Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Det er veldig sjelden. Dvs. det har hendt at jeg har vært så kjørt mellom jobb og aktiviteter at jeg ikke har rukket middag, men resten av familien har spist. At ingen av oss rekker middag kan jeg ikke huske har hendt, men det hender at vi spiser på skift.

Mener du da bestandig fullverdig middag, med både grønnsaker, poteter/ris e.l. og kjøtt og/eller fisk?

Imponert, i så fall! Som nevnt annet sted i tråden definerer jeg også posesuppe eller til og med ostesmørbrød eller unntaksvis McDonald's som middag (spørs på tidspunktet), så jeg har det enklere.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

8

• ....AV

6

• morsan

5

• BMS!

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Spørs helt på hva du kaller middag?

Husker en nabofar da jeg vokste opp, han syntes ikke det var ordentlig middag uten poteter, og forlangte poteter ved siden av spaghettien! :D

Ikke så sjelden har vi posesuppe eller f.eks. Grandiosa eller McDonald's-middag om vi er late og/eller har liten tid, men noe vi kaller middag har vi bestandig, ja :-).

Man kan jo kalle hva man vil for middag da :-)

Neida, med middag mener jeg varm mat rett og slett. Men føler selv at det bør være grønnsaker til middag.

AneM1365380603
Skrevet

Som nevnt annet sted i tråden: Da jeg vokste opp hadde jeg en nabo som mente at det uansett ikke var ordentlig middag uten poteter til. Og skikkelig middag skulle han ha, hver dag. Ergo ble det poteter ved siden av pasta med kjøttsaus.

*Hehe* Min far ville ikke engang putte hverken spaghetti eller ris i sin munn.. Det var ikke mat, og spesielt ikke pizza. Helt nedlatende sa han at det så ut som at det var spist før. Det skulle være poteter...

I dag er han ikke like kresen, og han spiser pizza med glede etter staheten forvant.

AneM1365380603
Skrevet

Mener du da bestandig fullverdig middag, med både grønnsaker, poteter/ris e.l. og kjøtt og/eller fisk?

Imponert, i så fall! Som nevnt annet sted i tråden definerer jeg også posesuppe eller til og med ostesmørbrød eller unntaksvis McDonald's som middag (spørs på tidspunktet), så jeg har det enklere.

I dag hadde vi Toro kjøttsuppe til middag. Jeg hadde i både ekstra grønnsaker og pølser, og det smakte forferdelig. De andre spiste det med god appetitt.

Enkelte av de Toro-posene har en bismak som ikke jeg klarer, men i nøden går det greit. Familien her liker det, så da så ;) Jeg tror jeg fremdeles er påvirket av min eks-svigermor, he he.

Skrevet

Definer middag!

Middag her kan godt være litt ost/spekemat/melon, halvstekte baguetter og en vinflaske. Spe på med litt oliven og hva som måtte finnes av plukke-mat i kjøleskapet, og kall det tapas. Ungene elsker det. Men er det middag?

Mary Poppins
Skrevet

Nope jeg må ha middag hver dag. Brødmat o.l er ikke middag for meg.

Skrevet

Vi dropper ikke middagen,har vi ikke tid i middagstiden,så spiser vi middag som kveldsmat.

Jeg og mannen min e rofte lei av brødmat,så middag må vi ha. :-)

Skrevet

Når programmet er så tett, når rekker man å lage middagen?

Vi er jo to voksne i familien. De dagene jeg må være lenge på jobb, drar mannen tidlig hjem og lager middag.

Skrevet

Fullverdig og fullverdig... McDonalds definerer jeg også som middag, heldigvis tyr vi ikke ofte til det. Ostesmørbrød er ikke middag og vi har aldri posesuppe, men pølser og fjordland grøt har vi f.eks. på travle dager.

Gjest einstøingen
Skrevet

ja. har faktisk sjelden middag oftere enn 3 ganger i uka...

har heldigvis ikke barn da,så det er bare meg selv det går utover

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi har alltid middag når barna er hjemme, men det hender det er enkelt (joika og spagetti) eller at vi spiser på skift.

