Gå til innhold

Remeron som søvnmiddel?

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons
Skrevet

Min mor fortalte meg i dag at hun har vært hos legen sin og nevnt at hun ofte sover dårlig om natten, og fått en resept på Remeron. Hun fant omsider ut på egenhånd at dette er antidepressiva. Er det vanlig å bruke dette kun som sovetabletter? For hun er ihvertfall ikke deprimert. Jeg har selv brukt antidepressiva (en annen type, vel og merke), og synes både virkning og bivirkninger av dem er ganske heftige, og er skeptisk til å bruke slike tabletter hvis det ikke virkelig er nødvendig. Har noen her erfaringer med Remeron som søvnmiddel?

Gjest Tyona
Skrevet

Jeg sov overhodet ikke på remeron, men er veldig lett å få det siden det ikke er avhengighetskapende.

Men en ting jeg merka på remeron var at jeg ble kronisk sulten, uansett hvor mye jeg spiste ble jeg aldri mett.

Gikk opp over 10 kilo på 6 måneder kun på de pillene. Ikke var det verdt det heller, da de ikke hjalp på søvnen.

Så jeg vil ikke anbefale de på bakgrunn av de erfaringene jeg har.

sort som natta
Skrevet

funket ok på søvn,men har en del bivirkninger(som du jo selv sier). Er hun ikke deprimert,virker det som et litt rart valg,synes jeg

sort som natta
Skrevet

som Tyona skriver,la jeg også på meg pga voldsom appetitt! Spiste i søvne fant jeg ut:((

Gjest lilatu_28
Skrevet

Er det meningen at hun skal bruke dem daglig da?

Å ta en halv/en Remeron for søvn av og til vil ikke gi merkbare bivirkninger hvis hun ellers tåler pillene.

Jeg gikk tidligere fast på Remeron, men bruker dem nå kun som sovepiller en sjelden gang. Det kan ikke sammenlignes effektmessig. Det er den beste "sovemedisinen" jeg har å prøvd hvertfall. Håper det hjelper for moren din. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...