Gå til innhold

Smerter/blødninger i forbindelse med P-piller?

Anbefalte innlegg

For 2 uker siden begynte jeg med P-pillen Marvelon. Jeg fulgte bruksanvisningen og tok første pille på menstruasjonens første dag. På det tidspunktet hadde jeg moderate mens-smerter. Selve menstruasjonen varte et par dager kortere enn den vanligvis gjør.

Problemet er at jeg fremdeles har smerter og litt blødning, ca 10 dager etter at det vanligvis skulle ha gitt seg. Smertene kjennes ut som at de kommer fra livmoren og av og til høyre eggstokk. Når jeg ikke blør har jeg en brunlig klumpete utflod.

Kan dette være et utslag av at jeg begynte med P-pillen? Er det ufarlig, eller burde jeg få det undersøkt, om det ikke gir seg snart? Hvor lenge bør jeg isåfall vente før jeg kontakter lege?

Jeg har tidligere (2 år siden) brukt merkene Synfase og Trinordiol, og fikk ikke slike reaksjoner av dem. Jeg er 25 år, ellers frisk og har ingen barn.

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Er du helt sikker på at du ikke var gravid da du startet? Er du i minste tvil bør du ta en test, Er den negativ ser du det an en syklus eller to mer. Jeg vet ikke hva som er årsak til smerter, men man bør utelukke infeksjon, så av den grunn burde du få en sjekk. Ved egglederbetennelse vil det i tillegg til smerter gjerne være utflod og feber.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...