Gjest fint med farge Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Det irriterer meg noe så vanvittig at jeg aldri blir ordentlig brun i ansiktet, bare på kroppen! Tar solarium ca en-to ganger i måneden og er knallbrun på leggene året igjennom, men i ansiktet er jeg stort sett hvit:/ Er litt bekymra for rynker, så jeg smører meg med solkrem, over hele kroppen og ansiktet altså, men det ser ikke ut til at ansiktet tar til seg farge i det hele tatt egentlig? Blir bare en nyanse mørkere, men det kan ikke kalles brun. Armene blir heller ikke brune raskt, men leggene, lårene, magen, ryggen og brystet tar fort til seg farge. Merkelig, hva? Flere som har det sånn? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 26. mai 2009 Skrevet 26. mai 2009 Jeg har det også sånn. Blir sjeldent brun i ansiktet, så må bruke foundation hele året ( 0 Siter
caprice Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har det også sånn. Blir sjeldent brun i ansiktet, så må bruke foundation hele året ( Jeg blir bare flekkete brun i ansiktet, men blir knallbrun på kroppen. Bruker farget dagkrem og evt selvbruningskrem. Det funker. 0 Siter
Gjest brun og lekker Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har det også sånn. Blir sjeldent brun i ansiktet, så må bruke foundation hele året ( Er det så smart, da? Huden trenger lys, sol og luft! Man skal ikke ha et lag med sparkel til hverdags? Du soler deg kanskje aldri? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Jeg har det også slik, men det har delvis sin naturlige forklaring i at jeg bruker en dagkrem med SPF 20. Heller hvit enn flekkete og rynkete . 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Tror mange har det sånn, inkl meg. Mulig det har sammenheng med at jeg bruker dagkrem med sf 15 om vinteren og ekstra beskyttelse om sommeren, og glad er jeg har gjort det. Jeg har nemlig kommet i en alder der man lett ser hvem som røyker eller har solt seg masse, og det er ingen tvil om at selvbruningskrem og foundation er å foretrekke spør du meg... ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Tror mange har det sånn, inkl meg. Mulig det har sammenheng med at jeg bruker dagkrem med sf 15 om vinteren og ekstra beskyttelse om sommeren, og glad er jeg har gjort det. Jeg har nemlig kommet i en alder der man lett ser hvem som røyker eller har solt seg masse, og det er ingen tvil om at selvbruningskrem og foundation er å foretrekke spør du meg... ;-) Slik tenker jeg og! Selv får jeg lett permanente brune flekker i ansiktet om jeg soler meg for mye (har noen som ikke går bort), og har også foreldre med mye rynker. Vil heller foretrekke å være generøs med solpudder og rouge enn å risikere huden min :-). 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Slik tenker jeg og! Selv får jeg lett permanente brune flekker i ansiktet om jeg soler meg for mye (har noen som ikke går bort), og har også foreldre med mye rynker. Vil heller foretrekke å være generøs med solpudder og rouge enn å risikere huden min :-). Ikke sant. Venninnegjengen min er ikke førti ennå engang, men de mest solhungrige er faktisk ganske rynkete både på halsen og på brystet allerede. Ikke lekkert, og ikke noe å gjøre med. Nei, da heller et lag selvbruningskrem. Lancome sin er knall forresten, trekker inn som en vanlig krem, og lukter ikke rart heller (mange av dem av en lettere touch av gymsokk rent odørmessig syns jeg...) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Er det så smart, da? Huden trenger lys, sol og luft! Man skal ikke ha et lag med sparkel til hverdags? Du soler deg kanskje aldri? Dagens foundation kan ikke sammenlignes med den som var å få kjøpt før. Selv bruker jeg foundation daglig, men blir brun og fin allikevel (bruker ikke sminke på stranda da ;-)). