Gjest minnah Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 Altså når man skal beskrives utifra hjemsted, vi bruker ulike endelser for dette, men hvordan er reglene? Det må jo være en logikk i det? Endelser kan være -ing, -enser, -væring.. Men jeg vet faktisk ikke hva man kaller folk der jeg kommer fra :-) Om noen kjenner reglene kunne jeg kanskje finne ut av det? :-) 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 ''Endelser kan være -ing, -enser, -væring.. Men jeg vet faktisk ikke hva man kaller folk der jeg kommer fra :-)'' Godt spørsmål - og jeg har ikke svaret, men kan gjøre det ytterligere komplisert med at jeg er en -er (en Trondhjemmer, mens min mor er en -bygg. Gratulerer med dagen forresten! 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 17. mai 2009 Skrevet 17. mai 2009 Sjansen er stor for at du kan finne svaret her: http://sprakrad.no/nb-no/Toppmeny/Publikasjoner/Spraaknytt/Arkivet/Eldre/Innbyggjarar_i_Noreg/ Og om det ikke står direkte, så sender du en mail til de hyg 0 Siter
Gjest hahahahahahahah Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Jeg lurer på de fra sula kommune i sunnmøre. Heter de sulamitter eller sulaværinger? Eller sulalenninger? man sier jo "hele sulamitten"... sulaværing baklengs er gnirævalus hehe 0 Siter
fresja Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Jeg lurer på de fra sula kommune i sunnmøre. Heter de sulamitter eller sulaværinger? Eller sulalenninger? man sier jo "hele sulamitten"... sulaværing baklengs er gnirævalus hehe Hva med suling? De fra Solund i Sogn (der største øya heter Sula), er sulinger. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Jeg lurer på de fra sula kommune i sunnmøre. Heter de sulamitter eller sulaværinger? Eller sulalenninger? man sier jo "hele sulamitten"... sulaværing baklengs er gnirævalus hehe *LOL* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.