Gå til innhold

Bruker str. 46. Feit?

Anbefalte innlegg

Gjest bigmama1
Skrevet

Mener dere at en dame som er 170 cm høy og bruker str. 46 i klær er feit, eller bare lubben eller kraftig?

Gjest mener jeg
Skrevet

Jeg mener lubben/litt stor. Overhode ikke feit. Men feit er et så negativt ladet ord (syns nå jeg), og vil nødig kalle noen det. Uansett, jeg syns ikke du er tykk/feit, bare litt stor. Og det er da helt greit:)

Gjest Feit = BMI over 30 ?
Skrevet

Det er jo bare ord.

"Feit" er veldig negativt ladet.

Kroppsmasseindeks sier ikke allverden det heller, på individnivå, det kommer jo veldig an på om vekten din består av mye muskler eller mye fett.

Men veier du (som er 170 høy) 73 kilo eller mer er du overvektig, og veier du 87 kilo eller mer er det snakk om fedme, i følge vanlig utregning av kroppsmasseindeks (BMI).

Skrevet

Det er umulig å si uten å se dama. Jeg er selv 152 cm, men i topper som ikke er tøyelige må jeg opp i 42 for i det hele tatt å få dem over puppene... Og jeg er ikke feit.

Gjest Torunn 34
Skrevet

Kommer helt an på personen, jeg bruker str 36 og av og til 34 men føler meg ganske så lubben til tider, selv om jeg vet at jeg antagelig ser sunn og passe kjøttfull ut!

Men du er nok over det man kan kalle slank vil jeg tro, men feit er det ikke sikkert du er.

Gjest slutter aldri å bli forbauset
Skrevet

Kommer helt an på personen, jeg bruker str 36 og av og til 34 men føler meg ganske så lubben til tider, selv om jeg vet at jeg antagelig ser sunn og passe kjøttfull ut!

Men du er nok over det man kan kalle slank vil jeg tro, men feit er det ikke sikkert du er.

Det var nå også et innlegg...

Hvis folk lurer på om de er lubne, hvorfor skriver du da at du føler deg lubben til tider med str 34?

Gjest da er vi to
Skrevet

Hvis folk lurer på om de er lubne, hvorfor skriver du da at du føler deg lubben til tider med str 34?

Amen!

Gjest sasasadada
Skrevet

Av dine tre alternativer, kraftig.

Gjest da er vi to
Skrevet

Umulig å si uten å ha sett dama. Folk med lik høyde, lik vekt og likt klesnummer kan likevel være SVÆRT forskjellige.

Det eneste jeg tror jeg kan fastslå, er at vedkommende ikke er tynn ;)

Skrevet

Det er umulig å si uten å se dama. Jeg er selv 152 cm, men i topper som ikke er tøyelige må jeg opp i 42 for i det hele tatt å få dem over puppene... Og jeg er ikke feit.

Jaja skryt nå bare ;)

*ts*

Hilsen en ironisk men hjertelig

Skrevet

Mange har et vrengebilde av hvordan de ser ut. For noen har det en diagnose. :-)

Nå sier ikke jeg at det gjelder Torunn 34, altså...

Gjest Torunn 34
Skrevet

For å poengtere at det man føler ikke alltid er synonymt med hva andre ser.

Så om hun bruker 46 og føler seg feit, er det overhodet ikke sikkert at andre ser på henne som det.

Men 46 er store klær, det kan man ikke komme bort fra, men noen er bred over hoftene og trenger den størrelsen, noen har det over bysten.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg synes 46 er mye! Jeg pleier unngå å kalle folk "feit", men man må vel være ganske stor når man bruker 46. Jeg bruker 38 selv.

Gjest jeg er ikke feit.......
Skrevet

selv er jeg velsignet med en såkalt tønneformet brystkasse, og må opp i 48 i topper. Jeg er 165 høy. I skjørt/bukser bruker jeg 44. Jeg er absolutt ikke feit, men er noe selvfølgelig noe kraftig, Det er ikke størrelsen på klærne som avgjør hvorvidt du er slank eller kraftig, men hvordan du er bygd.

Skrevet

Str. 46 sier ikke alt. 46 kan være et lite plagg, men i stormotebutikker er 46 kjempesvær. Dtørrelsene varierer også fra år til år.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg synes 46 er mye! Jeg pleier unngå å kalle folk "feit", men man må vel være ganske stor når man bruker 46. Jeg bruker 38 selv.

Du kan jo godt synes at det er såpass mye at du sågar må slenge på et utropstegn, men du bør kanskje ta med i beregningen at du selv har en størrelse som er under gjennomsnittsstr for norske kvinner.

Snittet ligger nemlig på 40-42. En str 46 er altså bare to str over snittet.

Skrevet

Jaja skryt nå bare ;)

*ts*

Hilsen en ironisk men hjertelig

''Jaja skryt nå bare ;)''

*Hehe* Jeg skulle mer enn gjerne hatt en liten og spretten b-cup jeg....

Gjest Aimabel
Skrevet

Du kan jo godt synes at det er såpass mye at du sågar må slenge på et utropstegn, men du bør kanskje ta med i beregningen at du selv har en størrelse som er under gjennomsnittsstr for norske kvinner.

Snittet ligger nemlig på 40-42. En str 46 er altså bare to str over snittet.

Beklager, det var ikke meningen å være kjip. bigmama1 spurte, så jeg svarte bare ærlig. Jeg vet ikke om folk som bruker den størrelsen er store for jeg vet ikke hvilken størrelse andre folk bruker. Men hvis det var meg, så ville jeg synes 46 var stort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...