Er barna borte en sjelden gang, kan vi dropper middag.

Skrevet

Ikke dropper totalt, det hadde aldri mine middagselskende barn funnet seg i. ;-)

Men det kan bli riiiimelig enkelt på travle dager, det kan det. Fiskesuppe, ferdiglapskaus med pølser (de der dypfryste posene) burger og salat, eller noe sånt. Eller (ikke PK.. ;-)) Mc Donalds, kinamat eller ferdigpizza.

Gjest Elextra
Skrevet

I dag hadde vi Toro kjøttsuppe til middag. Jeg hadde i både ekstra grønnsaker og pølser, og det smakte forferdelig. De andre spiste det med god appetitt.

Enkelte av de Toro-posene har en bismak som ikke jeg klarer, men i nøden går det greit. Familien her liker det, så da så ;) Jeg tror jeg fremdeles er påvirket av min eks-svigermor, he he.

''Enkelte av de Toro-posene har en bismak som ikke jeg klarer, men i nøden går det greit''

Enig, jeg er ikke begeistret for "posesmaken", men synes den blir kamuflert om man har en del ferskvarer og kanskje krydder i suppen.

Gjest Elextra
Skrevet

Fullverdig og fullverdig... McDonalds definerer jeg også som middag, heldigvis tyr vi ikke ofte til det. Ostesmørbrød er ikke middag og vi har aldri posesuppe, men pølser og fjordland grøt har vi f.eks. på travle dager.

''Ostesmørbrød er ikke middag og vi har aldri posesuppe, men pølser og fjordland grøt har vi f.eks. på travle dager''

Ikke skjønner jeg at f.eks. risengrynsgrøt skal være mer fullverdig middag enn ostesmørbrød men, men *S*

Uansett er det jo kosten i hverdagen som betyr noe, og ikke unntaksmiddagene.

Skrevet

''Ostesmørbrød er ikke middag og vi har aldri posesuppe, men pølser og fjordland grøt har vi f.eks. på travle dager''

Ikke skjønner jeg at f.eks. risengrynsgrøt skal være mer fullverdig middag enn ostesmørbrød men, men *S*

Nei, det er vel bare smak og behag. Jeg synes det blir nok brødmat i løpet av en dag, så vi prøver å unngå det til middags-måltidet også. Særlig fordi en i familien ikke tåler brød så godt.

Jeg har ingen problemer med at andre har ostesmørbrød til middag:-)

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det er vel bare smak og behag. Jeg synes det blir nok brødmat i løpet av en dag, så vi prøver å unngå det til middags-måltidet også. Særlig fordi en i familien ikke tåler brød så godt.

Jeg har ingen problemer med at andre har ostesmørbrød til middag:-)

''Jeg har ingen problemer med at andre har ostesmørbrød til middag:-)''

Hehe, fint!

Forøvrig kan jeg vel egentlig ikke huske at vi noensinne har hatt det til middag, jeg bare syntes det var likeverdig eller bedre enn f.eks. posesuppe.

Skrevet

''Ikke skjønner jeg at f.eks. risengrynsgrøt skal være mer fullverdig middag enn ostesmørbrød men, men *S*''

Enig.

Men når det er sagt så hender det at vi har risengrynsgrøt til middag, men ostesmørbrød bruker vi ikke ha. Rart.

Skrevet

Som nevnt annet sted i tråden: Da jeg vokste opp hadde jeg en nabo som mente at det uansett ikke var ordentlig middag uten poteter til. Og skikkelig middag skulle han ha, hver dag. Ergo ble det poteter ved siden av pasta med kjøttsaus.

Jeg har hørt om dem som insisterer på poteter ved siden av pannekaker også;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har hørt om dem som insisterer på poteter ved siden av pannekaker også;-)

''poteter ved siden av pannekaker ''

Hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...