Gå til innhold

Pappa må ta svangerskapspermisjon

Anbefalte innlegg

Ví er nå endelig lykkelig gravide, og en stor drøm har gått i oppfyllelse...

Men så har det seg slik, att jeg går på omskolering, og får dermed ikke svangerskapspermisjon med lønn. Jeg får 32 000,- etter fødselen, og dette tilsvarer att jeg kan være hjemme i 6 uker. Men jeg kan ikke være borte fra skolen så lenge! Jeg skulle ønske jeg kunne ta permisjon, men da mister jeg den yrkes rettet attføringen, og vi kan ikke overleve på bare hans lønn.

Så jeg må altså tilbake til skolen så snart som mulig etter fødselen, og pappa tar fødselspermisjonen. Men, kan han ta permisjonen sin før mine obigatoriske 6 uker hjemme? Og hvordan regner de ut hans lønn? Vi vil vel uansett tape penger, for han mister vel overtid og vaktordninger?

Når jeg er ferdig med skolen, håper jeg på å få være litt hjemme, men jeg er jo fortsatt i "vedtak" så det spørst vel hvor lenge arbeidskontoret vil la meg gå hjemme med barnet etter endt utdannelse. Men i så fall, går pappa automatisk tilbake til arbeid når jeg er ferdig med skolen?

Jeg har termin i februar, og skolen er slutt i juni...

Jeg håper noen kan hjelpe meg,

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33091-pappa-m%C3%A5-ta-svangerskapspermisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du kan søke permisjon fra attføringen hvis du ønsker å være hjemme mer enn 6 uker. Du får da normalt ikke attføringspenger, og heller ikke høyere engangsstønad - med mindre politikerne bestemmer noe annet i mellomtiden ;-)

Under normale omstendigheter får ikke far fødselspenger før barnet er 6 uker.

(Unntak hvis du etter fødsel er for syk til å ta deg av barnet).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...