Gå til innhold

Dårlig tannhelse 25år


Gjest Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei jeg er en gutt på snart 25 år..jeg sliter med at jeg har en del knekte tenner som etterhvert har blitt betente å plager meg ganske regelmessig..har ikke vert til tannlege på sikkert 5-6 år.dette pga at jeg har så forferdelig tannlege skrekk.de knekte tenner er både oppe å nede på begge sider.ikke sånn synelig skjemmende men smertene er enkelte ganger så sterke at jeg ikke klarer sitte i ro.å det jeg lurer på her er om det finnes tannlegebehandlinger som jeg ikke trenger "ta del i" som F.eks narkose behandling.å i så tillfelle hva koster sånne inngrep der jeg tror det er en STOR jobb som skal gjøres der.å vill dette kunne bli dekket av sosial eller lignenede?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest minnah

"vill dette kunne bli dekket av sosial eller lignenede?"

Hvis du har så masse hull i tennene at de knekker og ikke har vært hos tannlege på mange år, hvorfor skulle da sosialen dekke dette? Har du en sykdom som gjør deg tørr i munnen eller andre påviselige årsaker til tannproblemer, kan man ofte få noe dekket. Utover det finnes det behovsprøving. Og ja, man kan få tannbehandling i narkose.

Men du er uansett nødt til å oppsøke tannlege for å få et overslag over hva som må gjøres, og for evt en henvisning videre.

Når det gjelder behovsprøving må tannlegen send en forepørsel til rette instans, med informasjon om behandlingsbehov og pris, og da kan det hende du får noe dekket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg har hatt mye plunder med tennene og har veldig tannlegeskrekk.

Oppdaget etterhvert at det var selve det å bestille time som var mitt største hinder. Når man gjør det blir det på en måte "alvor" i det å komme i gang.

Jeg ble anbefalt Wikerholmen Tannklinikk i Heggedal, og tok kontakt da tennene mine tok all fokus i hverdagen. De sitter jo midt i fjeset.

Du kan få lystgass hos henne, en tilstand som er helt skjønn å være i.

Hun er svært behagelig og rolig, hun kan og vet me om tannlegeskrekk - og hun kan svare deg på det du lurer på med NAV.

Lykke til, det er et helvete å komme i gang, men jeg lover: Du vil etterpå lure på hvorfor du ventet så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...