Gjest brystreduksjon snart Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Fra å ha tenkt tanken i mange år og frem til handling i går, kan det se ut til at det kan gå veeeldig fort å få en brystreduksjon. Med fritt sykehusvalg åpner det seg muligheter for valg av behandlingsted og dermed også kirurger. Noen som har erfaring eller kjenner noen som har erfaring? Kort og godt: Hvem er best i sitt fag? Innspill? Meget spent... Kjenner at jeg har sommerfugler i magen. 0 Siter
Gjest Full pupp Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Vet om flere som har gjort det og er fornøyd. Bare et tips. gå å få tatt mammografi først. Bare sånn for sikkerhetsskyld. 0 Siter
Gjest brystreduksjon snart Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Vet om flere som har gjort det og er fornøyd. Bare et tips. gå å få tatt mammografi først. Bare sånn for sikkerhetsskyld. Takk for innspill Vet du hvor de du kjenner ble operert? (altså hvilken klinikk/sykehus) 0 Siter
Løvemamma Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Jeg tok brystreduksjon for et år siden og har aldri angret. Jeg hadde mye nakke og og hodesmerter som følge av tunge bryst, og det merker jeg en klar bedring på. Det er også utrolig deilig å se at brystene harmonerer med resten av kroppen. Operasjonen er veldig grei, og ikke er det spesielt mye smerter etterpå heller. Men det er viktig å ta det med ro ganske lenge etterpå, noe som kan være vanskelig fordi man er i såpass god form. Jeg valgte å operere på Drammen private sykehus, og har bare positive erfaringer. Du skal være klar over at legen din bare sender henvisning, det er klinikken/kirurgen som avgjør om de får dekket operasjonen. Lykke til! 0 Siter
astridny Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er blitt flere ganger operert på Drammen private sykehus (Kjetil Stubberud) og jeg er veldig fornøyd. Jeg har tatt bryst redusjon,fjerning av overflødig hud på magen og armene. Du blir send hjem samme dag som du blir operert med bryst redusjon. 0 Siter
Gjest brystreduksjon snart Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg tok brystreduksjon for et år siden og har aldri angret. Jeg hadde mye nakke og og hodesmerter som følge av tunge bryst, og det merker jeg en klar bedring på. Det er også utrolig deilig å se at brystene harmonerer med resten av kroppen. Operasjonen er veldig grei, og ikke er det spesielt mye smerter etterpå heller. Men det er viktig å ta det med ro ganske lenge etterpå, noe som kan være vanskelig fordi man er i såpass god form. Jeg valgte å operere på Drammen private sykehus, og har bare positive erfaringer. Du skal være klar over at legen din bare sender henvisning, det er klinikken/kirurgen som avgjør om de får dekket operasjonen. Lykke til! Takk for svar Godt å høre at du er fornøyd med resultatet. I morgen stiller jeg med bildene som de etterspurte hos legen. Har hørt at det kan gå fort når prosessen først er i gang. Er veldig spent på om klinikken er enig med min fastlege. 0 Siter
Gjest snart brystreduksjon Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er blitt flere ganger operert på Drammen private sykehus (Kjetil Stubberud) og jeg er veldig fornøyd. Jeg har tatt bryst redusjon,fjerning av overflødig hud på magen og armene. Du blir send hjem samme dag som du blir operert med bryst redusjon. Hvordan var det med smerter den første tiden? (tenker i forhold til brystreduksjonen du fikk utført) Fornøyd med utseende på brystene nå i ettertid også? Mvh 0 Siter
astridny Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Hvordan var det med smerter den første tiden? (tenker i forhold til brystreduksjonen du fikk utført) Fornøyd med utseende på brystene nå i ettertid også? Mvh Jeg er veldig fornøyd. Og det var ingen smerter utenom da jeg skulle fjerne bandasjen. (teipen som gjorde vond) :-) Du får også noen tabletter som du skal ta. De tok jeg vel hele den dagen og en morran etterpå. Men de tok jeg bare fordi jeg var redd for at det kunne gjør vond hvis jeg IKKE tok de. Jeg tok de altså ikke fordi det gjorde vond. Det er vel 1,5 år siden operasjonen nå og arrene er veldig utydelig. :-) 0 Siter
