Gå til innhold

Hvorfor har vi ikke søndagsåpne butikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstår at du har hatt negative erfaringer her, ja. Det er desverre ikke alt man kan sikre seg imot :-(

Jeg er forøvrig glad jeg ikke jobber turnus!

Det skjønner jeg godt at du er:-) Når du er så "heldig" å ha en jobb som kan kombineres med det å ta vare å barna, så er det så klart gull verdt :-) Jeg husker da min sønn var 2 år, og barnehagen var stengt hele sommeren, og jeg måtte jobbe, bortsett fra i ferien.....Jeg måtte leie inn en barnepike for sommeren, men det gikk utrolig greit, heldigvis :-)

• Svar 110
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

20

• Dorthe

5

• ....AV

5

• Bookworm

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest boooring sundays
Skrevet

Da må du sørge for å handle inn det du trenger før søndagen kommer:-) Jeg handler bare en gang i uka mht matvarer - og det går greit med ltt planlegging.

synes ferskvarer holder seg dårlig,f.eks salater... åssen kan jeg vite hv ajeg har lyst på to dager i forveien? 90% av salatene råtner vekk. dårlig fersk varer her jeg bor,går stort sett ut på dato straks,så holder ikke handle mandag

Skrevet

synes ferskvarer holder seg dårlig,f.eks salater... åssen kan jeg vite hv ajeg har lyst på to dager i forveien? 90% av salatene råtner vekk. dårlig fersk varer her jeg bor,går stort sett ut på dato straks,så holder ikke handle mandag

Ja, slik er det:-) Når jeg handler en gang i uka så hender det både at jeg mangler noe - og at jeg har kjøpt noe som blir dårlig og må kastes. Men ut fra et rent økonomisk synspunkt så er det ingenting som er dyrere enn å fly i butikkene å småhandle hver eneste dag.

Gjest booring sundays
Skrevet

JA til laktoseredusert melk og glutenfritt mel på bensinstasjonen!!!!!!

skjer neppe,i know....bare dritt lei av hele planlegginga,når man ikke vet hva man planlegger!!!!!!!!

Gjest booring sundays
Skrevet

Ja, slik er det:-) Når jeg handler en gang i uka så hender det både at jeg mangler noe - og at jeg har kjøpt noe som blir dårlig og må kastes. Men ut fra et rent økonomisk synspunkt så er det ingenting som er dyrere enn å fly i butikkene å småhandle hver eneste dag.

se mitt andre svar...

Gjest togli
Skrevet

Det skjønner jeg godt at du er:-) Når du er så "heldig" å ha en jobb som kan kombineres med det å ta vare å barna, så er det så klart gull verdt :-) Jeg husker da min sønn var 2 år, og barnehagen var stengt hele sommeren, og jeg måtte jobbe, bortsett fra i ferien.....Jeg måtte leie inn en barnepike for sommeren, men det gikk utrolig greit, heldigvis :-)

Det samme problemet hadde vi mht skolen helt til ifjor. SFO hadde stengt hele sommeren og folk flest fikk kjempeproblemer med å "plassere" ungene. Det ble ikke mye ungefri på lærertante-togli den sommeren ;-)

Skrevet

JA til laktoseredusert melk og glutenfritt mel på bensinstasjonen!!!!!!

skjer neppe,i know....bare dritt lei av hele planlegginga,når man ikke vet hva man planlegger!!!!!!!!

Lær deg å planlegge innkjøpene dine. Og spesielt når du har spesielle behov. Butikkene er stengt 1 dag i uka - så det burde ikke være et uoverkommelig problem.

Skrevet

Det samme problemet hadde vi mht skolen helt til ifjor. SFO hadde stengt hele sommeren og folk flest fikk kjempeproblemer med å "plassere" ungene. Det ble ikke mye ungefri på lærertante-togli den sommeren ;-)

LOL:-) Det er ikke lett å få alt til å gå rundt smertefritt hele tiden:-) I går var jo barnehagene stengt. Men både min svigersønn og jeg jobber i samme bedrift. Så Lillemann på 3,5 år var hos oss hele dagen- og mormor koste seg glugg i hjel, og lot jobb være jobb :-) Jeg kan ta igjen det forsømte på mandag.

