Gå til innhold

Quiz: Er du kvalifisert for 7. klasse?

Anbefalte innlegg

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• Skyer

6

• frosken

2

• candyqueen_83

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Fikk 10 jeg også....gjettet riktig på første spørsmål :-)

Skrevet

Jeg er kvalifisert. Betyr det at jeg må begynne i 7. klasse til høsten?

Gjest prust
Skrevet

Uff, jeg fikk ni rette....

Fikk det for meg at det var et lurespørsmål om hvem som kristnet Norge... :-(

Gjest nmwtfia
Skrevet

klarte det som ikke hadde med matte å gjøre... selv om jeg fikk hjemme-undervisning fra jeg var 13...(for syk for skolen),så jeg har igrunn god unnskyldning

Skrevet

10 poeng - så da er jeg også kvalifisert :-)

candyqueen_83
Skrevet

8 av 10, men den ene var slurv.

Gjest ajaja
Skrevet

10 av 10, men den første var en wild guess som ble innertier :)

mumitrollet
Skrevet

Bomma på første spørsmål, ellers fikk jeg alt riktig!

Skrevet

Fikk 10 - men gjettet på antall land, og var plutselig også usikker på hvem som kristnet Norge (men den jeg fikk det for meg at hadde hatt en finger med i spillet sto ikke på listen over svaralternativene...*s*)

Gjest minnah
Skrevet

Du fikk 10 rette av 10 mulige, Kjempebra. Du er klar for 7. trinn, uten tvil!

Skrevet

Jeg fikk 8/10. Ikke så verst.

Bomma på hvem som kristnet Norge og Norges eldste by.

Skrevet

Fikk 10 - men gjettet på antall land, og var plutselig også usikker på hvem som kristnet Norge (men den jeg fikk det for meg at hadde hatt en finger med i spillet sto ikke på listen over svaralternativene...*s*)

Ja, jeg trodde egentlig Harald Hårfagre hadde noe med det å gjøre?? Trodde han skulle la håret vokse til Norge var kristnet..eller noe sånt? Kanskje bare noe jeg har drømt..:-)

Gjest minnah
Skrevet

Ja, jeg trodde egentlig Harald Hårfagre hadde noe med det å gjøre?? Trodde han skulle la håret vokse til Norge var kristnet..eller noe sånt? Kanskje bare noe jeg har drømt..:-)

Navnet fikk han fordi håret hans fortsatte å vokse etter at han døde - sies det. :-)

Skrevet

Navnet fikk han fordi håret hans fortsatte å vokse etter at han døde - sies det. :-)

Nei, nei, det var Hellige Olavs hår og negler som vokste etter hans død, og derfor trodde de han var hellig.

Harald Hårfagre lovte at han ikke skulle klippe seg før enn han hadde samlet Norge til ett rike, hvilket han visstnok ønsket å gjøre for å imponere en dame...;-)

Skrevet

Jeg hadde også noen assosiasjoner til ham, men han samlet vel Norge til ett rike - tror jeg....

Kunne visst godt ha tatt et repetisjonskurs i norsk historie!

Gjest prust
Skrevet

Nei, nei, det var Hellige Olavs hår og negler som vokste etter hans død, og derfor trodde de han var hellig.

Harald Hårfagre lovte at han ikke skulle klippe seg før enn han hadde samlet Norge til ett rike, hvilket han visstnok ønsket å gjøre for å imponere en dame...;-)

Jamen Olav Tryggvasson da - hvem var det og hva gjorde han?

Skrevet

Men han begynte å la det vokse mens han levde, ... eller?

Gjest minnah
Skrevet

Æsj, da husket jeg feil likevel? Ja ja, regner med en oppfriskning de bærmeste årene når ungene etter hvert begynnr på skolen. Det blir tøft! *phu* :o)

Skrevet

Aha...for å samle landet ja...ikke for å kristne det. Høres riktig ut...:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...