Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

"I trafikkbildet har jeg sett fyllekjørere som kjører mer stødig enn de som snakker i mobil i bilen, sier politibetjent Sivertsen".

Ja!!! Jeg ser stadig vekk ukonsentrerte sjåfører med mobilen i handa. Burde vært skyhøye bøter for sånt!!!!!

Skrevet

Jeg er en hel del mer ukonsentrert hvis jeg sitter og spiser i bilen enn hvis jeg ringer. Er det forbudt, tro?

Skrevet

"I trafikkbildet har jeg sett fyllekjørere som kjører mer stødig enn de som snakker i mobil i bilen, sier politibetjent Sivertsen".

Ja!!! Jeg ser stadig vekk ukonsentrerte sjåfører med mobilen i handa. Burde vært skyhøye bøter for sånt!!!!!

Jeg begynner å bli ganske flink til å sende sms mens jeg kjører nå. Det plundret jeg med før.

Skrevet

Jeg er en hel del mer ukonsentrert hvis jeg sitter og spiser i bilen enn hvis jeg ringer. Er det forbudt, tro?

Selvsagt er det forbudt, all den tid du skal bruke all konsentrasjonen din på kjøringen og trafikken.

Skrevet

Men reglene trenger helt klart en oppfriskning ettersom teknologien på handsfreefronten er utviklet veldig siden 1999. Ellers er nok bruk av håndholdt mobiltelefonen en av de reglene i trafikken det syndes mest mot.

Gjest midia
Skrevet

Heldigvis får vi mobil opprigninger direkte inn i bilen, det er bare å trykke på "løft av røret" knappen og snakk i vei. Mobilen kan ligge i veska sammen med bilnøklene.

Alle kontakter jeg har på mobilen kommer på skjermen i bilen så er det bare å trykke på den jeg vil ringe og snakk i vei:)

Men jeg har årets nye bil;)

Skrevet

Heldigvis får vi mobil opprigninger direkte inn i bilen, det er bare å trykke på "løft av røret" knappen og snakk i vei. Mobilen kan ligge i veska sammen med bilnøklene.

Alle kontakter jeg har på mobilen kommer på skjermen i bilen så er det bare å trykke på den jeg vil ringe og snakk i vei:)

Men jeg har årets nye bil;)

''Mobilen kan ligge i veska sammen med bilnøklene.''

Om du leser innlegget det linkes til, så er altså dette ikke lov med dagens regelverk. Dessuten ligger vel ikke bilnøklene i veska når du er ute og kjører, eller er virkelig dagens nyeste biler så moderne?

candyqueen_83
Skrevet

Om du leser innlegget det linkes til, så er altså dette ikke lov med dagens regelverk. Dessuten ligger vel ikke bilnøklene i veska når du er ute og kjører, eller er virkelig dagens nyeste biler så moderne?

Nøklene kan fint ligge i veska nå ja. Det er bare en sensor inne i nøkkelboksen som må være i en viss radius for å kunne starte, og kjøre bilen :o)

Gjest midia
Skrevet

Mobilen og nøkler ligger i veska Bare nøklene finnes et sted i bilen så er det bare å starte opp å kjøre.

På dørhåndtaket er det sensorer som reagerer når vi tar i det sånn at bilen låses eller åpnes men da må nøklene være med et sted på meg eller i veska.

Jeg kan også ha begge hender på rattet samtidig som jeg snakker via mobilen som ligger i veska. når telefonen ringer, ringer det høyt over høytalerene i bilen og radioen slås av da er det bare å snakke høyt ut i luften samtidig som jeg har full kontroll over bilen:)

Dette er helt ny teknologi, bilen er 2009 modell.

Må samtidig skryte av at det er glasstak på den over hele taket så vi ser himmelen når vi kjører, å det er deilig :))

candyqueen_83
Skrevet

Mobilen og nøkler ligger i veska Bare nøklene finnes et sted i bilen så er det bare å starte opp å kjøre.

På dørhåndtaket er det sensorer som reagerer når vi tar i det sånn at bilen låses eller åpnes men da må nøklene være med et sted på meg eller i veska.

Jeg kan også ha begge hender på rattet samtidig som jeg snakker via mobilen som ligger i veska. når telefonen ringer, ringer det høyt over høytalerene i bilen og radioen slås av da er det bare å snakke høyt ut i luften samtidig som jeg har full kontroll over bilen:)

Må samtidig skryte av at det er glasstak på den over hele taket så vi ser himmelen når vi kjører, å det er deilig :))

''Må samtidig skryte av at det er glasstak på den over hele taket så vi ser himmelen når vi kjører, å det er deilig :))''

Er det ikke litt slitsomt? Spesielt på kvelden og det er litt mørkt. Da må man jo se hvert eneste skjær fra lyktestolper osv?

Eller det går vel kanskje an å trekke igjen foran vinduet, som et vanlig soltak.

Skrevet

''Må samtidig skryte av at det er glasstak på den over hele taket så vi ser himmelen når vi kjører, å det er deilig :))''

Det hadde ikke vært noe for meg;-) Vi har stor glassluke, men jeg drar ofte for dekselet slik at ikke sollyset eller gatelys skinner inn... I motsetning til husbonden som liker lys fra oven ganske godt.

Gjest midia
Skrevet

Er det ikke litt slitsomt? Spesielt på kvelden og det er litt mørkt. Da må man jo se hvert eneste skjær fra lyktestolper osv?

Eller det går vel kanskje an å trekke igjen foran vinduet, som et vanlig soltak.

Bare å trykke på en knapp så kommer det en luke fram og vips så er det vanlig tak:)

Gjest midia
Skrevet

Det hadde ikke vært noe for meg;-) Vi har stor glassluke, men jeg drar ofte for dekselet slik at ikke sollyset eller gatelys skinner inn... I motsetning til husbonden som liker lys fra oven ganske godt.

Merker ikke at den er der når jeg kjører jeg. Derimot er det kjempetrivelig å sitte i baksetet å se litt opp:)

Skrevet

Bare å trykke på en knapp så kommer det en luke fram og vips så er det vanlig tak:)

Hvilken bil er det?

Skrevet

Ah - praktisk:-)

Gjest midia
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1243536496' post='4157001]

Hvilken bil er det?

Toyota Avensis Excutive stasjonsvogn :)

Skrevet

Ah - praktisk:-)

Sånn har Lotte hatt i 4 år ;D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...