Gjest grønn-grønnere Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Kan noen gi meg et lynkurs. Jeg skal bestille fra amazon.com en bok for første gang. Hvordan gjør man det og er det noe jeg må tenke på? Kan man trygt bruke sitt eget vanlige visakort? Og må en betal noe mer enn det som står som pris? Helt grønn. Aldri gjort dette før. 0 Siter
Gjest grønn-grønnere Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Og kan jeg bruke min vanlige onlinemailadresse? 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Ja, du kan trygt bruke et vanlig Visa-kort. Bestiller du bøker blir det ikke mva/toll-gebyr. Ellers kommer dette i tillegg hvis vareprisen er over 200,- kr. 0 Siter
Gjest firepile Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Og kan jeg bruke min vanlige onlinemailadresse? Ja. 0 Siter
Gjest g og g Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Ja. Men nå prøvde jeg bestille noen cder fra platekompaniet. Men når jeg skal betale får jeg at jeg må bruke bank-id og det er ikke det samme som kortleser. Kan du si noe om det? Hvordan skal jeg få betalt? Må jeg i banken og ordne noe? 0 Siter
citoyen Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Tips: Om de har boken du ønsker på amazon.co.uk er det som regel lavere frakt, siden de da sender fra England i stedet for USA. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Men nå prøvde jeg bestille noen cder fra platekompaniet. Men når jeg skal betale får jeg at jeg må bruke bank-id og det er ikke det samme som kortleser. Kan du si noe om det? Hvordan skal jeg få betalt? Må jeg i banken og ordne noe? bankid er vel den lille klossen du bruker for å komme inn i nettbanken 0 Siter
Gjest g og g Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 bankid er vel den lille klossen du bruker for å komme inn i nettbanken Trodde jeg også. Men det er visst ikke bank- id. Det er kortleser. Bank-id må bestilles fra banken. Får gjøre det først og ellers smøre meg med tålmodighet. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. mai 2009 Skrevet 21. mai 2009 Trodde jeg også. Men det er visst ikke bank- id. Det er kortleser. Bank-id må bestilles fra banken. Får gjøre det først og ellers smøre meg med tålmodighet. Det står bank id på nettbanken min når de vil ha meg til å sette den klossen på kortet. Men i den andre banken setter jeg ikke i kortet. Der bare leser jeg av nummeret på klossen. Hm, si ifra når du finner ut det da ) 0 Siter
Gjest g og g Skrevet 22. mai 2009 Skrevet 22. mai 2009 Det står bank id på nettbanken min når de vil ha meg til å sette den klossen på kortet. Men i den andre banken setter jeg ikke i kortet. Der bare leser jeg av nummeret på klossen. Hm, si ifra når du finner ut det da ) Bank-ID kan ordnes inne på nettbanken. Med det kan en logge inn på andre banker og posten også i følge bankdama. Jeg skal prøve å se om jeg får det til nå. Selv om jeg kommer ti å gå i økonomisk ruin om jeg finner ut av dette.. Ellers måtte jeg hatt et passord som også kan brukes hvis en ikke vil bruke bank-ID. Det kunne jeg opprette under personlig oppsett, og bruke ved netthandel. Det er ikke det samme passordet man bruker ved innlogging med kortleser, det prøvde jeg.., men man kan velge å la det være det selvfølgelig. Men det må opprettes det også. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. mai 2009 Skrevet 23. mai 2009 Bank-ID kan ordnes inne på nettbanken. Med det kan en logge inn på andre banker og posten også i følge bankdama. Jeg skal prøve å se om jeg får det til nå. Selv om jeg kommer ti å gå i økonomisk ruin om jeg finner ut av dette.. Ellers måtte jeg hatt et passord som også kan brukes hvis en ikke vil bruke bank-ID. Det kunne jeg opprette under personlig oppsett, og bruke ved netthandel. Det er ikke det samme passordet man bruker ved innlogging med kortleser, det prøvde jeg.., men man kan velge å la det være det selvfølgelig. Men det må opprettes det også. Dette hørtes da fryktelig komplisert ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.