Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest bikku
Skrevet

Nei, har ikke prøvd disse. Men jeg har prøvd Enjos vaskemagneter. Tøyet blir reint, og det lukter friskt. Dog ikke parfyme, som jeg kanskje tror du er ute etter siden du vurderer å bruke lavendelolje. Ved å tørke tøyet ute, uten å ha parfyme i vask/skyll, får man uansett den friskeste duften ;)

Gjest togli
Skrevet

Nei, har ikke prøvd disse. Men jeg har prøvd Enjos vaskemagneter. Tøyet blir reint, og det lukter friskt. Dog ikke parfyme, som jeg kanskje tror du er ute etter siden du vurderer å bruke lavendelolje. Ved å tørke tøyet ute, uten å ha parfyme i vask/skyll, får man uansett den friskeste duften ;)

Jeg har også vaskemagnetene fra Enjo, men jeg klarer ikke helt å stole på at de vasker klærne godt nok (har ingen grunn til å tro det motsatte, bare så det er sagt ;-)).

Selv bruker jeg magnetene + mindre vaskepulver enn før. Bruker du _kun_ magnetene?

Gjest bikku
Skrevet

Jeg har også vaskemagnetene fra Enjo, men jeg klarer ikke helt å stole på at de vasker klærne godt nok (har ingen grunn til å tro det motsatte, bare så det er sagt ;-)).

Selv bruker jeg magnetene + mindre vaskepulver enn før. Bruker du _kun_ magnetene?

:) Jeg stoler nok ikke heeeelt på dem, jeg heller. Må bruke litt vaskemiddel innimellom. Det er stort sett bare barneklærne og håndklær som har bare "mekanisk" skitt på som jeg bruker bare magnet med. Voksne klær med deo-rester, svette treningsklær, sengetøy og kjøkkenhåndduker bruker jeg såpe med. Men mindre, og det er jo en gevinst i seg selv, tenker jeg.

Skrevet

Ja, vaskenøtter har jeg forsøkt. Jeg kjøpte en prøvepose for å teste, og de ble skikkelig testet :) Og jeg ble veldig fornøyd!

Jeg vasket alle hundeteppene og 2 hundesenger og de ble _rene_. Jeg synes det var en fin mild lukt på teppene etter vask jeg, men så er jeg typen som ikke liker parfymert såpe og mykemiddel, normalt bruker jeg bare Neutral produkter. Om jeg husker riktig så går det ann å bruke andre typer eteriske oljer enn lavendel på vaskeposen, så du kan vel variere lukten og styrken noe..?

Det som også slo meg var at fleeceteppene jeg vasket ble så myke, jeg angrer på at jeg ikke testet vaskenøttene på ull i samme slengen. Men nå som jeg så denne tråden kom jeg på at jeg skulle kjøpt en stor pakke vaskenøtter og fortsatt testingen. :)

Gjest togli
Skrevet

:) Jeg stoler nok ikke heeeelt på dem, jeg heller. Må bruke litt vaskemiddel innimellom. Det er stort sett bare barneklærne og håndklær som har bare "mekanisk" skitt på som jeg bruker bare magnet med. Voksne klær med deo-rester, svette treningsklær, sengetøy og kjøkkenhåndduker bruker jeg såpe med. Men mindre, og det er jo en gevinst i seg selv, tenker jeg.

Litt som jeg tenker det, ja. Jeg ble bare litt skeptisk når Enjo-dama sa at klærne faktisk ble renere når magnetene fikk virke alene, uten såpe... Men den logiske sansen min er ikke helt med på den, med mindre noen (uten økonomiske motiver) kan klare å overbevise meg ;)

Annonse

Skrevet

Ja, klærne blir veldig myke, men jeg syns ikke de fjerner flekker særlig godt, hvertfall ikke fettflekker, og jeg syns heller ikke det hvite holder seg særlig hvitt.

Gjest minnah
Skrevet

Pst - om du ikke så svaret til meg fra Pebble - Forbrukerportalen har testet både nøtter og magneter.

http://forbrukerportalen.no/Tester/2008/test_av_alternative_vaskemidler

I alle tilfellene ble vasken renere med bare vann enn med disse alternative vaskehjelpemidlene.. Litt pussig, men.. :-)

Skrevet

Jeg er veldig økologisk av meg og bestillte såpenøtter med stor begeistring. Så for meg å bruke dem båre til klesvask og til oppvaskmaskinen.

Men, klærne blir ikke rene og det er et forferdelig styr å lage såpelake til oppvaskmaskinen. Derfor bruker vi nå ecover produkter igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...