Gjest brystreduksjon snart Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er veldig fornøyd. Og det var ingen smerter utenom da jeg skulle fjerne bandasjen. (teipen som gjorde vond) :-) Du får også noen tabletter som du skal ta. De tok jeg vel hele den dagen og en morran etterpå. Men de tok jeg bare fordi jeg var redd for at det kunne gjør vond hvis jeg IKKE tok de. Jeg tok de altså ikke fordi det gjorde vond. Det er vel 1,5 år siden operasjonen nå og arrene er veldig utydelig. :-) Tusen takk for svar. Ser ut som om de fleste som har tatt brystreduksjon ikke har mye smerter etterpå. Det er litt betryggende 0 Siter
Gjest lurergså Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er ikke Trådstarter, men vurderer også brystreduksjon. Det er gledelig å lese at flere av dere som har gjennomført det, ikke opplever store smerter i etterkant! Kan jeg spørre om hvor lang tid det tok før dere fungerte greit i hverdagen igjen? Da tenker jeg ikke på hard styrketrening, men det å være i arbeid (relativt stillesittende), dusje, henge opp klesvask etc? 0 Siter
Løvemamma Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg er ikke Trådstarter, men vurderer også brystreduksjon. Det er gledelig å lese at flere av dere som har gjennomført det, ikke opplever store smerter i etterkant! Kan jeg spørre om hvor lang tid det tok før dere fungerte greit i hverdagen igjen? Da tenker jeg ikke på hard styrketrening, men det å være i arbeid (relativt stillesittende), dusje, henge opp klesvask etc? Legen vill sykemelde meg i fire uker, men tre fikk holde. Da hadde jeg ikke sammvittighet til å være lengre borte, og i form følte jeg meg jo. Jeg var veldig forsiktig meg å gjøre mye husarbeid, mannen tok nok det aller meste av de tyngre oppgavene hjemmem de ukene jeg var sykemeldt. Ikke fordi jeg ikke klarte, men ville være veldig forsiktig slik at det skulle få gro best mulig. Dusje kunne jeg etter et par dager, men det var litt vanskelig å få vasket håret. Det tok en god stund før jeg var trygg på å løfte armene mye opp. Jeg gikk med tape i tre mnd. og da fønmet jeg bare tapen tørr rett etter dusjen. Det fungerte veldig fint. 0 Siter
Gjest Elvira 76 Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg ble operert på Aleris for to år siden. Resultatet har blitt veldig bra, men det blir noen arr da. Fikk anbefalt stedet og dr Frøyen av andre som også har gjort det samme. Når det gjelder tiden etterpå så er det vanskelig å svare på, fordi jeg fikk store problemer med en tann som verket helt for jævlig. Det tok fokuset helt bort fra brystene og smertene. Jeg var ikke i jobb på den tiden så jeg vet ikke hvor lang sykemelding jeg ville fått. det kommer også an på hva slags arbeidsoppgaver du har,. Jeg må gå fysisk til verks for å stanse ustabile mennesker, så jeg tror jeg ville fått 6 ukers sykemelding. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg ble operert på Aleris for to år siden. Resultatet har blitt veldig bra, men det blir noen arr da. Fikk anbefalt stedet og dr Frøyen av andre som også har gjort det samme. Når det gjelder tiden etterpå så er det vanskelig å svare på, fordi jeg fikk store problemer med en tann som verket helt for jævlig. Det tok fokuset helt bort fra brystene og smertene. Jeg var ikke i jobb på den tiden så jeg vet ikke hvor lang sykemelding jeg ville fått. det kommer også an på hva slags arbeidsoppgaver du har,. Jeg må gå fysisk til verks for å stanse ustabile mennesker, så jeg tror jeg ville fått 6 ukers sykemelding. Hvor blir arrene synlige? Er det fra brystvortene og rett ned under brystene? Vurderer operasjon selv, men ikke før jeg har fått barn tror jeg. 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Nå vet jeg ikke hvor i landet du holder til, men jeg vet at Colosseumklinikken er veldig bra (Oslo). De jeg kjenner som har vært der er veldig fornøyde 0 Siter
Gjest Elvira 76 Skrevet 11. juni 2009 Skrevet 11. juni 2009 Hvor blir arrene synlige? Er det fra brystvortene og rett ned under brystene? Vurderer operasjon selv, men ikke før jeg har fått barn tror jeg. ''Hvor blir arrene synlige? Er det fra brystvortene og rett ned under brystene?'' jepp. jeg valgte å ikke vente så lenge med operasjonen pga at det slet på ryggen. Det er en mulighet for at jeg ikke kan amme hvis jeg skal ha barn, men det er en konsekvens jeg er villig til å leve med. Det er ikke sikkert jeg får barn heller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.