Gå til innhold

trekking under narkose


shadowgirl28

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mener du å sette inn ny tann der du trakk en? De gjør jo ikke det med en gang, såret må få gro først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barelurer jeg da

Mener du å sette inn ny tann der du trakk en? De gjør jo ikke det med en gang, såret må få gro først.

Hvorfor skal såret gro? For at de skal måtte åpne opp igjen for å sette på plass ei ny tann? Den må jo festes i kjevebenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal såret gro? For at de skal måtte åpne opp igjen for å sette på plass ei ny tann? Den må jo festes i kjevebenet.

Tror det er kjevebenet som må gro jeg, og ikke såret. I tillegg så er det sikkert infeksjon/betenelse der den gamle tannen var, og da må nok den bort først også.

Men hør med tannlegen, men tror ikke det går.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barelurer jeg da

Tror det er kjevebenet som må gro jeg, og ikke såret. I tillegg så er det sikkert infeksjon/betenelse der den gamle tannen var, og da må nok den bort først også.

Men hør med tannlegen, men tror ikke det går.

Vennlig hilsen

Aha, nei jeg har takk og lov ikke det problemet på nåværende tidspunkt, så jeg bare undret meg over hvorfor man ikke kunne gjøre dette samtidig når det allikevel var åpent der. Tar det med tannlegen hvis det noen gang blir aktuelt, ugg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest et halvt år uten tann

Hvis den ødelagte tannen må trekkes , må kjevebenet og tannkjøttet være grodd og helt infeksjonsfritt. Så setter man inn titanskruen i kjeven, og lar denne gro helt fast (tar ca 6 mnd). Så setter man på den nye tannen.

Så man går med midlertidig tann (timt fast i nabotennene) i et halvt års tid.

http://www.tannimplantater.no/tannhelseinfo.aspx?docid=87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...