Gå til innhold

Trenger husmorråd/vaskepulver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ikke noe vaskemiddel jeg liker til klærne mine:-( Omo sine flytende varianter lukter altfor sterkt. Blenda sensitive lukter ingenting, og det er for lite. Blenda med aloe vera lukter grusomt.

Er det noen som har et vaskemiddel å anbefale. Som gjør at klærne mine lukter ok selv om de er tørket i trommel?

Skrevet

Vi bruker Neutral. Den lukter ingenting, men det venner man seg til. Bedre for huden og man slipper å konkurrere med andre lukter.

Nå synes jeg nesten det er ubehagelig når vi en sjelden gang vasker klær/sengetøy med lukt.

Skrevet

Skyllemiddel? Lukter godt...

Nei, vil ikke bruke skyllemiddel.

Skrevet

Vi bruker Neutral. Den lukter ingenting, men det venner man seg til. Bedre for huden og man slipper å konkurrere med andre lukter.

Nå synes jeg nesten det er ubehagelig når vi en sjelden gang vasker klær/sengetøy med lukt.

Kanskje jeg kan prøve neutral. Det skal jo egentlig fungere på samme måte med Blenda sensitive, men da synes jeg faktisk klærne lukter vondt såfremt de ikke er tørket ute.

Skrevet

Jeg bruker vaskepulveret som heter "Unik color" og Unik ultra" som selges på Kiwi blant annet. (Het Rimco før). Disse vaskepulverene kom best ut i test for noen få år siden og er helt greie å bruke, selv om de er billige.

Jeg har hvertfall ikke merket noen forskjell på tøyet etter at jeg begynte å bruke dem, bortsett fra at jeg slipper parfymelukta som gjerne følger med andre typer. Tøyet blir rent og fint, det hvite blir hvitt og det fargede holder på fargene akkurat som med andre vaskemidler.

Jeg bruker som oftest litt tøymykner også da, og da har jeg i det siste valgt den billige fra First Price fordi den lukter veldig lite den også. Jeg liker at tøyet lukter friskt men ikke noe mer.

Jeg prøvde forresten nettopp en flytende variant som heter Woolite, da syns jeg tøyet luktet merkelig etterpå. Den skulle være veldig skånsom og bra, men...

Skrevet

Kanskje jeg kan prøve neutral. Det skal jo egentlig fungere på samme måte med Blenda sensitive, men da synes jeg faktisk klærne lukter vondt såfremt de ikke er tørket ute.

Blenda er så sensitiv. Jeg ville gått for Neutral.

Skrevet

Jeg bruker vaskepulveret som heter "Unik color" og Unik ultra" som selges på Kiwi blant annet. (Het Rimco før). Disse vaskepulverene kom best ut i test for noen få år siden og er helt greie å bruke, selv om de er billige.

Jeg har hvertfall ikke merket noen forskjell på tøyet etter at jeg begynte å bruke dem, bortsett fra at jeg slipper parfymelukta som gjerne følger med andre typer. Tøyet blir rent og fint, det hvite blir hvitt og det fargede holder på fargene akkurat som med andre vaskemidler.

Jeg bruker som oftest litt tøymykner også da, og da har jeg i det siste valgt den billige fra First Price fordi den lukter veldig lite den også. Jeg liker at tøyet lukter friskt men ikke noe mer.

Jeg prøvde forresten nettopp en flytende variant som heter Woolite, da syns jeg tøyet luktet merkelig etterpå. Den skulle være veldig skånsom og bra, men...

Takk for tips! Skjønner jeg må på Kiwi i morgen:-)

Skrevet

Jeg synes det er en fordel at klærne ikke lukter. Alt vi bruker lukter jo, shampo, såpe, hårspray, hudkrem osv.

Men hvis du ønsker kan du kanskje sette noen dråper med eteriske oljer i klesskapet? Da blir ikke lukta så intens som enkelte vaskemidler er.

Skrevet

Jeg synes det er en fordel at klærne ikke lukter. Alt vi bruker lukter jo, shampo, såpe, hårspray, hudkrem osv.

Men hvis du ønsker kan du kanskje sette noen dråper med eteriske oljer i klesskapet? Da blir ikke lukta så intens som enkelte vaskemidler er.

Enig i at noe særlig lukt ikke er ok. Blenda sensitiv er uparfymert, men klærne hadde en ganske sær lukt etter å ha vært i tørketrommelen, Før likte jeg den vanlige Blendavarianten, men den selges ikke lenger. Det er derfor jeg vil prøve noe nytt.

Gjest Flåtten
Skrevet

Kanskje det er tørketrommelen din som er sur?

Gjest Flåtten
Skrevet

Eller vaskemaskinen. Forsøk det nye rensemiddelet fra OMO. Det fjerner vond lukt.

Skrevet

Har nettopp renset vaskemaskinen med det nye middelet fra OMO, så den er ren. Når det gjelder tørketrommelen, så har jeg aldri hørt om noe tilsvarende man kan gjøre med den?

Skrevet

Bruker blenda sensitive og har lavendelvann (lavendeldråper+vann) i skyllemiddelbeholderen. Da kan jeg styre hvor sterk lukt jeg vil ha.

Skrevet

Bruker blenda sensitive og har lavendelvann (lavendeldråper+vann) i skyllemiddelbeholderen. Da kan jeg styre hvor sterk lukt jeg vil ha.

Hvor får du tak i lavendeldråper?

Skrevet

Hvor får du tak i lavendeldråper?

Apoteket og sikkert en del helsekoster og.

Skrevet

Apoteket og sikkert en del helsekoster og.

Heter det i såfall "lavendeldråper"?

Jeg liker svak lukt av lavendel, har noen poser med tørket lavendel i klesskapet.

Skrevet

Blenda sensitiv funker her i gården! Det skal da ikke lukte parfyme av klærne. Det lukter rent, rett og slett. Det er ikke tørketrommelen din det er noe i veien med da?

Skrevet

Blenda sensitiv funker her i gården! Det skal da ikke lukte parfyme av klærne. Det lukter rent, rett og slett. Det er ikke tørketrommelen din det er noe i veien med da?

Jo, jeg tror kanskje det er noe med tørketrommelen. Pleide å like Blenda sensitiv før. Men jeg skjønner ikke hva jeg evt. kan gjøre med tørketrommelen, den er rengjort etter alle kunstens regler - tror jeg.

Skrevet

Jo, jeg tror kanskje det er noe med tørketrommelen. Pleide å like Blenda sensitiv før. Men jeg skjønner ikke hva jeg evt. kan gjøre med tørketrommelen, den er rengjort etter alle kunstens regler - tror jeg.

Lukter det rart av den? Kan det være noe med vifte eller motor el.? Har du renset filterboksen, den store, hvis du skjønner?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...