Gå til innhold

UFRIVILLIG BARNLØS MED UREGELLMESSIF MENS OG SAMBOER MED TESTIKKEL KREFT!

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Heia!vi har prøvd å bli gravide i sanrt 2 år, jeg ble gravid i fjor men mistet barnet vårt i oktober, min samboer fikk testikkel kfret i aprtil i år og blir ikke frisk før om 2 år. Legen han sa at vi kunne ta prøverør metoden når han ble frisk, men han føler seg frisk som en fisk nå, kan vi gjøre noe får å få det i gang lissom?Vi har veldig lyst på barn nå! Dekker trydge kontoret dette eller må vi ut med det selv? siden jeg mistet barnet vårt har jeg hatt hver gang jeg har mensen, lignende blødninger som jeg hadde da..hva kommer det av? det renner i 8/9 dager men den 5 dagen stopper det, noe galt?Håper dere kan hjelpe oss, vi vil så fryktelig ha barn nå. Vennlig hilsen snart mor og far på 20?..

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det viktigste er å få avklart hvordan det ligger an med din samboers sædkvalitet og både kan være redusert av sykdommen og av behandlingen. Trygdekontoret vil dekke utredning av barnløshet. Be din lege om å skrive henvisning til en gynekolog for deg/dere, og få evt rekvisisjon til sædprøve på et spesiallaboratorium.

• 1 måned senere...

Det viktigste er å få avklart hvordan det ligger an med din samboers sædkvalitet og både kan være redusert av sykdommen og av behandlingen. Trygdekontoret vil dekke utredning av barnløshet. Be din lege om å skrive henvisning til en gynekolog for deg/dere, og få evt rekvisisjon til sædprøve på et spesiallaboratorium.

Takk for svar. Men hva med min mens? vet du noe om det?

Har vi rett til kortere ventetid på prøverørs metoden dersom vi må ta den?Jeg har hørt at i Bergen tar det bare 6 mnd så kan man ta prøveørs metoden, stemmer dette? Isåfall kan vi jo gjøre det der..Jeg vet at han betydelig lav sædkvalitet, det sa de opp i Tr.heim ette at ha var ferdig med cellegift(han tok 3 kurer..) Jeg skal ringe til doktoren min på mandag å prøve å få ordne dette!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...