Gå til innhold

Er det lov å legge ut rottegift der kjæledyr

Anbefalte innlegg

Gjest ssspå
Skrevet

kan få det i seg?

Katten vår ble plutselig syk, og har antagelig lagt seg ut for å dø.

Skeptisk som jeg er, mistenker jeg at naboer kan ha lagt ut rottegift.

Finnes slike folk? Kan de ømske katter døden bare for de finner litt kattelort i bedet sitt?

Gjest mora2
Skrevet

Katter legger seg ikke ut for å dø, det er en myte. MEN: Kattene skjønner ikke hvor smerten/ubehaget kommer fra, og derfor gjemmer de seg ofte bort. Og dør...

Prøv å få tak i katten, å få den til dyrlegen fort!

Det finnes de som legger ut gift... Ene katta mi kom hjem med den digre rottefella! Jeg var bare glad den alt var en rotte i den, ellers hadde katta fått det...... Skal love deg naboen fikk så hatten passet!

Gjest det er ulovlig
Skrevet

Nei, det er ikke lov å legge ut rottegift slik at barn og andre dyr enn mus og rotter kan få tak i det. Rottegift skal legges i egne beholvere som bare gnagerne kommer til.

Vær forsiktig med å anta og anklage noen for å ha lagt ut gift ulovlig, det kan gjøre bomiljø og naboforhold ennå dårligere hvis dere ikke har bevis for at det har skjedd.

Let etter katten, finner du den i tide kan den reddes.

Skrevet

Noen mennesker kan nok finne på å gjøre slik ja, dessverre... Om det er riktig at det har skjedd i dette tilfellet, er umulig for meg å svare på.

Gjest Kimmie
Skrevet

Da jeg var liten la en nabo ut rottegift,det var ment for kattene og tok knekken på noen katter. Min holdt seg unna heldigvis! Mannen ble anmeldt,men hva som skjedde vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...