Gå til innhold

Fastbrent lasagne i ovnen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har masse fastbrent lasagne i bunnen av min såkalte "selvrensede" ovn!!!

Har vært der lenge nå, og jeg kommer på det hver gang jeg skal bruke den... Hvordan i all verde nskal jeg få bort dette? Det stinker jo svidd i hele huset hver gang jeg skal bruke den!

Gjest skrubb i veg
Skrevet

Du får bare skure masse med jif...

ha gjerne en bolle vann tilsatt jif og varm opp ovnen en stund,

varmen får fettet til å mykne, så skrubber du...

Gjest mallet
Skrevet

Skrap forsiktig vekk det verste med en stekespade først, og skrubb etterpå. Myk det opp med godt med såpevann først. Ikke bruk stålull, men en sånn engangs-svamp med skrubb på ene siden.

Skrevet

Vanlige ovner renser man gjerne ved å smøre inn hele innsiden av ovnen med fast grønnsåpe og deretter varme opp ovnen til 100 grader for så å vaske den grundig etterpå. Kanskje du kan gni inn lasagnerestene med grønnsåpe og varme lett opp slik at den trenger ikke i massen?

Skrevet

Selvrensende ja.. haha! :o) venta du det skulle bli borte av seg selv? ;) Er ikke noe annet å gjøre enn å bløte det opp med vann og skrubbe det vekk.. Hadde noe fastbrent i den gamle komfyren min, og røykvarsleren begynte å uke hver gang jeg brukte den, hehe... så måtte bare ta meg sammen og vaske det vekk. naboene begynte å lure på hva jeg dreiv med..

Gjest annlovinda
Skrevet

Selvrensende ja.. haha! :o) venta du det skulle bli borte av seg selv? ;) Er ikke noe annet å gjøre enn å bløte det opp med vann og skrubbe det vekk.. Hadde noe fastbrent i den gamle komfyren min, og røykvarsleren begynte å uke hver gang jeg brukte den, hehe... så måtte bare ta meg sammen og vaske det vekk. naboene begynte å lure på hva jeg dreiv med..

Selvrensende ovn er ikke noe å le av det. Vi har det, og det fungerer utmerket.

Pyrolyse heter det, finnes på en del komfyrer etterhvert, vi har det på vår aeg som er 1,5 år gammel.

http://www.tu.no/forbrukerteknologi/article93469.ece

Skrevet

Selvrensende ovn er ikke noe å le av det. Vi har det, og det fungerer utmerket.

Pyrolyse heter det, finnes på en del komfyrer etterhvert, vi har det på vår aeg som er 1,5 år gammel.

http://www.tu.no/forbrukerteknologi/article93469.ece

Joda, men selv om ovnen er aldri så selvrensende så må man jo fjerne det om det ramler en diger kladd lasagne ned i bunnen av ovnen. :o)

Gjest annlovinda
Skrevet

Joda, men selv om ovnen er aldri så selvrensende så må man jo fjerne det om det ramler en diger kladd lasagne ned i bunnen av ovnen. :o)

Nei, du kan brenne den bort med pyrolyse funksjonen.

candyqueen_83
Skrevet

Enten fjerner man ndet med en gang det ramler ned, eller så setter man på pyrolyse. Hvis lasagnen er helt fastbrent. Blir jo bare kullstøv igjen da, etter å ha blitt stekt på 500 grader :o)

Gjest mora2
Skrevet

Jiff kjøkkenspray. Funker kjempe bra! :0)

Skrevet

Hvis det er i bunnen legger du en (veldig) våt klut oppå det fastbrente og lar den ligge en god stund stund, så er det enkelt å fjerne.

Grøss - er så glad jeg ikke lenger har selvrensende komfyr, får frysninger bare jeg .tenker på den lyden det ble når jeg skulle tørke av inni den. (selv med tørr klut for å fjerne smuler og sånt ble det ekkel lyd) *G*r*ø*s*s*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Sprit.

Funker best!

Har du byttet ut pepan?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...