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Ikke sant. Venninnegjengen min er ikke førti ennå engang, men de mest solhungrige er faktisk ganske rynkete både på halsen og på brystet allerede. Ikke lekkert, og ikke noe å gjøre med. Nei, da heller et lag selvbruningskrem. Lancome sin er knall forresten, trekker inn som en vanlig krem, og lukter ikke rart heller (mange av dem av en lettere touch av gymsokk rent odørmessig syns jeg...) Kanskje verd å prøve Lancôme, selv om det generelt ikke er mitt favorittmerke :-). 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Dagens foundation kan ikke sammenlignes med den som var å få kjøpt før. Selv bruker jeg foundation daglig, men blir brun og fin allikevel (bruker ikke sminke på stranda da ;-)). ''Selv bruker jeg foundation daglig'' Og jeg som trodde du bare brukte mineralpudder!? 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 ''Selv bruker jeg foundation daglig'' Og jeg som trodde du bare brukte mineralpudder!? Jaaa, du har helt rett!!! Jeg blander alltid foundation med concealer *blush* Før brukte jeg foundation, men nå er det mineralpudder som er tingen Jeg bruker concealer under øynene, enten jeg trenger det eller ikke.. Blitt en vane.. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Kanskje verd å prøve Lancôme, selv om det generelt ikke er mitt favorittmerke :-). Heller ikke mitt, og har ikke brukt Lancome etter at jeg fikk utslett av en dagkrem for mange år siden. Ble imidlertid anbefalt denne, og er glad jeg prøvde. Gir jevn og fin farge, og føles som sagt veldig bra på. Det er denne jeg har (jeg har deep tan - finnes også i light og medium): http://www.fragrancedirect.co.uk/content/ebiz/fragrancedirect/invt/0003205/0003205_m.jpg 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Jaaa, du har helt rett!!! Jeg blander alltid foundation med concealer *blush* Før brukte jeg foundation, men nå er det mineralpudder som er tingen Jeg bruker concealer under øynene, enten jeg trenger det eller ikke.. Blitt en vane.. *omsider full oversikt over toglis makeupvaner* 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Heller ikke mitt, og har ikke brukt Lancome etter at jeg fikk utslett av en dagkrem for mange år siden. Ble imidlertid anbefalt denne, og er glad jeg prøvde. Gir jevn og fin farge, og føles som sagt veldig bra på. Det er denne jeg har (jeg har deep tan - finnes også i light og medium): http://www.fragrancedirect.co.uk/content/ebiz/fragrancedirect/invt/0003205/0003205_m.jpg Takk, får kanskje prøve den! Jeg har også fått utslett av Lancôme, nærmere bestemt av noe øyesminke, som ga meg prikker/bittesmå kuler under øynene. Det ga seg da jeg gikk over til annet merke. 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Takk, får kanskje prøve den! Jeg har også fått utslett av Lancôme, nærmere bestemt av noe øyesminke, som ga meg prikker/bittesmå kuler under øynene. Det ga seg da jeg gikk over til annet merke. Samme som jeg fikk det, små og lett opphøyde prikker, som forsvant når jeg skiftet merke. Har ikke vært lysten på å prøve Lancome etterpå jeg heller. 0 Siter
Gjest imzedimze Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Jeg tror ikke ansiktet rekker å bli brun på bare en eller to soltimer i måneden. Cellefornyelsen er vel raskere der enn på resten av kroppen, så man mister fargen fortere i ansiktet. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 *omsider full oversikt over toglis makeupvaner* Det er viktig med åpenhet om slike viktige ting 0 Siter
Gjest Mirakelet Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Bruker du sminke? Jeg bruker foundation hver dag og blir ikke brun i ansiktet... god solbeskyttelse i den trolig 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. mai 2009 Skrevet 27. mai 2009 Er det så smart, da? Huden trenger lys, sol og luft! Man skal ikke ha et lag med sparkel til hverdags? Du soler deg kanskje aldri? For det første bruker jeg mineralfoundation som faktisk bare er naturlige ingredienser, og ikke noe sparkel. Og dessuten bruker jeg jo ikke det NÅR jeg soler meg. Altså sitter i sola for å få farge. Men jeg får likevel ikke mye farge i ansiktet, og bruker derfor foundation når jeg ikke soler meg. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.