Gjest Nor1 Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Jeg er en dame på 61år, som i 1988 var innblandet i en trafikkulykke. Resultatet av ulykken var blant annet brudd i nakken. Problemet har kommet gradevis, men det siste året har det utvikklet seg til nesten uutholdelige smerter i bena. Begynte som "maur" i leggene, men har gått over til "gnaging". Smertene kjennes som de er midt inne i leggen, ikke bare i musklene. Har vært hos flere spesialister, uten noen form for bedring. Neste alternativ er smertestillende, noe jeg ikke ønsker. Har du ut i fra min historie noen teori om hva disse smertene kan skyldes? Eller har du anbefalinger til behandlismetoder, personer å kontakte eller liknende? Mine tanker er at det kan ha noe med ulykken og nakkeskaden å gjøre, hvor sansynelig er det? Håper på et bra svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331694-smerter-i-ben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stig Bruset - Alt. medisin Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Smerter og maurkryping i bena kan ha flere årsaker. Det er bl.a. viktig å sjekke nervesystemet, blodomløpet og ernæringsstatus. Nervesystemet sjekkes ved nevrologisk undersøkelse inkludert f.eks. målinger som nevrografi for å se om nervene er involvert. Blodomløpet sjekkes ved å ta pulsen i bena, måle blodtrykket rundt anklene og bruke måleutstyr som f.eks. doppler. Ernæringsforstyrrelser som f.eks. mangel på B12, jern og magnesium kan gi plager fra bena og det gjelder også diabetes. Jeg regner med at du har gjort det meste av dette hos spesialist allerede. Senvirkninger etter nakkebrudd kan være påleiringer av kalk som kan danne seg flere år etter skaden og gi trange forhold for nervene. Et rtg eller MR kan gi svar på om dette er tilfelle og behandlingen kan bl.a. være operasjon. Innen alternativ behandling kan det være aktuelt å forsøke akupunktur som kan ha effekt på smerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/331694-smerter-i-ben/#findComment-2778268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.