Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp et svært kjøkken i nermeste fremtid, og dermed lurer jeg på hva vi burde velge av

- kjølehjørne

- innebygd kjøleskap

- bare la kjøleskapet stå "løst"

Hva har du og er du fornøyd??

Skrevet

Vi har kjølehjørnet og er veldig godt fornyød med det. Det er mye mer plass i det enn ett stort kjøleskap.

Gjest Elextra
Skrevet

Har aldri hørt om kjølehjørne, må jeg innrømme.

Vi har et dobbelt ("amerikansk") innebygd kjøleskap, og er godt fornøyd med det. Mer plass enn i et vanlig kjøleskap uten at det tar mye mer av rommet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi har kjølehjørnet og er veldig godt fornyød med det. Det er mye mer plass i det enn ett stort kjøleskap.

Bruker det mye mer strøm enn et vanlig kjøleskap?

Skrevet

Det husker jeg ikke lenger hvordan dette er, men jeg så litt på det den gangen vi kjøpte det. Men det strømforbruket er generelt så lite i forhold til oppvarming og varmtvann at det er ikke der jeg ønsker å spare.

Jeg synes i alle fall at det ikke bruker mye.

AneM1365380603
Skrevet

Vi fikk kjølehjørne da vi pusset opp kjøkkenet. Vi valgte det pga at kjøleskapet vi hadde var overfyllt etter helgehandelen. Det var umulig å finne fram pga at det var så stappet. Vi er 6 personer her, så det går endel mat i løpet av en uke.

Nå har vi god plass til all mat uten at det blir kaos. Det er også greit å ha god plass til f eks mange kaker når vi skal ha selskap.

Gjest Kjølehjørne!
Skrevet

Har du plass, så velg kjølehjørne. Hver gang!

Det er mye man trenger å ha på kjøling innimellom, f.eks. poteter i sekker og nå i sommer - øl. :-) Og kjempesnedig til jul og andre høytider hvor man gjerne har litt ekstra mat, og ikke minst til bursdager.

Velger du kjøleskap, ville jeg hatt det frittstående. Men gjen: Har du plass og penger, gå for kjølehjørne!

Persille1365381127
Skrevet

Mamma har kjølerom - og jeg skulle ønske jeg hadde plass til det :)

Utrolig praktisk da, plass til masse kalde drikkevarer, grønsaker & frukt, vin - alt som trenger å være litt kaldt, men som man ikke har plass til i et vanlig kjøleskap...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Har du plass til kjølehjørne, så gå for det. Det er utrolig deilig å alltid ha nok plass til kjølevarer, både mat og drikke.Der kan du også oppbevare en del tørrvarer som man normalt ikke har plass til i kjøleskap, som knekkebrød, mel, kjeks, pasta.

Gjest Lanopiken
Skrevet

Det genererer også såpass mye varme at du kan varme opp et tilstøtende rom med den om det ikke er for stort. Et toalett f.eks.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Har du plass til kjølehjørne, så gå for det. Det er utrolig deilig å alltid ha nok plass til kjølevarer, både mat og drikke.Der kan du også oppbevare en del tørrvarer som man normalt ikke har plass til i kjøleskap, som knekkebrød, mel, kjeks, pasta.

Fordi jeg alltid er ute etter å lære noe nytt: Kan man virkelig lagre mel i kjøleskap? (kjørhjørne)

Gjest togli
Skrevet

Vi har kjølerom og det blir jo omtrent som kjølehjørne. For oss som ikke har kjeller med kalde rom er det nesten helt nødvendig å ha god plass i kjøleskapet. Ingen tvil hos meg - Har du plass, så sats på kjølehjørne!

Skrevet

Hadde jeg hatt plass hadde jeg nok hatt kjølehjørne. Men det er nå noe eget med isbitmaskin i frysedelen også, da. Den tror jeg jeg ville savnet nå som jeg har vendt meg til den.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Fordi jeg alltid er ute etter å lære noe nytt: Kan man virkelig lagre mel i kjøleskap? (kjørhjørne)

Ja, det kan du. Da forlenger du holdbarheten. Men det er lurt å ta ut melet en stund før du skal bake, så det da har romtemperatur.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Ja, det kan du. Da forlenger du holdbarheten. Men det er lurt å ta ut melet en stund før du skal bake, så det da har romtemperatur.

Da lærte jeg noe nytt i dag også. Takk for svar :)

candyqueen_83
Skrevet

Har aldri hørt om kjølehjørne, må jeg innrømme.

Vi har et dobbelt ("amerikansk") innebygd kjøleskap, og er godt fornøyd med det. Mer plass enn i et vanlig kjøleskap uten at det tar mye mer av rommet.

Jeg har aldri hørt om det jeg heller. Hva er det egentlig?

Gjest Beduggede Beathe
Skrevet

Plass til mer sprit og øl i kjølehjørne. Velg det !

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har aldri hørt om det jeg heller. Hva er det egentlig?

''Jeg har aldri hørt om det jeg heller. Hva er det egentlig?''

Som du sikker har sett følger det forklaringer og linker her i tråden. Hva lærer en ikke på dol! *S*

Gjest Ville ikke ønsket noe mindre
Skrevet

Vi har egenbygd kjølehjørne. Superfornøyd

Masse plass, orden og greier. Helt topp. Har fast plass til alt, hylle til pålegg, plass til brus, kurver til frukt og grønt.

Vi har inngang fra vaskerommet som ligger ved kjøkkenet. Vi har også en mindre dør i veggen på kjøkkenet slik at det viktigste som påleggsbrettet, syltetøybokser og melk kan hentes derfra. (tre hyller)

Det eneste jeg savner er isbitmuligheter, men det går og å sette inn fra kjøkkenet :)

Siden dette blir et helt eget rom så slipper jeg kriker og kroker bak kjøleskapet hvor det samler seg alskens skitt og hvor alle små ting jeg mister på gulvet havner ;)

candyqueen_83
Skrevet

''Jeg har aldri hørt om det jeg heller. Hva er det egentlig?''

Som du sikker har sett følger det forklaringer og linker her i tråden. Hva lærer en ikke på dol! *S*

Ja, jeg har sett det nå. Aldri sett det tidligere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...