Hønemoren Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Er det noen som vasker dem på finvask i vaskemaskinen? Har linskjorter. 0 Siter
Lillemus Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Jeg vasker min som jeg tror er i en blanding av bomull og lin på 60 grader i maskina... Går så fint at. 0 Siter
AAA Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Nei det kunne ikke falt meg inn. Har også linskjorte. Den kosta flerfordige tusen kroner, og skal den ødelegges, skal det iallefall ikke være fordi jeg har vasket den på en måte den ikke tålte. Nå er det jo mulig at skjorta hadde tålt finvask, men det vet man ikke før man har prøvd....! Hvilket jeg ikke tar sjansen på. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Skrevet 18. mai 2009 Nei det kunne ikke falt meg inn. Har også linskjorte. Den kosta flerfordige tusen kroner, og skal den ødelegges, skal det iallefall ikke være fordi jeg har vasket den på en måte den ikke tålte. Nå er det jo mulig at skjorta hadde tålt finvask, men det vet man ikke før man har prøvd....! Hvilket jeg ikke tar sjansen på. Jeg tenker det samme, men hørte noen sa de gjorde det. Får nok vaske dem for hånden, ja, Håper en liten flekk går av, kan vel prøve Biospray før vaskinga. 0 Siter
Mirabell Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Jeg kjører min på det snilleste programmet på vaskemaskinen, dvs. ullvask. Og bruker mild såpe, og mindre såpe enn vanlig dosering. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Jeg har hatt min bunadskjorte (lin) i 24 år og har både vaska den på vanlig 60 graders program (pga flekk som ikke gikk bort på finvask) og på finvask. Jeg tror iallefall ikke skjorta har tatt skade av den. Den ser akkurat ut som den alltid har gjort.... (men jeg vil ikke ha skylda dersom du ødelegger din ) 0 Siter
GIN Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Eh...ja det har jeg alltid gjort jeg... i maskinen på finvask - i vaskepose. Det har da gått bra det. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Vi vasker bunadsskjortene på finvask, det fungerer kjempefint. Skjorta mi er tretti år gammel og like fin. 0 Siter
Hønemoren Skrevet 18. mai 2009 Forfatter Skrevet 18. mai 2009 Vi vasker bunadsskjortene på finvask, det fungerer kjempefint. Skjorta mi er tretti år gammel og like fin. Er din skorte av lin? 0 Siter
Gjest JUSTaMinute Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Finvask i maskin med Milo, og deretter ekstra skylleprogram. Det er viktig med ekstra skylling, ellers går det helt fint med maskinvask. 0 Siter
Gjest JUSTaMinute Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Jeg tenker det samme, men hørte noen sa de gjorde det. Får nok vaske dem for hånden, ja, Håper en liten flekk går av, kan vel prøve Biospray før vaskinga. Fukt flekken og deretter tar du på litt klorin. La det ligge vekk, skyll under springen, og vask så på finvask. Jeg har tatt vekk bærflekker på den måten, så lett som bare det. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Bunadsskjorter vasker jeg for hånd, med Milo. Jeg ville aldri tatt sjansen på å dytte så kostbare plagg i vaskemaskinen. Det er bare 1-2 ganger i året de skal vaskes, så da spanderer jeg håndvask. 0 Siter
Gjest Beduggede Beathe Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Legges i bløt i sprit. Blir gullende reine! 0 Siter
l@bamba Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 Ja, men jeg bruker vaskepose. Bruker Biotex 0 Siter
Platina Skrevet 18. mai 2009 Skrevet 18. mai 2009 http://www.klikk.no/mote/trender/article462080.ece 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.