Gå til innhold

Ipod Apple Shuffle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte meg denne i går for å høre musikk når jeg trener. Men jeg stusser litt over denne nå som jeg prøver å komme igang med den. Denne skulle lades ved å koble til dataen med USB-port. Ladingen kunne komme til å ta opptil 4 timer i følge bruksanvisningen. Den ble ladet i timesvis i går kveld. Mulig at dataen innimellom sto i sparemodus, men sammenlagt med dagens lading har den blitt aktivt ladet i mer enn 4 timer. Men lampen lyser stadig gult. Ferdigladet skulle den lyse grønt...! Skjønner ikke helt dette jeg, kanskje det er noe galt med den...? Dette er en liten sak til å feste på t-skjorta. Og prisen var svært hyggelig, 369 kroner. Er det noen dolere med erfaring med denne dingsen som kan fortelle meg hva jeg gjør galt? Er det sånn at den må lades uten opphold i 4 timer, og hvis det blir opphold fordi dataen står i sparemodus må man starte å lade på nytt??

Håper noen kan hjelpe meg!=)

Skrevet

Har du prøvd å koble den fra USB-porten og så inn igjen? Og ikke minst, har du prøvd den for å se om den virker? Er lenge siden jeg har ladet Shuffle, men den lader så vidt jeg husker ikke hvis maskinen går i ventemodus, da får vel ikke USB-porten nok strøm. Men den skal uansett ikke begynne på ny lading etter ventemodus, men fortsette fra der den var.

Skrevet

Har du prøvd å koble den fra USB-porten og så inn igjen? Og ikke minst, har du prøvd den for å se om den virker? Er lenge siden jeg har ladet Shuffle, men den lader så vidt jeg husker ikke hvis maskinen går i ventemodus, da får vel ikke USB-porten nok strøm. Men den skal uansett ikke begynne på ny lading etter ventemodus, men fortsette fra der den var.

Nå har jeg ladet tilsammen i maaaange timer, siden jeg startet fredag kveld. Den blinker fortsatt gult=(

Går den over på grønt automatisk når den er ferdigladet?? Hvis jeg fjerner den fra ledningen, som om den var ferdigladet og klar til bruk og så skrur den på kommer det en kort periode med grønt lys før det slokker. Det fortsetter ikke å lyse grønt hele tiden... Jeg prøver å overføre et par CD'er fra Windows Media Player. Da får jeg beskjed om å koble til enhet, selv om den allerede er koblet til! Har også prøvd å ta ut USB-kontakten, og sette den inn igjen, uten at det har gjort noen forskjell... Men maskina her registrert at det er en iPod koblet til når jeg går på min datamaskin og sjekker tilkoblet maskinvare.... Men Windows Media Player registrerer ikke at den er koblet til! Så da får jeg jo ikke noe musikk på iPoden da!!

Jeg vil tro at iPoden virker siden det lyser en lampe på den under lading??

Skrevet

Nå har jeg ladet tilsammen i maaaange timer, siden jeg startet fredag kveld. Den blinker fortsatt gult=(

Går den over på grønt automatisk når den er ferdigladet?? Hvis jeg fjerner den fra ledningen, som om den var ferdigladet og klar til bruk og så skrur den på kommer det en kort periode med grønt lys før det slokker. Det fortsetter ikke å lyse grønt hele tiden... Jeg prøver å overføre et par CD'er fra Windows Media Player. Da får jeg beskjed om å koble til enhet, selv om den allerede er koblet til! Har også prøvd å ta ut USB-kontakten, og sette den inn igjen, uten at det har gjort noen forskjell... Men maskina her registrert at det er en iPod koblet til når jeg går på min datamaskin og sjekker tilkoblet maskinvare.... Men Windows Media Player registrerer ikke at den er koblet til! Så da får jeg jo ikke noe musikk på iPoden da!!

Jeg vil tro at iPoden virker siden det lyser en lampe på den under lading??

Bare et vilt forslag ... Kanskje du bør installere iTunes? ;-)

Er desidert det programmet som kommuniserer best med iPod, uansett hvilken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...