Gå til innhold

Hvor kan man klage på NAV?

Anbefalte innlegg

Gjest langtidssyk
Skrevet

Ja ikke le hånlig, de færreste tror vel at det nytter å klage på NAV - men jeg har altså tenkt å forsøke.

Jeg kommer ikke engang i gjennom på telefonen, etter å ha sittet på vent i en halv time, og spør etter avdelingen, får jeg enten vite at jeg har feil nummer (i går) fordi akkurat det kontoret er på et annet nummer, eller så blir jeg satt over direkte til en person, som viser seg å bare ha en telefonsvarer.

Sykepengene mine er stoppet fordi NAV påstår å ikke ha fått rett papirer fra legen min (som er sendt), og nå får jeg altså ikke tak i dem for å finne ut hvor feilen ligger.

Jeg er altså syk, sengeliggende, og skal klare å forholde meg til alt dette.

Hvor klager jeg?

Skrevet

Jeg har et lite tips: skriv mail!

På denne måten har jeg etablert direkte kontakt med min saksbehandler. Første mailen sendte jeg til en generell e-postadr. som jeg fikk oppgitt hos Nav. Etter at saksbehandleren min svarte, fikk jeg direkte mailadresse til henne. Nå skriver jeg rett til hennes e-postkasse - og får faktisk svar i løpet av dagen.

Onsdag1365380628
Skrevet

Dette er vel ikke noe som trenger en klage, mer et praktisk problem som må løses? Har ikke NAV mottatt papirene sine, betaler de ikke ut pengene, greit nok. Da blir jobben å finne ut hvor de har havnet. Om de er på avveie, kan du kanskje ta en telefon til legen og be han sende dem en gang til.

NAV er ikke de letteste å forholde seg til, og jeg kan være enig i at systemet er både tregt og tungrodd noen ganger. Likevel har jeg erfart at det meste løser seg . Å klage på et bortkommet dokument fører ingen steder hen, verken for avsender eller mottaker, ergerlig ja, men man får bruke energien på å ordne opp.

Håper det ordner seg for ditt vedkommende. Det er ikke lett å være syk idag, det har jeg selv erfart. Men bruk energien på de rette tingene.

Skrevet

Du er tydeligvis ikke alene om å vente; http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=554341

Rart at det ikke er rettighetsfestet hva som skal være maks saksbehandlingstid i sykepengevedta,.

''Rart at det ikke er rettighetsfestet hva som skal være maks saksbehandlingstid i sykepengevedta,.''

Tenkte det samme da jeg leste VG nett i dag. Systemet er tydeligvis helt ute av kontroll. Og at folk i tillegg gjerne får flåsete svar om å låne penger i banken eller gå på sosialen, det er under lavmål. At NAV-ansatte ikke vet kriteriene for få sosialhjelp er så sin sak, men lettvinte løsninger er noe folk skal slippe å ty til fordi noen ikke gjør jobben sin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...