Gjest Elisabeth82 Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Jeg var hos en hudpleier og leste i et fagblad for hudpleiere på venterommet. Der sto det at Botox hjelper mot depresjon og at 9 av 10 testpersoner ble friske og at middelet fungerte bedre enn såkalte "lykkepiller". De sa at man sprøytet inn en liten dose Botox mellom øynene og at dette fikk musklene i pannen til å slappe av og dermed fjernet depresjonen. Jeg synes dette høres veldig rart ut. Jeg har selv slitt med depresjoner i 8-9 år og har aldri oppfattet det som at det er muskelstramninger i ansiktet som forårsaker depresjon. Det er vel mer psykiske årsaker eller signalfeil i hjernen som gjør at man er deprimert. Vet dere noe om dette? Hvis testen er reel og personene faktisk har vært deprimerte når de deltok på undersøkelsen må vel det antas at Botox har andre virkemåter, at det kanskje er noen i den som påvirker signalstoffene i hjernen på noen måte. Hvis det faktisk er bevist at Botox har effekt på depresjon, er det noe dere vil anbefale som et alternativ til antidepressiva? Er det ev noen negative sider ved å bruke det? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331646-botox-mot-depresjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.