Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vasker dem på finvask i vaskemaskinen? Har linskjorter.

Skrevet

Jeg vasker min som jeg tror er i en blanding av bomull og lin på 60 grader i maskina... Går så fint at.

Skrevet

Nei det kunne ikke falt meg inn.

Har også linskjorte. Den kosta flerfordige tusen kroner, og skal den ødelegges, skal det iallefall ikke være fordi jeg har vasket den på en måte den ikke tålte.

Nå er det jo mulig at skjorta hadde tålt finvask, men det vet man ikke før man har prøvd....! Hvilket jeg ikke tar sjansen på.

Skrevet

Nei det kunne ikke falt meg inn.

Har også linskjorte. Den kosta flerfordige tusen kroner, og skal den ødelegges, skal det iallefall ikke være fordi jeg har vasket den på en måte den ikke tålte.

Nå er det jo mulig at skjorta hadde tålt finvask, men det vet man ikke før man har prøvd....! Hvilket jeg ikke tar sjansen på.

Jeg tenker det samme, men hørte noen sa de gjorde det. Får nok vaske dem for hånden, ja, Håper en liten flekk går av, kan vel prøve Biospray før vaskinga.

Skrevet

Jeg kjører min på det snilleste programmet på vaskemaskinen, dvs. ullvask. Og bruker mild såpe, og mindre såpe enn vanlig dosering.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har hatt min bunadskjorte (lin) i 24 år og har både vaska den på vanlig 60 graders program (pga flekk som ikke gikk bort på finvask) og på finvask. Jeg tror iallefall ikke skjorta har tatt skade av den. Den ser akkurat ut som den alltid har gjort....

(men jeg vil ikke ha skylda dersom du ødelegger din ;))

Skrevet

Eh...ja det har jeg alltid gjort jeg... i maskinen på finvask - i vaskepose.

Det har da gått bra det.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi vasker bunadsskjortene på finvask, det fungerer kjempefint. Skjorta mi er tretti år gammel og like fin.

Skrevet

Vi vasker bunadsskjortene på finvask, det fungerer kjempefint. Skjorta mi er tretti år gammel og like fin.

Er din skorte av lin?

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Finvask i maskin med Milo, og deretter ekstra skylleprogram. Det er viktig med ekstra skylling, ellers går det helt fint med maskinvask.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jeg tenker det samme, men hørte noen sa de gjorde det. Får nok vaske dem for hånden, ja, Håper en liten flekk går av, kan vel prøve Biospray før vaskinga.

Fukt flekken og deretter tar du på litt klorin. La det ligge vekk, skyll under springen, og vask så på finvask. Jeg har tatt vekk bærflekker på den måten, så lett som bare det.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Bunadsskjorter vasker jeg for hånd, med Milo. Jeg ville aldri tatt sjansen på å dytte så kostbare plagg i vaskemaskinen. Det er bare 1-2 ganger i året de skal vaskes, så da spanderer jeg håndvask.

Gjest Beduggede Beathe
Skrevet

Legges i bløt i sprit.

Blir gullende reine!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...