Gjest Suzi Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Jeg har nettopp hatt en missed abortation for nesten to uker siden. Et par dager etter inngrepet har det begynt å renne melk fra brystene mine. Jeg hadde også litt av dette tidligere etter en abort i desember. Det er ganske plagsomt og jeg har derfor fått noen piller av legen min som heter Norprolac - jeg har lest litt om denne pillen og den har mange slags bivirkninger som gjør at jeg har blitt redd for å ta pillen. Vil dette med renningen fra brystene gå over av seg selv? Og hvor lang tid kan dette ta? Jeg vet at det kan være vanskelig å bli gravid igjen hvis prolaktin nivået er for høyt og vi ønsker oss veldig et barn og vil gjerne forsøke igjen om en stund. Vi skal først ta noen prøver for å se om det er noe opplagt galt med f.eks. blodet mitt. Jeg har tidligere hatt antistoffer (ANA) og lurer litt på om dette kan være årsaken til de to abortene vi har hatt. Hilsen, Suzi 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33041-rennende-bryst-etter-spontan-abort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. august 2001 Del Skrevet 9. august 2001 Hvis man er kommet et stykke på vei i graviditeten vil det ofte komme melkesekresjon etter en abort. Det går over av seg selv når man lar brystene være i ro, evt binder en stram bandasje rundt dem. Hvis man ikke ammer eller masserer brystet, vil prolaktin fort være ute av kroppen og eggløsning kan komme i gang. Det skjer gjerne etter2-4 uker. Norprolac stopper melken raskere. Hvor fort det skjer med og uten medisin er individuelt. Nevnte antistoffer man muligens være årsak. Snakk med legen om du evt skal bruke salisyl i nytt svangerskap. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/33041-rennende-bryst-etter-spontan-abort/#findComment-128901 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.