:-)

Gjest togli
Skrevet

LOL:-) Det er ikke lett å få alt til å gå rundt smertefritt hele tiden:-) I går var jo barnehagene stengt. Men både min svigersønn og jeg jobber i samme bedrift. Så Lillemann på 3,5 år var hos oss hele dagen- og mormor koste seg glugg i hjel, og lot jobb være jobb :-) Jeg kan ta igjen det forsømte på mandag.

:-)

Det hender jeg må ta med ungene på jobb jeg også. Det synes de er toppers :) Nintendo og fargestifter pleier å være til god hjelp i slike tilfeller ;)

Skrevet

Det hender jeg må ta med ungene på jobb jeg også. Det synes de er toppers :) Nintendo og fargestifter pleier å være til god hjelp i slike tilfeller ;)

Ja.-) Og saft og potetskruer:-) Fy mormor :-)

Skrevet

Nei og det er et norsk problem. Samfunnet er fremdeles laget slik at familier kan gå i kirken på søndager. Så trenger vi ikke å bry oss om alle andre som ikke er familier

Muligheten for å gå i kirken er da ikke forbeholdt "familier"? (Antar du mener barnefamilier eller kjernefamilier eller noe annet litt A4, siden du mener så mange faller utenfor begrepet.)

Du må bestemme deg for om du skal skylde på kirken eller favoriseringen av familier. Av de to tror jeg nok religionen har hatt mest å si for søndagsstengning.

Gjest togli
Skrevet

Ja.-) Og saft og potetskruer:-) Fy mormor :-)

Det er en mormors privilegie å skjemme bort barnebarna iblant;)

Skrevet

Det er en mormors privilegie å skjemme bort barnebarna iblant;)

Det er jo det :-) Jeg prøver å unngå det, men noen ganger så blir det bare slik:-)

Gjest Rosaria
Skrevet

Muligheten for å gå i kirken er da ikke forbeholdt "familier"? (Antar du mener barnefamilier eller kjernefamilier eller noe annet litt A4, siden du mener så mange faller utenfor begrepet.)

Du må bestemme deg for om du skal skylde på kirken eller favoriseringen av familier. Av de to tror jeg nok religionen har hatt mest å si for søndagsstengning.

Jeg trenger ikke å velge imellom. Kirken og samfunnet har i åresvis favorisert familier og det skjer her også. Det er mange som lever alene og som ville ønske å kunne bruke søndager på å handle. Familiene kan gjerne la være, men det virker som mange tror at de ikke er i stand til å bestemme det selv.

Gjest booring sunday
Skrevet

Lær deg å planlegge innkjøpene dine. Og spesielt når du har spesielle behov. Butikkene er stengt 1 dag i uka - så det burde ikke være et uoverkommelig problem.

spørs hvem som kommer på besøk det da

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det:-) Alle er vel opptatt av fasaden sin - og vil ikke være dårligere enn andre. Ikke så rart, kanskje- når lista er lagt så høyt som den er. Men jeg tror det ville ha vært mer helsebringende for alle - på et helseforum- å innrømme at vi alle er mennesker med feil og mangler :-)

LOL, det er bare ingen som orker å starte :D

Gjest Rosaria
Skrevet

På dol er det slik, alle har familie og alle er perfekte - nesten ;o)

Det går an å være perfekt........nesten...........og innrømme at en ikke har tid til å handle midt i uka. Jeg kan ikke se problemet med at enslige jobber for å ekspedere de enslige. Ja egentlig ikke heller å ekspedere familier hvis de ønsker det, men nå ble det trukket frem at de trenger denne spesifikke dagen i uka for å være sammen uten fristelser.

Gjest Rosaria
Skrevet

LOL, det er bare ingen som orker å starte :D

Hvis noen starter så blir det slettet ganske raskt.

Gjest svava
Skrevet

Uff ja. Plutselig var alt gone.

Skrevet

Ja, det skal ikke finnes diskusjoner som involverer sterke følelser og meninger. Jeg har forsøkt dette noen ganger nå- men det nytter ikke. Det er ikke lov å være engasjert på dol:-(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...