Gå til innhold

Ikke for deg med høydeskrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke redd slanger, men det er mannen min. Edderkopper er noe helt annet.... Jeg dusjer området rundt huset regelmessig med Radar. Hver morgen har nye edderkopper spindlet på terasserekkverket. De er så ekle!!!

Vi har lite slanger rundt oss, så sikkert derfor jeg ikke er redd dem. Jeg har til nå ikke sett en levende hoggorm. Jeg så en stålorm i skogen nylig, og det var nesten litt kult :)

Jeg bryr meg ikke om insekter av noe slag. Jeg knerter og knuser og slår om meg :-) Men datteren min har voldsom edderkoppskrekk - og begynner nesten å gråte når hun ser en edderkopp. Så jeg vet litt om hvordan det føles, og det er plagsomt nok:-(

Jeg har sett mange hoggormer her hvor jeg bor. De kryper over veiene og katten min bakset med og drepte en da han bare var kattunge.

Jeg hadde forresten en ekkel opplevelse på morgenen i dag. Jeg tittet ut på verandaen, og der lå det en ganske stor død fugl. Den hadde tydeligvis flydd på ruta i verandadøra. Det ekle var at jeg bare tok tak i den med et papir, og kastet den over kanten på verandaen. Så nå ligger den der. Synes jeg burde ha gitt den en litt mer verdig avskjed:-(

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

13

• AneM1365380603

10

• Lillemus

1

• Lotte :o)

1

Skrevet

Ikke meg - ville ikke akkurat satt meg ned og strøket på en slange om jeg hadde møtt en, men skrekk har jeg ikke. Ikke vannskrekk heller, men er livredd for å svømme der jeg ikke kjenner bunnen..

Jeg er livredd slanger og ormer. Og bading der hvor jeg ikke kan kjenne bunnen:-) Jeg må svømme innover mot land- og ikke utover:-)

Gjest minnah
Skrevet

Jeg bryr meg ikke om insekter av noe slag. Jeg knerter og knuser og slår om meg :-) Men datteren min har voldsom edderkoppskrekk - og begynner nesten å gråte når hun ser en edderkopp. Så jeg vet litt om hvordan det føles, og det er plagsomt nok:-(

Jeg har sett mange hoggormer her hvor jeg bor. De kryper over veiene og katten min bakset med og drepte en da han bare var kattunge.

Jeg hadde forresten en ekkel opplevelse på morgenen i dag. Jeg tittet ut på verandaen, og der lå det en ganske stor død fugl. Den hadde tydeligvis flydd på ruta i verandadøra. Det ekle var at jeg bare tok tak i den med et papir, og kastet den over kanten på verandaen. Så nå ligger den der. Synes jeg burde ha gitt den en litt mer verdig avskjed:-(

Stakkar pippen :-(

Gjest prust
Skrevet

Jeg synes de var litt stilig :-)

I fjor sommer kjørte vi gamleveien mellom Aurland og Lærdal - og oppe før fjellovergangen er det laget til et flott utsiktpunkt, med en bro som stikker langt ut i løse lufta, med pleksiglass ytterst, både på golv og på sidene.

Moro og nifst :-)

AneM1365380603
Skrevet

Jeg tror jeg ville kastet den i søpla, men skjønner hva du mener.

Jeg liker fugler :) Vi har et skjærepar her med 3 unger. De er begynt å bli ganske tamme. Eneste aberet med dem er at de driter på rekkverket.

Skrevet

Jeg tror jeg ville kastet den i søpla, men skjønner hva du mener.

Jeg liker fugler :) Vi har et skjærepar her med 3 unger. De er begynt å bli ganske tamme. Eneste aberet med dem er at de driter på rekkverket.

Jeg synes ikke det er noe pent å kaste dyr i spøla heller jeg da:-( Men jeg får se i morgen om den fortsatt ligger der hvor jeg kastet den.

Så du liker skjærer? :-) Jeg vet ikke om jeg kan si meg enig i det. De lager så mye lyder, og drar søppel utover alt, hvis de får en mulighet. Og jeg ser også at de skiter ned gravsteinen til pusen min. Og det liker jeg ikke:-(

Men jeg fant en annen merkelig skapning i hagen her om dagen. Faktisk på gravplassen til pusen min. Det var en stor og feit snegle som var nesten orange i farge. Lurer på om det er en slik "mordersnegle" som de kaller det. Eller "brunsnegle"....Grøss:-(

Gjest togli
Skrevet

Tror?? Jeg VET at jeg hadde nektet både liten og stor å gå ut der. Men jeg har total høydeskrekk, og klarer ikke engang å se på bilder som dette - uten å føle et voldsomt ubehag.

Jeg turde ikke skrive VET i tilfelle noen skulle angripe meg for å være overhysterisk dol-mamma ;-)

Jeg har ikke spesielt stor høydeskrekk tror jeg, men dette ble litt vel mye for meg også....

