Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Hildes

Hei!

Jeg er ei jente på 22 år.

For 3 1/2 år siden bestemte jeg meg for å begynne å ta p-piller. Oppsøkte gynegolog og etter en undersøkelse anbefalte han meg å begynne på Marvelon.Har brukt denne siden, og er veldig fornøyd. Har ikke merket noe uvanlig. Men nå har jeg blitt veldig usikker med tanke på hva som har blitt sagt i medier ang. p-pille merker, og da særlig Marvelon. Det har jo blitt sagt at man kun skal ta Marvelon hvis ikke noen andre piller "fungerer".

Er veldig interessert i din mening.

Vennlig hilsen Hilde

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32971-p-pillen-marvelon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har opplevet det som mange andre erfarer at Marvelon er en bra pille som tåles godt. Det er vist at den har litt større tendens til å fremkalle blodpropp enn de gamle piller, men risikoøkningen er ca 2 per 10.000 brukere (og blodpropp er meget sjelden livsfarlig). Risiko for blodpropp ved graviditet er 2-3 ganger så stor.

Det er i det første året at risikoen er størst, så når du har klart deg bra i så lang tid er din risiko minimal.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32971-p-pillen-marvelon/#findComment-128908
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...