leggetid for små barn? er ikke sikker på det heller jeg

Skrevet

Når er normal leggetid for små barn? er ikke sikker på det heller jeg

Det kan variere, akkurat som middagstiden. Så det er ikke enkelt :-)

Men hvis vi snakker om barn under skolealder, ville jeg nok latt dem være i fred i perioden 19 - 2030.

Skrevet

I gamle dager hendte det seg at man kunne se at folk var oppført i telefonkatalogen med tilleggsinfo ala "Ikke tlf mlm 17 og 19".

Normal middagstid varierer nok ekstremt fra familie til familie, og sikkert også innen de fleste familier.

Det er jo ikke verre enn at man kan spørre om man kan ringes litt senere, evt at den som ringer starter med å spørre om det passer. Hvis folk blir sure over i det hele tatt å BLI oppringt, får de heller la være å ta av røret.

Gjest lumsk
Skrevet

''Her dreper vi alle som ringer mellom halv fem og halv åtte.''

Hva med å bare la være å ta telefonen, da, og dermed ta ansvar selv?

Mye mer hardcore å drepe, da. Kan ikke la alt passere, heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...