Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen av ukedagene deres så travle at dere dropper middag?

:-) :-) :-)

Oki, jeg kjeder meg litt etter unga er i seng. Blir så stille her når mannen er vekk på ærbe :-)

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

8

• ....AV

6

• morsan

5

• BMS!

5

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

Det var da voldsomt til matprat midt under eggekuren min ;) Jeg har fremdeles lyst på vafler, etter gårsdagen.

Vi har stort sett middag hver dag, men det har vel hendt at vi har droppet den av ulike grunner. Som i går, da alle de andre spiste litt her og litt der. Jeg orket ikke å lage middag til bare meg.

Skrevet

Ja, det må nok innrømmes at det kan skje det ja ;-)

Men stort sett har vi middag, og ofte har vi varm lunsj også. Så i dag har jeg hatt spinatpasta med kylling til lunsj og fisk til middag.

Så det er vel oftere at vi har to middager enn en, men jeg er ikke noe brødmenneske.

Skrevet

Det var da voldsomt til matprat midt under eggekuren min ;) Jeg har fremdeles lyst på vafler, etter gårsdagen.

Vi har stort sett middag hver dag, men det har vel hendt at vi har droppet den av ulike grunner. Som i går, da alle de andre spiste litt her og litt der. Jeg orket ikke å lage middag til bare meg.

Høres ikke så fristende ut med den eggekuren AneM....

Men etter at jeg ble gravid, så måtte jeg droppe smoothie jeg fast drakk til frokost med rått egg i, og det savner jeg skikkelig... Til tross for at jeg i begynnelsen ikke syns det var så særlig godt..... Nå er smoothie uten egg, litt "tamt", så man venner seg til det meste.

Skrevet

Ikke ofte, men det skjer. Skjer vel oftest der barnet ikke er hjemme - da er det fristende å bare ta seg et par blingser og slenge seg på sofaen;-)

Så da kan man vel si at det er nettopp de dagene vi IKKE er travle at sjansen for middagsskulking stiger.

Skrevet

Det er veldig sjelden. Dvs. det har hendt at jeg har vært så kjørt mellom jobb og aktiviteter at jeg ikke har rukket middag, men resten av familien har spist. At ingen av oss rekker middag kan jeg ikke huske har hendt, men det hender at vi spiser på skift.

Mrs. Wallace
Skrevet

Middag er ikke noen hellig ku her i gården. Hvis jeg slutter tidlig på jobb og har sultne unger etter skole- og barnehagetid, hender det f.eks jeg lager tidlig middag til ungene, og så lager mannen og jeg noe hver for oss når vi blir sultne senere, enten varmt eller bare brødskiver. Eller jeg og ungene spiser, og mannen tar seg noe mat når han kommer hjem, eller omvendt.

Vi spiser middag sammen også, altså, når det passer. Men det er ikke noen krise om det ikke skjer.

Skrevet

Det er veldig sjelden. Dvs. det har hendt at jeg har vært så kjørt mellom jobb og aktiviteter at jeg ikke har rukket middag, men resten av familien har spist. At ingen av oss rekker middag kan jeg ikke huske har hendt, men det hender at vi spiser på skift.

Når programmet er så tett, når rekker man å lage middagen?

Skrevet

Vi spiser stort sett middag, en eller annen gang mellom 15.30 og 22.00 Ü

AneM1365380603
Skrevet

Høres ikke så fristende ut med den eggekuren AneM....

Men etter at jeg ble gravid, så måtte jeg droppe smoothie jeg fast drakk til frokost med rått egg i, og det savner jeg skikkelig... Til tross for at jeg i begynnelsen ikke syns det var så særlig godt..... Nå er smoothie uten egg, litt "tamt", så man venner seg til det meste.

Rått egg? Det byr meg virkelig i mot, men så har jeg aldri testet det heller. Her går det stort sett i hardkokt egg, med en og annen omelett eller steikt egg.

Jeg kokte 18 egg i ettermiddag, he he. Unger og mann har allerede forsynt seg kraftig, og jeg har mat et par dager. I morgen må jeg kjøpe en grilla kylling for litt variasjon. Det hjelper nå på vekta i allefall :)

*Lei av egg*

trollemor;o)
Skrevet

Jadda, vi dropper middag i ny og ne.