AneM1365380603
Skrevet

Jeg synes ikke det er noe pent å kaste dyr i spøla heller jeg da:-( Men jeg får se i morgen om den fortsatt ligger der hvor jeg kastet den.

Så du liker skjærer? :-) Jeg vet ikke om jeg kan si meg enig i det. De lager så mye lyder, og drar søppel utover alt, hvis de får en mulighet. Og jeg ser også at de skiter ned gravsteinen til pusen min. Og det liker jeg ikke:-(

Men jeg fant en annen merkelig skapning i hagen her om dagen. Faktisk på gravplassen til pusen min. Det var en stor og feit snegle som var nesten orange i farge. Lurer på om det er en slik "mordersnegle" som de kaller det. Eller "brunsnegle"....Grøss:-(

Vi har kun disse skjærene her, så da er det greit :) De roter ikke i søpla, men oppfører seg fint.

Brunsnegler har vi plenty av her. De er ikke orange, men mørk brune. Skikkelig ekle er de :( De kommer fram om kvelden. På dagtid ser vi lite til dem.

Skrevet

Jeg turde ikke skrive VET i tilfelle noen skulle angripe meg for å være overhysterisk dol-mamma ;-)

Jeg har ikke spesielt stor høydeskrekk tror jeg, men dette ble litt vel mye for meg også....

Det er snakk om en glassplate som bare er 4 cm tykk.....og de sender ungene sine ut på denne, i denne høyden? Da blir plaskedammer på 40 cm og trampoliner bare barnemat i forhold, spør du meg:-(

Skrevet

Vi har kun disse skjærene her, så da er det greit :) De roter ikke i søpla, men oppfører seg fint.

Brunsnegler har vi plenty av her. De er ikke orange, men mørk brune. Skikkelig ekle er de :( De kommer fram om kvelden. På dagtid ser vi lite til dem.

Ok:-)

Brunsneglene kan nok ha forskjellige brunfarger/nyanser. Se bare på dette bildet her:

http://no.wikipedia.org/wiki/Brunsnegl

Gjest togli
Skrevet

Det er snakk om en glassplate som bare er 4 cm tykk.....og de sender ungene sine ut på denne, i denne høyden? Da blir plaskedammer på 40 cm og trampoliner bare barnemat i forhold, spør du meg:-(

Tror jeg skal si meg enig i det ;)

Skrevet

Du er som meg du:-) Jeg har også vannskrekk. Men en annen skrekk som påstås å ha sammenheng med høydeskrekk er jo "skrekk for slanger". Fordi det kommer fra det samme senteret i hjernen. Og det stemmer for mitt vedkommende i hvert fall. Grøss:-(

''Men en annen skrekk som påstås å ha sammenheng med høydeskrekk er jo "skrekk for slanger". Fordi det kommer fra det samme senteret i hjernen.''

Virkelig?! Min kjære er livredd slanger og ormer og har et ganske stort snev av høydeskrekk selv om han ikke er helt hysterisk der.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg synes de var litt stilig :-)

I fjor sommer kjørte vi gamleveien mellom Aurland og Lærdal - og oppe før fjellovergangen er det laget til et flott utsiktpunkt, med en bro som stikker langt ut i løse lufta, med pleksiglass ytterst, både på golv og på sidene.

Moro og nifst :-)

Det utkikkstårnet over Aurland har jeg også stått på. Syns ikke det var nifst jeg, bare flott utsikt og moro.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hva var så skummelt med det? Først trodde jeg de bare stod på en glassplate uten sikring, og da var jeg enig. Men det er jo glassvegger rundt også, så hva er problemet?

Jeg ville med glede sluppet barna mine ut der, men ikke uten meg, for det ville jeg også vært med på.

Det der er like lite skummelt som "Shark-walk" i London Akvarium. Der står man på en glassplate over haibassenget. Ingen i familien min skjønte hvorfor det det stod advarsler om at det bare var for de modige. Ingen fare å se ned på hai så lenge det er en glassplate i mellom.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

*gosh*

Jeg tror jeg hadde nekta ungene mine å gå ut der ;-)

Du så at det var glassvegger også? Ikke bare glassgulv? Mine barn hadde helt klart fått lov, og jeg ville slått følge. Det så jo morsomt ut, skikkelig flott utsikt.

Gjest majas mamma
Skrevet

Å fy flate!!! Forferdelig. Jeg ble kvalm bare av å se først bilde. Hadde jeg blitt tildelt ett sånt rom på hotell hadde jeg forlant ett nytt. Tenk om jeg hadde beveget meg bortover der i søvne. Nå kommer jeg garantert til å få mareritt i natt.

Jeg lider av EKSTREM høydeskrekk. To nederst trinn på en stige og jeg begynner nesten å spy.

Gjest Hoggormen
Skrevet

Jeg tror jeg ville vært mindre redd på den verandaen der enn i SpinSpider på Tusenfryd :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...