Gå til innhold

Sykepenger

Anbefalte innlegg

Gjest sykepenger
Skrevet

Hvordan blir det når man har jobbet i 3 uker på et sted, for så å bli sykemeldt (er ferievikar) - får man da betalt sykepenger for 100% stilling eller kun den 25% stillingen man har fast?

Er det sånn at man må ha jobbet i 4 uker for å få betalt 100% sykepenger?

Skrevet

Dette vet jeg egentlig lite om, men jeg tror du får sykepenger for de vakter som du var satt opp på da du ble sykemeldt. Dersom du har basert deg på ekstravakter ved siden av dine faste 25% får du ikke kompensert dette.

Skrevet

Dette vet jeg egentlig lite om, men jeg tror du får sykepenger for de vakter som du var satt opp på da du ble sykemeldt. Dersom du har basert deg på ekstravakter ved siden av dine faste 25% får du ikke kompensert dette.

Det blir beregnet etter inntekt, ikke etter vaktliste.

Skrevet

"Du må ha vært i jobb i minst fire uker" for å få sykepenger.

http://www.nav.no/page?id=671

Men hvis vedkommende allerede er ansatt samme sted i 25%, så har vedkommende vært ansatt i mer enn fire uker selv om vedkommende har mer akkurat nå? Det med fire uker gjelder vel for ansettelsesforhold, ikke stillingsstørrelse?

Skrevet

Det blir beregnet etter inntekt, ikke etter vaktliste.

Formulerte meg klønete. Det jeg prøver å si er at man får kompensasjon basert på hvor mye man er beregnet å tjene i perioden, altså med utgangspunkt i hvor mye man er satt opp på jobb. Hvis trådstarter kun har en liten fast stilling og tar mye ekstravakter fortløpende får h*n kun kompensert det som er forhåndsavtalt i perioden, altså den lille faste stillingen.

Gjest Miguela
Skrevet

Formulerte meg klønete. Det jeg prøver å si er at man får kompensasjon basert på hvor mye man er beregnet å tjene i perioden, altså med utgangspunkt i hvor mye man er satt opp på jobb. Hvis trådstarter kun har en liten fast stilling og tar mye ekstravakter fortløpende får h*n kun kompensert det som er forhåndsavtalt i perioden, altså den lille faste stillingen.

Hvis hun har avtalt 100% stilling i ferien skal hun få det betalt.

Gjest Miguela
Skrevet

Hvis du jobber fast 25% og har siden avtale om mer jobb i en periode skal du få det betalt. Dvs. hvis du jobber som ekstravakt i tillegg til fast så får du avtalte vakter betalt når du legger frem legeattest. Du kan bare bruke egenmelding på faste vakter.

Skrevet

Hvis hun har avtalt 100% stilling i ferien skal hun få det betalt.

Ja, det er er jo det jeg sier :o)

jasåsånnerdet
Skrevet

Hvis du jobber fast 25% og har siden avtale om mer jobb i en periode skal du få det betalt. Dvs. hvis du jobber som ekstravakt i tillegg til fast så får du avtalte vakter betalt når du legger frem legeattest. Du kan bare bruke egenmelding på faste vakter.

''Dvs. hvis du jobber som ekstravakt i tillegg til fast så får du avtalte vakter betalt når du legger frem legeattest. Du kan bare bruke egenmelding på faste vakter.''

Ble ikke dette litt selvmotsigende? Mente du sykemelding eller egenmelding? Eller begge deler?

jasåsånnerdet
Skrevet

"Du må ha vært i jobb i minst fire uker" for å få sykepenger.

http://www.nav.no/page?id=671

Men hvis det er firmaet som hat satt meg opp på 1,5 ukes jobbing på en ordinær uke - altså selv er skyld i sykemeldingen - blir ikke dette da litt i grenseland?

Skrevet

Du må ha jobbet i 4 uker for å få sykepenger i det hele tatt og da skal du ha betalt for de vaktene som er satt opp i vaktplanen din.

jasåsånnerdet
Skrevet

Du må ha jobbet i 4 uker for å få sykepenger i det hele tatt og da skal du ha betalt for de vaktene som er satt opp i vaktplanen din.

Men har jobbet 3 uker (har fast 25% hele året) før jeg ble sykemeldt - og dette var jobben skyld i selv da de satte meg opp på 1,5 ukes jobbing på en ordinær uke.

Jeg mener dette blir litt i grenseland.

Skrevet

Men har jobbet 3 uker (har fast 25% hele året) før jeg ble sykemeldt - og dette var jobben skyld i selv da de satte meg opp på 1,5 ukes jobbing på en ordinær uke.

Jeg mener dette blir litt i grenseland.

OK, ble forvirret av at du sa du hadde jobbet i 3 uker.

Du skal ha sykepenger ut i fra de vaktene du er satt opp på i vaktplanen dvs avtalte vakter, både faste og ekstra vakter som allerede er avtalt.

jasåsånnerdet
Skrevet

OK, ble forvirret av at du sa du hadde jobbet i 3 uker.

Du skal ha sykepenger ut i fra de vaktene du er satt opp på i vaktplanen dvs avtalte vakter, både faste og ekstra vakter som allerede er avtalt.

Kan det hypotetisk sett hende at arbeidsgiveren min ikke ordner det slik at jeg får betalt for oppsatte vakter? Eller er det liksom ikke noe annet alternativ?

Gjest Miguela
Skrevet

''Dvs. hvis du jobber som ekstravakt i tillegg til fast så får du avtalte vakter betalt når du legger frem legeattest. Du kan bare bruke egenmelding på faste vakter.''

Ble ikke dette litt selvmotsigende? Mente du sykemelding eller egenmelding? Eller begge deler?

Du kan bruke egenmelding på faste vakter og sykemelding fra lege på vakter som er avtalt opptil 16 dager. Jeg ser ingenting selvmotsigende i det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...