Gå til innhold

Hvis noen vet mitt IP-nummer

Anbefalte innlegg

Gjest navn og identitet
Skrevet

Kan de da lett finne ut hva jeg heter?

Gjest navn og identitet
Skrevet

Nei.

Jeg skulle nemlig redigere noe på en artikkel på Wikipedia, og så fikk jeg beskjed om at jeg burde registrere meg først for da slapp jeg at min IP-adresse ble liggende i loggen. Men det spiller da vel ingen rolle dersom ingen kan finne ut hvem jeg er uansett?

Skrevet

Jeg skulle nemlig redigere noe på en artikkel på Wikipedia, og så fikk jeg beskjed om at jeg burde registrere meg først for da slapp jeg at min IP-adresse ble liggende i loggen. Men det spiller da vel ingen rolle dersom ingen kan finne ut hvem jeg er uansett?

Jeg svarte ikke på at *ingen* kunne finne det ut, men at det ikke er lett. Det er ikke informasjon som er tilgjengelig for hvem som helst, men hvis du f.eks blir anmeldt på grunn av noe du sier eller gjør på nett kan politiet hente ut logger fra nettselskapet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...