alwaysme Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Vi skal pusse opp et svært kjøkken i nermeste fremtid, og dermed lurer jeg på hva vi burde velge av - kjølehjørne - innebygd kjøleskap - bare la kjøleskapet stå "løst" Hva har du og er du fornøyd?? 0 Siter
mrxx Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Vi har kjølehjørnet og er veldig godt fornyød med det. Det er mye mer plass i det enn ett stort kjøleskap. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Har aldri hørt om kjølehjørne, må jeg innrømme. Vi har et dobbelt ("amerikansk") innebygd kjøleskap, og er godt fornøyd med det. Mer plass enn i et vanlig kjøleskap uten at det tar mye mer av rommet. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Vi har kjølehjørnet og er veldig godt fornyød med det. Det er mye mer plass i det enn ett stort kjøleskap. Bruker det mye mer strøm enn et vanlig kjøleskap? 0 Siter
mrxx Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Bruker det mye mer strøm enn et vanlig kjøleskap? Det husker jeg ikke lenger hvordan dette er, men jeg så litt på det den gangen vi kjøpte det. Men det strømforbruket er generelt så lite i forhold til oppvarming og varmtvann at det er ikke der jeg ønsker å spare. Jeg synes i alle fall at det ikke bruker mye. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Vi fikk kjølehjørne da vi pusset opp kjøkkenet. Vi valgte det pga at kjøleskapet vi hadde var overfyllt etter helgehandelen. Det var umulig å finne fram pga at det var så stappet. Vi er 6 personer her, så det går endel mat i løpet av en uke. Nå har vi god plass til all mat uten at det blir kaos. Det er også greit å ha god plass til f eks mange kaker når vi skal ha selskap. 0 Siter
Gjest Kjølehjørne! Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Har du plass, så velg kjølehjørne. Hver gang! Det er mye man trenger å ha på kjøling innimellom, f.eks. poteter i sekker og nå i sommer - øl. :-) Og kjempesnedig til jul og andre høytider hvor man gjerne har litt ekstra mat, og ikke minst til bursdager. Velger du kjøleskap, ville jeg hatt det frittstående. Men gjen: Har du plass og penger, gå for kjølehjørne! 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Mamma har kjølerom - og jeg skulle ønske jeg hadde plass til det Utrolig praktisk da, plass til masse kalde drikkevarer, grønsaker & frukt, vin - alt som trenger å være litt kaldt, men som man ikke har plass til i et vanlig kjøleskap... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Har du plass til kjølehjørne, så gå for det. Det er utrolig deilig å alltid ha nok plass til kjølevarer, både mat og drikke.Der kan du også oppbevare en del tørrvarer som man normalt ikke har plass til i kjøleskap, som knekkebrød, mel, kjeks, pasta. 0 Siter
Gjest Lanopiken Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Bruker det mye mer strøm enn et vanlig kjøleskap? Det genererer også såpass mye varme at du kan varme opp et tilstøtende rom med den om det ikke er for stort. Et toalett f.eks. 0 Siter
Gjest lurer jeg på Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Har du plass til kjølehjørne, så gå for det. Det er utrolig deilig å alltid ha nok plass til kjølevarer, både mat og drikke.Der kan du også oppbevare en del tørrvarer som man normalt ikke har plass til i kjøleskap, som knekkebrød, mel, kjeks, pasta. Fordi jeg alltid er ute etter å lære noe nytt: Kan man virkelig lagre mel i kjøleskap? (kjørhjørne) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Vi har kjølerom og det blir jo omtrent som kjølehjørne. For oss som ikke har kjeller med kalde rom er det nesten helt nødvendig å ha god plass i kjøleskapet. Ingen tvil hos meg - Har du plass, så sats på kjølehjørne! 0 Siter
Mrs D Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Hadde jeg hatt plass hadde jeg nok hatt kjølehjørne. Men det er nå noe eget med isbitmaskin i frysedelen også, da. Den tror jeg jeg ville savnet nå som jeg har vendt meg til den. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Fordi jeg alltid er ute etter å lære noe nytt: Kan man virkelig lagre mel i kjøleskap? (kjørhjørne) Ja, det kan du. Da forlenger du holdbarheten. Men det er lurt å ta ut melet en stund før du skal bake, så det da har romtemperatur. 0 Siter
Gjest lurer jeg på Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Ja, det kan du. Da forlenger du holdbarheten. Men det er lurt å ta ut melet en stund før du skal bake, så det da har romtemperatur. Da lærte jeg noe nytt i dag også. Takk for svar 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Har aldri hørt om kjølehjørne, må jeg innrømme. Vi har et dobbelt ("amerikansk") innebygd kjøleskap, og er godt fornøyd med det. Mer plass enn i et vanlig kjøleskap uten at det tar mye mer av rommet. Jeg har aldri hørt om det jeg heller. Hva er det egentlig? 0 Siter
Gjest Beduggede Beathe Skrevet 28. mai 2009 Skrevet 28. mai 2009 Plass til mer sprit og øl i kjølehjørne. Velg det ! 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 Jeg har aldri hørt om det jeg heller. Hva er det egentlig? ''Jeg har aldri hørt om det jeg heller. Hva er det egentlig?'' Som du sikker har sett følger det forklaringer og linker her i tråden. Hva lærer en ikke på dol! *S* 0 Siter
Gjest Ville ikke ønsket noe mindre Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 Vi har egenbygd kjølehjørne. Superfornøyd Masse plass, orden og greier. Helt topp. Har fast plass til alt, hylle til pålegg, plass til brus, kurver til frukt og grønt. Vi har inngang fra vaskerommet som ligger ved kjøkkenet. Vi har også en mindre dør i veggen på kjøkkenet slik at det viktigste som påleggsbrettet, syltetøybokser og melk kan hentes derfra. (tre hyller) Det eneste jeg savner er isbitmuligheter, men det går og å sette inn fra kjøkkenet Siden dette blir et helt eget rom så slipper jeg kriker og kroker bak kjøleskapet hvor det samler seg alskens skitt og hvor alle små ting jeg mister på gulvet havner 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 29. mai 2009 Skrevet 29. mai 2009 ''Jeg har aldri hørt om det jeg heller. Hva er det egentlig?'' Som du sikker har sett følger det forklaringer og linker her i tråden. Hva lærer en ikke på dol! *S* Ja, jeg har sett det nå. Aldri sett det tidligere. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.