Gjest Lillemor34 Skrevet 21. juni 2009 Del Skrevet 21. juni 2009 Jeg er så i tvil om jeg skal vaksinere min 3 måneder gamle datter. Vet du hva dagens vaksiner inneholder av tilsetningsstoffer? Hvordan kan de eventuelt påvirke et spebarn? Tenker da spesielt på disse vaksinene som blir gitt til barnet ved 3 måneders alder. Jeg spurte helsesøster hvorvidt det var mulig å dele opp vaksinene da jeg ikke har lyst til å gi henne en "hestedose" med forskjellige vaksiner. Fikk beskjed om at det ikke lengre er mulig å dele opp vaksiner. Vet du om det er mulig å spesialbestille vaksiner? Tenkte spesielt på å gi henne vaksine mot kikhoste og Hib. Hvor vanlig er kikhoste og Hib i Norge? Jeg har også vurdert å utsette vaksineringen til hun er litt større og muligens tåler dette bedre. Tror du det kan være fordelaktig? Hun er ellers frisk og vokser som normalt. Men hun har en noe sart rød og tørr hud som får meg til å tenke at hun kanskje er mer sensitiv enn andre barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330735-vaksinere-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onsdag1365380628 Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Jeg vaksinerte mine barn først i skolealder. Jeg synes ikke det ble riktig å tilføre en så liten kropp så mye som tross alt ikke skulle være der fra naturens side. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330735-vaksinere-baby/#findComment-2769234 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffepiken Skrevet 22. juni 2009 Del Skrevet 22. juni 2009 Kikhoste er faktisk ganske vanlig i norge, hadde en kollega som fikk dette uten at hun fikk stilt diagnose før etter et par uker.. Vaksinen er ikke virksom lenger etter endel år, så det er endel voksne som smittes. Jeg hadde i hvertfall ikke vært i tvil, jeg ville vaksinert ungen mot kikhoste nå mens hun er liten. Det er jo _nå_ hun trenger vaksinen, det er ingen spøk hvis et spedbarn får kikhoste. Det kan føre til hjerneskade pga oksygenmangel under hosteanfallene. Voksne eller store barn klarer seg mye bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330735-vaksinere-baby/#findComment-2769258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Vaksiner er et viktig tema, men jeg savner uhildet informasjon. På den ene side har vi vaksine motstandere som fremhever farene ved vaksiner og på den annen side myndighetene som helst ser at hele befolkningen vaksinerer seg og anbefaler kombinasjon av ulike vaksiner. Jeg har forsøkt å finne pålitelig informasjon om vaksiner, som i Norge er klassifisert som legemidler, men det er påfallende vanskelig å finne data om dette. Mitt standpunkt er i alle fall at jeg er positiv til vaksiner i utgangspunktet, men som ved legemidler bør vi ha best mulig oversikt over bivirkningene slik at pulikum kan foreta informerte valg. Alle vaksiner inneholder fremmedstoffer i form av antibiotika og konserveringsmiddel som skal hindre forurensning av mikrober og sikre holdbarhet. Mest kontroversielt har vært thiomersal (som inneholder kvikksølv). Ingen vaksiner i dagens barnevaksinasjonsprogram inneholder dette stoffet (som av myndigheten blir ansett for helt ufarlig). Det pussige er at kvikksølvforbindelser generelt blir ansett for giftige og behandles som spesialavfall bortsett fra hvis de er i tannfyllinger eller ble tilsatt i vaksiner....Tilbake til ditt sprøsmål: Hib er en dødelig form for hjernehinnebetennelse hos små barn og forekomsten er drastisk redusert etter innføring av vaksinen. MItt råd er derfor å vaksinere. Kikhoste er på fremmarsj. Etter 20 år som lege så jeg mitt første tilfelle av kikhoste, nå ser jeg ca 5 per år. Sykdommen er ikke dødelig, men luftveiene til barna kan få en alvorlig svekkelse. Jeg tror dagens acellulære vaksine er bedre enn tidligere vaksiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/330735-vaksinere-baby/#findComment-2777773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.