Gå til innhold

Gingko Biloba og Albyl-E

Anbefalte innlegg

Gjest Helhetstenkende datter

Min far på 75 år har fått konstatert trange årer til hjernen og går på Albyl-E 75 mg. Han tar også Sentyl og Simvastatyn. Jeg har lest mye positivt om Tempeltre/Gingko biloba, bl.a. at det er gunstig for hukommelsen, vitaliteten og humøret. Han sliter selv med dårlig hukommelse og blir lei seg fordi han merker dette selv. Mine spørsmål er; Kan Gingko biloba hjelpe han ytterligere for hans hukommelse og psykiske helse, eller annen urtemedisin som er enda gunstigere? Er det ok og ta Gingko biloba, evt andre anbefalte, sammen med den medisinen han går på? Han trener på helsestudio 2 ganger i uken, og har et godt kosthold med vitamintilskudd takket være min mor.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/330233-gingko-biloba-og-albyl-e/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det finnes en rekke undersøkelser som viser at ekstrakter fra Tempeltre (Gingko biloba) kan være gunstig for å bedre blodsirkulasjonen i de små arteriene og forsinke utviklingen av vaskulær demens og blandingsdemens. Effekten ved ren Alzheimer er mere usikker da dette skyldes andre mekanismer. En riktig balanse mellom omega 3 og omega 6 fettsyrer synes også å være viktig og din far kan gjerne spise mere fisk eller ta et kosttilskudd som f.eks. "Memorex". Av kosttilskudd synes et tilskudd sammensatt av naturlige antioksidanter å være mest gunstig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...