Skrevet

Rått egg? Det byr meg virkelig i mot, men så har jeg aldri testet det heller. Her går det stort sett i hardkokt egg, med en og annen omelett eller steikt egg.

Jeg kokte 18 egg i ettermiddag, he he. Unger og mann har allerede forsynt seg kraftig, og jeg har mat et par dager. I morgen må jeg kjøpe en grilla kylling for litt variasjon. Det hjelper nå på vekta i allefall :)

*Lei av egg*

Ja, rått, men pisket til eggedosis først, så litt cottage chees, og masse deilig frossen/friske bær, og en halv banan. + litt kanel.

Ja, det høres guffent ut, men er utrolig snadder.... *lengter*

AneM1365380603
Skrevet

Ikke ofte, men det skjer. Skjer vel oftest der barnet ikke er hjemme - da er det fristende å bare ta seg et par blingser og slenge seg på sofaen;-)

Så da kan man vel si at det er nettopp de dagene vi IKKE er travle at sjansen for middagsskulking stiger.

En dag orket jeg ikke å lage middag, men jeg laget en haug med ostesmørbrød i ostegrillen. Ost, skinke, salat, ketchup og pizzakrydder. Snuppa som snart blir 4 år spiste 5 skiver. My lord... Da hun holdt på med den siste ba hun meg om å lage flere.. Jeg ba henne drikke litt melk først, og da ble hun jaggu meg mett ;)

AneM1365380603
Skrevet

Ja, rått, men pisket til eggedosis først, så litt cottage chees, og masse deilig frossen/friske bær, og en halv banan. + litt kanel.

Ja, det høres guffent ut, men er utrolig snadder.... *lengter*

Da hørtes det straks bedre ut :)

Skrevet

En dag orket jeg ikke å lage middag, men jeg laget en haug med ostesmørbrød i ostegrillen. Ost, skinke, salat, ketchup og pizzakrydder. Snuppa som snart blir 4 år spiste 5 skiver. My lord... Da hun holdt på med den siste ba hun meg om å lage flere.. Jeg ba henne drikke litt melk først, og da ble hun jaggu meg mett ;)

Man kaller jo pizza for middag, så hvorfor ikke ostesmørbrød? :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs helt på hva du kaller middag?

Husker en nabofar da jeg vokste opp, han syntes ikke det var ordentlig middag uten poteter, og forlangte poteter ved siden av spaghettien! :D

Ikke så sjelden har vi posesuppe eller f.eks. Grandiosa eller McDonald's-middag om vi er late og/eller har liten tid, men noe vi kaller middag har vi bestandig, ja :-).

AneM1365380603
Skrevet

Man kaller jo pizza for middag, så hvorfor ikke ostesmørbrød? :-)

Du er inne på noe der :)

Gjest Elextra
Skrevet

''En dag orket jeg ikke å lage middag, men jeg laget en haug med ostesmørbrød i ostegrillen.''

Ikke middag? Dere hadde jo ostesmørbrød til middag!

AneM1365380603
Skrevet

''En dag orket jeg ikke å lage middag, men jeg laget en haug med ostesmørbrød i ostegrillen.''

Ikke middag? Dere hadde jo ostesmørbrød til middag!

Jeg har aldri sett på det sånn, men skal det heretter :) Kanskje fordi min eks-svigermor var en skikkelig superhusmor. Der ble alt laget fra bunnen av. Hun hadde sikkert steilet over ostesmørbrød til middag, he he.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har aldri sett på det sånn, men skal det heretter :) Kanskje fordi min eks-svigermor var en skikkelig superhusmor. Der ble alt laget fra bunnen av. Hun hadde sikkert steilet over ostesmørbrød til middag, he he.

Som nevnt annet sted i tråden: Da jeg vokste opp hadde jeg en nabo som mente at det uansett ikke var ordentlig middag uten poteter til. Og skikkelig middag skulle han ha, hver dag. Ergo ble det poteter ved siden av pasta med kjøttsaus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...