Gå til innhold

En normal arbeidsuke

Anbefalte innlegg

Rhea Silvia
Skrevet
  prust skrev (På 25.5.2009 den 21.43):

Det likner på min hverdag. Jeg har i tillegg en del reising, og barna har protestert mer og mer på det.... De grein i kveld for at jeg skal reise i morgen, det har de aldri gjort før.. :-(

Jeg har reist endel i år, bla noen ukesturer til utlandet. Det synes de så langt er spennende :-) Det blir flere turer neste år, men av kortere varighet. Men det kan bli flere, og jeg er ikke sikker på om det blir like godt mottatt.

Rhea Silvia
Skrevet
  prust skrev (På 25.5.2009 den 21.43):

Det likner på min hverdag. Jeg har i tillegg en del reising, og barna har protestert mer og mer på det.... De grein i kveld for at jeg skal reise i morgen, det har de aldri gjort før.. :-(

Det er leit...men trøsten er vel at de har det bra likevel.

Skrevet
  Rhea Silvia skrev (På 26.5.2009 den 16.45):

Jeg har reist endel i år, bla noen ukesturer til utlandet. Det synes de så langt er spennende :-) Det blir flere turer neste år, men av kortere varighet. Men det kan bli flere, og jeg er ikke sikker på om det blir like godt mottatt.

Barna liker nok å ha alle hjemme og under kontroll :-)

Jeg reiser i perioder og for noen år siden hadde jeg en periode hvor jeg var borte 2-4 dager hver måned i et halvt års tid. Da jeg kom hjem en av de siste gangene sa yngstemann som da var 6-7 år: "Du er så mye borte at du like gjerne kunne vært død!". Den stakk litt, kan man si...

Men like etter sa han: "Disse kakene elsker jeg mest i verden! - Nei, forresten, det er jo deg jeg elsker mest i verden!"

Det hjalp :-)

Skrevet
  sweetness skrev (På 25.5.2009 den 21.38):

Åh, finnes det virkelig flere der ute som lider samme skjebne som meg? hehe... Selv om jeg er B-menneske med STOR B skulle jeg meeget gjerne ha begynt tidligere for å få sluttet tidligere gitt! hehe...8)

hehe enig.. :) slit å komme hjem så sent om ettermiddagene hver dag..

Gjest prust
Skrevet
  AV skrev (På 26.5.2009 den 17.12):

Barna liker nok å ha alle hjemme og under kontroll :-)

Jeg reiser i perioder og for noen år siden hadde jeg en periode hvor jeg var borte 2-4 dager hver måned i et halvt års tid. Da jeg kom hjem en av de siste gangene sa yngstemann som da var 6-7 år: "Du er så mye borte at du like gjerne kunne vært død!". Den stakk litt, kan man si...

Men like etter sa han: "Disse kakene elsker jeg mest i verden! - Nei, forresten, det er jo deg jeg elsker mest i verden!"

Det hjalp :-)

Uff, fikk helt klump i halsen.... Akkurat det kunne en av jentene mine også funnet på å si - selv om de (heldigvis) ikke har gjort det ennå....

Det er visst verre når jeg reiser enn når pappaen reiser. Han skal reise to turer i midten av juni, og jeg har jammen meg lyst til å "kreve" noen tårer fra dem når han reiser også....! Uff!

Skrevet

Jeg jobber 100% i en privat bedrift innen oljesektoren. Vanlig arbeidsdag er 8-16, men har mulighet til å flekse litt.

Jobben innebærer også noe reising. Jobber jeg ute hos kunde opparbeider jeg meg 2.5 time avspasering per dag, men det er ikke altid like enkelt å få tatt disse ut igjen. Prøver å få gjordt det siden all overtid er inkludert i fastlønnen min. Har heldigvis klart å unngå å jobbe for mye på kveldene, men av og til må jeg for å få tid til å ta fri andre dager.

Heldigvis har jeg en mann som kan være med å ta en del av belastningen.

Gjest prust
Skrevet
  Jorunn skrev (På 26.5.2009 den 18.57):

Jeg jobber 100% i en privat bedrift innen oljesektoren. Vanlig arbeidsdag er 8-16, men har mulighet til å flekse litt.

Jobben innebærer også noe reising. Jobber jeg ute hos kunde opparbeider jeg meg 2.5 time avspasering per dag, men det er ikke altid like enkelt å få tatt disse ut igjen. Prøver å få gjordt det siden all overtid er inkludert i fastlønnen min. Har heldigvis klart å unngå å jobbe for mye på kveldene, men av og til må jeg for å få tid til å ta fri andre dager.

Heldigvis har jeg en mann som kan være med å ta en del av belastningen.

Var det du som var på plattform tidligere?

Skrevet
  prust skrev (På 26.5.2009 den 18.59):

Var det du som var på plattform tidligere?

Ja, det er meg.

Gikk over til en landstilling etter at vi fikk barn nummer 3, men jobber forsatt med boring.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har det slett ikke så ulikt deg, men jobber nok noe lengre dager til hverdags og avspaserer ikke på langt nær time for time.

Skrevet
  prust skrev (På 26.5.2009 den 18.39):

Uff, fikk helt klump i halsen.... Akkurat det kunne en av jentene mine også funnet på å si - selv om de (heldigvis) ikke har gjort det ennå....

Det er visst verre når jeg reiser enn når pappaen reiser. Han skal reise to turer i midten av juni, og jeg har jammen meg lyst til å "kreve" noen tårer fra dem når han reiser også....! Uff!

Ja, sånn er det her også. Ikke samme problemet når pappan reiser, men han har nok også reist noe mindre enn meg.

Men i det siste har det ikke vært noe problem å reise, det hjelper nok med alderen. Nå er mine 11 og snart 9.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...