Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en nabo som har en veldig forskjellig livsstil og døgnrytme fra meg. Den innebærer at han spiller høy musikk, bruker utestemmen inne når han har besøk, og lignende. Ingen forskjell på hverdag og helg.

Jeg står opp tidlig, legger meg tidlig og er generelt sett en stille person. Jeg er også mye anspent, og blir fort sliten/stressa og mister konsentrasjonen hvis det ikke er rolig.

Nå har det seg at jeg vet at naboen sliter med sykdom og har det ikke bra, så jeg unner han å kunne leve livet, på en måte. Spesielt når han har besøk tenker jeg at det er sikkert bra for han.

Likevel er det ofte jeg får lyst til å gå og be han skru ned musikken, og har gjort det en del ganger. Det jeg er i tvil om er hvor ofte jeg skal bare la det gå, og hvor ofte jeg skal be han dempe seg. Problemet er at vi er så forskjellige i tillegg til at det er veldig lytt. Jeg har lyst/har et ideal om å være tolerant og avslappa, samtidig har jeg problemer med å klare av med det, hvis det ikke er selvvalgt støy. Prøver å si er at det er mulig at jeg ikke er en så tolerant person som jeg kunne ønske.

Hva slags retningslinjer er det man vanligvis går etter i sånne saker?

Gjest minnah
Skrevet

Borettslag har klare regler, leier han boligen kan du kontakte utleier.

Ellers er det lite du kan forlange dersom det gjelder selveierboliger. Hadde en fyr boende under oss som var alkoholiker. Hadde besøk midt på natta, de hosta og lo og brølte til hverandre, musikk og fullt kjør. Forferdelig. Vi sa faktisk fra til utleier, som fikk sagt opp avtalen..

Skrevet

I borettslag er det jo retningslinjer for at man ikke skal holde på med veldig høylydte ting etter kl 23 på hverdager. Jeg synes det egentlig er en ganske god retningslinje å følge. Er som deg, og liker litt kveldsro. Så når klokka er over 23 og bråket er veldig sjenerende, sier jeg fra. Det synes jeg burde være greit. Hvis det generelt er et problem med naboen din, kan det være en ide å snakke med han om det? Si at det er veldig sjenerende, og om han kan prøve å dempe seg når det har blitt sent på kvelden. Erfaring tilsier at sånt ikke nytter, men det kan jo hende naboen din er grei. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...