Gå til innhold

Hjemmelagede kjøttkaker

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Jeg fikk så innmari lyst på kjøttkaker med ertestuing, men ikke Gilde :P

Har noen en oppskrift på knallgode kjøttkaker?:o)

Fortsetter under...

Skrevet

Kjøttdeig, et egg, litt melk, litt mel, krydder (kjøttkakekrydder, salt pepper).

Jeg bare slumper med målene her.

Gjest prust
Skrevet

Kjøttdeig, et egg, litt melk, litt mel, krydder (kjøttkakekrydder, salt pepper).

Jeg pleier i tillegg å ha i litt potetmel eller en kokt potet som moses godt og blandes inn.

Skrevet

Jeg pleier i tillegg å ha i litt potetmel eller en kokt potet som moses godt og blandes inn.

Noen har hakket løk i også.

candyqueen_83
Skrevet

Finnes det kjøttkakekrydder altså?

candyqueen_83
Skrevet

Hvor mye potetmel? Kan de bli seige av for mye?

Annonse

trampetroll
Skrevet

Finnes det kjøttkakekrydder altså?

Jupp. Det er til og med veldig godt :)

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg pleier å røre kjøttdeigen seig med salt først, så tilsetter jeg egg, et par ss potetmel og event annet krydder (pepper). Så sper jeg med melk (2-3 dl) litt om gangen til deigen får fin konsistens. Bruner kjøttkakene raskt på panna, og trekker dem i sausen til slutt. Har alltid luftige kjempegode kjøttkaker som hele familien liker. God middag !

candyqueen_83
Skrevet

Jeg pleier å røre kjøttdeigen seig med salt først, så tilsetter jeg egg, et par ss potetmel og event annet krydder (pepper). Så sper jeg med melk (2-3 dl) litt om gangen til deigen får fin konsistens. Bruner kjøttkakene raskt på panna, og trekker dem i sausen til slutt. Har alltid luftige kjempegode kjøttkaker som hele familien liker. God middag !

Takk :o) Da blir det nok litt som denne oppskriften :o) Lenge siden vi har hatt kjøttkaker så jeg gleder meg. Hvor mye kjøttdeig er beregnet her?

candyqueen_83
Skrevet

Jupp. Det er til og med veldig godt :)

Er det i en sånn liten pose? Eller på glass? Hmm.. Må prøve å finne det :o)

Gjest prust
Skrevet

Noen har hakket løk i også.

Ja, det pleier jeg også å ha :-)

trampetroll
Skrevet

Er det i en sånn liten pose? Eller på glass? Hmm.. Må prøve å finne det :o)

Sist jeg kjøpte var det på glass i alle fall :)

Onsdag1365380628
Skrevet

Takk :o) Da blir det nok litt som denne oppskriften :o) Lenge siden vi har hatt kjøttkaker så jeg gleder meg. Hvor mye kjøttdeig er beregnet her?

Litt sent å svare, men jeg beregner en snabb, dvs 400-450 gram kjøttdeig.

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

''en snabb''

Den var ny! :P

Skrevet

500 gram karbonadedeig. Finhakket løk. ca. 2 ss potetmel, 1 egg, litt melk og krydder. (Muskatnøtt, salt, pepper og litt grillkrydder.

Stekes først før de kokes i sausen.

candyqueen_83
Skrevet

Brukte 800 gr jeg. Ble bare 12 stk ca.

candyqueen_83
Skrevet

500 gram karbonadedeig. Finhakket løk. ca. 2 ss potetmel, 1 egg, litt melk og krydder. (Muskatnøtt, salt, pepper og litt grillkrydder.

Stekes først før de kokes i sausen.

Jeg synes karbonadedeig fort blir tørt, og det smaker ikke like godt som kjøttdeig :o)

Skrevet

Å gode... jeg leste hjemmestrikkede kjøttkaker.. *gjesp*;-)

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1245442577' post='4168341]

Å gode... jeg leste hjemmestrikkede kjøttkaker.. *gjesp*;-)

Haha :o)

Skrevet

Jeg synes karbonadedeig fort blir tørt, og det smaker ikke like godt som kjøttdeig :o)

Smak og behag. Jeg har helt sluttet å kjøpe kjøttdeig. Så da blir det kanskje en vane?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...